SMC Barricade: router en switch combo

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik zag bij op de hoofdpagina van tweakers deze router/switch combo: http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15106

Ik wil deze router gebruiken voor mijn Mxstreamverbinding (de "langzame").
Werkt dat??

"Choose life"

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
waarom niet?

• Martijnos
Nou ik koop hem in Amerika en ze gebruiken daar dsl in plaats van adsl. Een vriend van me die in die branche zit zei dat dat eventueel problemen op zou kunnen leveren.
Is dat waar?

"Choose life"

• Martijnos
en dat heb je ook nog eens te maken met die inlogprocedure van mxsteam. Zou dat geen problemen kunnen opleveren?

"Choose life"

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:15
Waarschijnlijk werkt geen enkele broadband router bij MxStream! Dit komt door de dubbele loginprocedure die niet standaard is voor ADSL.

Van mijn eigen Linksys BEFSR41 cablerouter weet ik zeker dat deze niet werkt op MxStream daardoor (totdat MxStream verandert iig).

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Het verschil tussen ADSL en een andere DSL variant (HDSL, SDSL, etc..) maakt niet uit om dat het xDSL modem een ethernet interface heeft aan de uitgang waarop de router wordt aangesloten. De router ziet dus enkel ethernet en heeft geen benul van de DSL variant die er aan hangt.

Je moet er dus alleen voor zorgen dat het modem op de router aangesloten kan worden (dus geen USB-ADSL modem) en dat de inlog procedure door de router wordt ondersteund (PPPOE, DHCP, etc..).

Succes!

• Martijnos
aah, dat zou heel jammer zijn...:( :(
Laat Kpn nou snel die inlogprocedure wijzigen...:(

/edit/

Meatgrinder

bedankt voor je reactie en uitleg :)
Het kan dus in ieder geval wel met een Adsl verbinding, maar denk je dat het dan ook werkt met mxstream? Kan die inlogprocedure dan helemaal geen problemen opleveren?

/edit/

"Choose life"

• Martijnos
Dit staat bij de specificaties:

Internet Sharing Methods:
Static IP, Dynamic IP, PPPoE, Dial-up networking

Ik weet dat mxstream een statisch ip heeft, maar voor de rest weet ik er eigenlijk weinig van. Dat SSG dashboard van Mxstream, wat voor soort inlogprocedure is dat dan?

"Choose life"

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
Volgens mij (90% zeker) gebruikt KPN geen standaard methode als PPPOE en wordt het dus op dit moment niet ondersteunt door dit soort routers (correct me if I'm wrong).

KPN wil echter afstappen van het dashboard systeem en dan komt er (waarschijnlijk) een van de 3 volgende systemen:

1.DHCP (dynamisch IP)
2.vast IP
3.PPPOE

En deze worden door de meeste routers alle 3 ondersteunt. Zelf gebruik ik (tot volle tevredenheid) een Linksys BEFSR11 router met een Casema Com21 aansluiting (PPPOE). De tevredenheid is overigens voor de Router, niet Casema :)

• Martijnos
Ok, bedankt voor je uitleg Meatgrinder. Ik moet dus nog even wachten met die router. Broertje wil ook de hele tijd internetten en ook voor het thuisnetwerk lijkt een router me ideaal.
Ja, ik leef met je mee, ik ben ook een ex-casema slachtoffer...ik moet vanmiddag de modem laten versturen :)

"Choose life"

Pagina: 1