[Fedora Core 3 Linux]: Unable to open an initial console

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:57

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Ik heb van de week mijn server geupgrade van Fedora Core 2 naar 3. Sindsdien werkt het allemaal op zich wel maar zodra tijdens het booten de verschillende services gestart worden, zie ik enkel en alleen "Unable to open an initial console" verder niks totdat ik de login krijg. Ik heb geupgrade met APT-RPM, ik denk dat er ergens dus gewoon een setting verkeerd staat. Iemand enig idee?

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:16

Blaasvis

Cidora \o/

en wat heb je zelf geprobeerd ?

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• arnova

arnova

Topicstarter
google, andere kernel (ik gebruik een eigen kernel zonder mod support), kernel opties veranderd...

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

Verwijderd

Het systeem werkt dus wel naar behoren?

Misschien dat er een permissie in de /dev/ niet goed staat waardoor je de intial framebuffer niet kunt gebruiken.

Of dat je een niet gespecificeerde resolutie in tijdens het booten gebruikt die niet goed weergeven kan worden. X gebruikt een andere framebuffer dan dat die tijdens het booten (vesa meestal)

• arnova

arnova

Topicstarter
Framebuffer, ik denk zelf ook dat het daarmee te maken heeft. Het probleem is denk ik dat ik een wat oudere PC heb (P233-MMX met S3 Virge) die geen framebuffer ondersteund. Maar ja hoe nu verder....

Verwijderd

booten zonder die framebuffer. Dat moet vast wel in te stellen zijn in de grub instellingen met nofb oid.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

/dev/console bestaat niet en daarom gaat er iets mis. Misschien is fedora core 2 gebaseerd op devfs en mount de kernel deze normaal gesproken automatisch zodat /dev/console op het juiste moment bestaat.

/dev zou dus leeg kunnen zijn (dat is vaak zo bij devfs) en dan krijg je, als de kernel zelf geen /dev/ nodes aanmaakt, dus dit probleem. Je upgrade heeft dus dingen verneukt en je zou nu met knoppix het volgende kunnen proberen:
* Boot knoppix
* Mount je root partitie
* cd naar /dev in de zogenaamde root partitie
* controleer het bestaan van /dev/console
* voer "MAKEDEV generic-i386" uit om de device nodes te maken. Ik denk dat knoppix dit script aan boord heeft in /sbin

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Pagina: 1