Toon posts:

Audio systeem: Athlon XP64 of Pentium 4?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen. Nu stel ik aan mijn nieuwe systeem 2 eisen: value for money, en goede prestaties tav. audiobewerkingen (systeem vormt de basis voor mijn muziekstudio). Dit levert me 2 vragen die ik wil stellen:
- Welke CPU is beter de AthlonXP64 (zeg de 3200+) of de P4 (530) (gelet op prestatie, nieuwe technologie met het oog op de toekomst)?
- Hebben deze CPU's wezenlijke verschillen wanneer ze geplaatst worden in een studio omgeving?

Alvast heel erg bedankt voor elk antwoord!

Groet, Robin

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

value for money is een woord... AMD,

stel eens 2 een gelijkwaardige systeemen op.. welke is dan goedkoper ?
ik denk de AMD.
ok P4 is iets sneller in encoding shit , maar merk jij het 1:22 min of 1:21 min ? ikke niet en zeker niet als de P4 nogal een stapje duurder is

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Yup. De athlon64 raad ik je ook aan, stabieler, koeler (stiller!), en value for money. Prestaties voor audiobewerking zijn goed, zoals B-lennium al zei: minimaal verschil met intel, soms sneller, soms trager, hangt er vanaf bij wat voor spul.

En wat toekomst betreft:

PCI-E is voor beiden geen probleem, nu de nForce4 uit is gekomen. Resteert je de keuze voor de processor zelf, en wat dat betreft heeft de AMD voordeel: 64bit support. Eerste tests in MP3 coders onder linux in 64b mode gaven leuke prestatiewinsten aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel met audio niet het encoden etc. maar de productie van muziek: dus geluidsopnames (hangt natuurlijk heel erg af van geluidskaart, in mijn geval EMU 1810m) en DSP e.d.
Wat de prijs betreft: ik zie de AMD 3200+ voor 190 en de P4 3.0ghz ook voor 190. Zijn de prijzen van de mobo's daar dan zo verschillend?

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook gepast om mijn blijk van 'joy' te geven op de snelle reacties? bedankt hiervoor!

Verwijderd

In dat geval maakt het geen ene reet uit, of IIG weinig. Dan wil je vooral stilte en weinig storing.

En wat voor P4 3.0GHz heb je gezien? Een socket 478 versie? Dan kan ik je zeggen: die zijn ERG slecht leverbaar.

Qua moederbordprijs maakt het niet veel uit.

Wat ik je kan aanraden is een socket 939 AMD Athlon 64 3000+ (want zo heet het beestje), op een MSI K8N Neo4 series plank. Dat moederbord is op dit moment nog niet verkrijgbaar, maar je gaf te kennen om nieuwe technologie te geven: welnu, dit moederbord bied PCI-E sloten.

Ga er overigens vanuit dat een Athlon64 3200+ in praktisch alle gevallen sneller is dan een P4 3,0GHz.

Verwijderd

Topicstarter
Die P4 die ik zag was socket 775. Ik ben in de veronderstelling dat die nieuwer. Is dat ook zo?

Verwijderd

neem de socket 754 met een snelle cpu en genoeg ddr klaar is kees

Verwijderd

http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=K8V-X&langs=09

een voorbeeldje kwaliteit voor weinig geld

Verwijderd

ben het trouwens eens met B-lennium :7

Verwijderd

heb trouwns wat shit gelezen over de socket 939 die moet ook wel tof zijn http://www.techwarelabs.com/reviews/processors/socket-939/

Verwijderd

and provide other assorted refinements. Socket 939 processors come in two main flavors: the performance-rated AMD 64 3500+ and 3800+ processors, and the FX-53 processor. The main difference between these two is that the FX series has twice the cache of the 3500 or 3800, boasting 1MB of L2 cache. Techwarelabs is happy to offer our review of the AMD Socket 939 3800+.

CABAL waar haal je die onzin weg?

Verwijderd

[off topic] Wist je dat er een edit-knop is die je kan gebruiken? :X [/off topic]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Info genoeg te vinden over AMD's en P4 en de onderlinge verschillen.

Wat studio eigenschappen betreft: stilte is hier het sleutelwoord! Je zult dus een stille bak in elkaar moeten sleutelen (is ook genoeg over te vinden) :) Zie verder de FAQ over dit soort 'wat moet ik nemen?' vragen. Je mag namelijk wel iets meer inzet tonen dan alleen simpel twee vragen hier te dumpen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Oh ja, ook ik wil je graag bij een jou waarschijnlijk onbekend fenomeen introduceren: de editknop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif ! Dan hoef je ook niet meerdere kleine posts achterelkaar te plaatsen ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.