[2000] DC reinstall na crash geeft SAM meldingen 16650*

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Nadat m`n server het licht niet meer zag heb ik hem opnieuw geinstalleerd in m`n AD zonder de oude server te demoten want hij starte niet meer op.

Nu is de herinstallatie van de server met dezelfde naam goed gegaan alleen heb ik nog wat foutmeldingen omdat er dingen handmatig ff goedgezet moeten worden heb ik het id.

Nu krijg ik deze melding:

http://eventid.net/display.asp?eventid=16650

Als ik nu kijken bij AD users en computers en dan de properties van de map Domeincontrollers en de de Group Policy -> Windows Settings -> User Rights Assignemt en dan de policy Acces this computer from the network. Dan staan daar een aantal users en groepen.

Administrators
Authenticated Users
Everyone
IWAM_Servernaam
Domein\enterprise admins

Maar er staat ook nog S1-5-21-19936952 en zo voort.

Nu is mijn vraag welk account hoort dit te zijn ? dus welke accounts staan default in de policy.

Nu staat dit account ook nog bij:

Log on as batch job
Log on locally

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 26-11-2004 11:05 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al even in mijn HOWTO: 2000 - Overblijvende domeincontroller herstellen gekeken ? Deze handelingen allemaal uitgevoerd en geforcereplicate?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• raymonvdm
Ik heb zojuist die howto gedeeltelijk doorgenomen omdat mijn server inmiddels als opnieuw geinstalleerd was, kan ik niet alle stappen uitvoeren het heeft namelijk geen zin om de server weg te gooien terwijl die nog bestaat ik heb wel alle rollen geseized en dit lijkt geholpen te hebben.

Maar hoe kan ik naar m`n direcotry kijken / syncronisatie live volgen. (soort dsrepair van novell voor ms zeg maar ?)

Overigens heb ik de SAM meldingen nu nog niet terug gehad, wel heb ik nog meldingen van SceCLI maar dit zal komen door 2 beschadigde accounts heb ik het idee want ik heb nog 2 "langenunmers" accounts staan.

Maar als ik kijk naar een server in een ander domein (standalone) dan zie ik daar alleen de accounts staan die ik zelf ook heb. Die langenummer accounts zijn dus in mijn domein "extra" mischien dat ze iets met IIS te maken hebben maar die heb ik al op nieuw geinstalleerd want dat losse domein draaid geen iis en deze wel want is ook een sus server.

[ Voor 41% gewijzigd door raymonvdm op 26-11-2004 12:35 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
raymonvdm schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:25:
Ik heb zojuist die howto gedeeltelijk doorgenomen omdat mijn server inmiddels als opnieuw geinstalleerd was, kan ik niet alle stappen uitvoeren het heeft namelijk geen zin om de server weg te gooien terwijl die nog bestaat ik heb wel alle rollen geseized en dit lijkt geholpen te hebben.

Maar hoe kan ik naar m`n direcotry kijken / syncronisatie live volgen. (soort dsrepair van novell voor ms zeg maar ?)

Overigens heb ik de SAM meldingen nu nog niet terug gehad, wel heb ik nog meldingen van SceCLI maar dit zal komen door 2 beschadigde accounts heb ik het idee want ik heb nog 2 "langenunmers" accounts staan.

Maar als ik kijk naar een server in een ander domein (standalone) dan zie ik daar alleen de accounts staan die ik zelf ook heb. Die langenummer accounts zijn dus in mijn domein "extra" mischien dat ze iets met IIS te maken hebben maar die heb ik al op nieuw geinstalleerd want dat losse domein draaid geen iis en deze wel want is ook een sus server.
Wat zijn die exacte foutmeldingen? De lange nummers zijn SID's. Deze zijn uniek in een domein of op een pc. De RID Master FSMO-houder beheert de pools (zie het als een soort dhcp-server voor SIDs).

Foutmeldingen van de NTfrs komen in je event log :) In de Resouce kit zit volgens mij wel een tooltje om het een en ander mee te monitoren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• raymonvdm
Ik heb de accounts weggegooid en als werkt nu nog, het zouden best al verwijderde accounts geweest kunnen zijn van een vorige applicatie ik weet het nu ook niet meer, maar ik heb mijn domein met een andere domein vergeleken. ( allebei vrij basic dingen.) en ik heb de users en groepen in de policy gewoon gelijkgretrokken. Inmiddels lijkt de hele AD weer op orde te zijn want de meldingen zijn weg en bij het installeren van IIS zijn inmuddels ook de iusr en de IWAN user voor iis aangemaakt en dat werkte eerst ook niet.

Ik kijk het nog ff aan :-)
Pagina: 1