netwerk delen

Pagina: 1
Acties:

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Topicstarter
hallo
ik heb een vraag
heb thuis een server een P 120 die draaid 24 uur per dag en daar achter staan 2 pc`s maar nu heb ik alles gedeeld is het beter om de server niet te delen i.v.m. ongewenste personen op mijn netwerk
mijn gedachten zijn als ze in mijn server kunnen komen dan kunnen ze niet in de twee andere pc`s komen

In verband met de gemanipuleerde lever worst

• mhb97
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50
Wat voor beturingssysteem draai je op de server.... En hoe log je in enz. enz.

• Raptor34

Raptor34

Topicstarter
op de server draai ik win98 en het inloggen op de server gebeurd met het progje cuteftp als je dat bedoeld

• mhb97
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50
Je kunt het beste als je perse delen wilt aanzetten vanwege files die je op de server hebt staan wachtwoorden op de delingen zetten en om zeker van te zijn dat er weinig mensen binnenkomen een goede Proxy server /defender erop zetten zoals bijv. Black Ice Defender :)

Verwijderd

je heb dus een internetverbinding aan de server hangen? dna kan je op het tcp/ip protocol op de externe (internet/kabel kant) bestandsdeling UITzetten (en niet op de andere NIC, want dan kan je hem niet meer van binnen het netwerk bereiken... ;)) en vervolgens gooi je ook netbui,ipx,etc, weg bij de internet NIC

wat gebruik je trouwens om inet te sharen?

Verwijderd

ik had het dus over de bindingen van het tcp/ip protocol van de externe NIC, daar kan je client voor M$ netwerken en bestandsdeling uitzetten. dan ben je klaar...

maare.. Winroute is echt een heel goed share programma met ingebouwde firewall en logger ed. werkt 100% perfect en stabiel :):):)

greetz,

Jasper

• Raptor34

Raptor34

Topicstarter
op mijn server heb ik het progje serv-u dan heb ik een username en pass een begrensde ip adressen 145.66.*.* ze kunnen maar in 1 bepaalde dir. komen en verder kunnen ze niet in mijn server komen en ik gebruik voor het internet delen winroute het gaan mij er om dat ik geen hackers voor laat op mijn werk pc

Verwijderd

dat gebeurt niet hoor, maar voor absolutie veiligheid kan je de firewall ook configgen. kijk [url=http://members.home.nl/grooten/wrp41en.pdf[/url]hier maar es in hoe dat moet...

suc6!

voor vragen: icq uin#62407246

Greetz,

Jasper

• Raptor34

Raptor34

Topicstarter
ik weet nu wel genoeg heb ook een firewall op mijn server dus ik hoef mij geen zorgen meer maken

bedankt voor de moeite >:)

Pagina: 1