Slechte 3D performance P4 3GHz en 6800GT

Pagina: 1
Acties:

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07 23:50
Gegroet beste tweakers,

Ik heb zojuist een systeem in elkaar gezet voor een vriend, maar de performance valt me nogal tegen.

De stats van het systeem:

Intel Pentium 4 3Ghz HT
Geforce 6800 GT @ Ultra snelheid (nieuwste drivers)
2x 256 DDRPC3200 @ Dual Channel
Asus P4C800-E Deluxe (nieuwste updates)
Zalman 400Watt
2x 120Gig 7200 rpm @ raid0 (promise drivers)

De performance valt vooral tegen als er veel dingen in het scherm komen, zoals in HL2 dropt de FPS gigantisch, en in Lineage2 het zelfde (MMORPG) zonder veel dingen in het scherm (monsters/players etc) loopt het allemaal perfect.

Ik heb geprobeerd drivers van videokaart te update en van alle andere hardware, tot nu toe geen enkel succes, ik vroeg me af heb ik misschien te weinig geheugen? want de rest van me systeem lijkt me zat voor games die er nu op de markt zijn.

Ik hoop dat iemand hier mij een antwoord op kan geven of wat suggesties heeft, alvast ontzettend bedankt.

ps: ik heb dyslectie dus vooral niet op de spelling letten }:O

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Heb je de videokaart overclocked? kijk even of AA en AAF aanstaan zet dat maar eens uit. Een maat van me heeft doom3 en dat vergt dacht ik wel het uiterste van je kaart waardoor oc-en een slecht idee is, wellicht dat dit ook geld voor HL2

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Waarom zet je 2 maal slechte performance in je titel ?:P

Check even de temperatuur van je CPU.. is die niet aan het throttelen?

512 Mb geheugen is echt zat hoor.. meer is altijd leuk, maar niet zo dat je dit soort zaken moet merken.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
spelling is perfect hoor ;)
meer geheugen zou idd helpen, voor de rest is HL2 natuurlijk een game waarin ATI kaarten beter performen. Maar 1280x1024 met alles op high en 2xAA en 2xAF is het hoogste waar ik vloeiend mee kan spelen. ik jouw geval zal 1280x1024 met alles high en 0xAA en 0xAF misschien niet helemaal soepel lopen.

• blix
ROFLASTC schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:07:
Heb je de videokaart overclocked? kijk even of AA en AAF aanstaan zet dat maar eens uit. Een maat van me heeft doom3 en dat vergt dacht ik wel het uiterste van je kaart waardoor oc-en een slecht idee is, wellicht dat dit ook geld voor HL2
Die staan allebei offcourse uit, helaas heeft dit bijna geen effect op de fps van de games. (niet overclocked loopt hij btw slechter dan wel overclocked dus dat is het niet)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:08:

Check even de temperatuur van je CPU.. is die niet aan het throttelen?

512 Mb geheugen is echt zat hoor.. meer is altijd leuk, maar niet zo dat je dit soort zaken moet merken.
meer is altijd leuk, maar niet zo dat je dit soort zaken moet merken.
Temp is ok, rond de 45 stressed, en weet je zeker dat 512 genoeg is want enkele vrienden hadden me al aanbevolen om wat meer te halen (2x 512 PC3200)

• blix
bigfoot1942 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:10:
spelling is perfect hoor ;)
meer geheugen zou idd helpen, voor de rest is HL2 natuurlijk een game waarin ATI kaarten beter performen. Maar 1280x1024 met alles op high en 2xAA en 2xAF is het hoogste waar ik vloeiend mee kan spelen. ik jouw geval zal 1280x1024 met alles high en 0xAA en 0xAF misschien niet helemaal soepel lopen.
Het loopt nu niet eens lekker op medium @ 1024x1284 (right?^^)
en dit zonder AA en AF, fps dropt echt als een gek, ik verwacht toch wel dat ik met zo'n systeem teminste alles op high kan spelen zonder AF+AA?

Het spel loopt wel goed op high, als er 1 of 2 enemys zijn, maar als ik dan buiten kom en ik zie 10+ enemys, dan gaat de FPS ontzettend naar beneden. (op low/med/high)

[ Voor 12% gewijzigd door blix op 26-11-2004 02:15 ]

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

Maar run even een paar systeemtesten zoals sisoft sandra en dergelijke, zodat je misschien kan zien op welk vlak je pc het laat afweten. En je iets meer info hebt over de richting waarin je moet zoeken.

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:08:
[/quote]
Waarschijnlijk vanwege de laatste zin uit zijn post |:(

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:11:
Temp is ok, rond de 45 stressed, en weet je zeker dat 512 genoeg is want enkele vrienden hadden me al aanbevolen om wat meer te halen (2x 512 PC3200)
1024 is altijd beter, maar ik betwijfel of je er tijdens het spelen van zo'n spel iets van zult merken.

Wat zegt windows over je geheugengebruik?

Als je 'm benched, wat komt er dan voor de afzonderlijke onderdelen uit? Draai bv. eens SiSoft Sandra (waardeloze bench, maar hier wel geschikt voor) en een 3dmark naar keuze?

Hoe is de koeling in de case zelf, hoe warm wordt de grafische kaart?

WAt zijn de bios instellingen t.a.v. de grafische kaart?
Zoek eerst eens op wat dyslectie betekent, voordat je met dat soort smileys komt aub.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 02:17 ]

• blix
Neophyte schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:13:
Maar run even een paar systeemtesten zoals sisoft sandra en dergelijke, zodat je misschien kan zien op welk vlak je pc het laat afweten. En je iets meer info hebt over de richting waarin je moet zoeken.

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:08:
[/quote]
Ga ik NU even doen dan, waar moet ik dan precies op letten (nogal weinig ervaring met dat programma)

En titel kan ik helaas niet meer aanpassen.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:15:
[...]

1024 is altijd beter, maar ik betwijfel of je er tijdens het spelen van zo'n spel iets van zult merken.

Wat zegt windows over je geheugengebruik?

Als je 'm benched, wat komt er dan voor de afzonderlijke onderdelen uit? Draai bv. eens SiSoft Sandra (waardeloze bench, maar hier wel geschikt voor) en een 3dmark naar keuze?

Hoe is de koeling in de case zelf, hoe warm wordt de grafische kaart?

WAt zijn de bios instellingen t.a.v. de grafische kaart?

[...]
Hoe bedoel je wat windows over me geheugen gebruik ziet, kan ik dit ergens zien ?

Ik ga nu even sisoftsandra downloaden en kijken wat er uit komt (duurt wel even want ik heb geen idee hoe ik daar een bench mee draai)

edit : poeh wat een benchmarks, welke moet ik doen om me gehelen systeem te testen, of moet ik ze gewoon allemaal een-voor-een doen ?

[ Voor 50% gewijzigd door blix op 26-11-2004 02:21 ]

Verwijderd

blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:16:
Hoe bedoel je wat windows over me geheugen gebruik ziet, kan ik dit ergens zien ?
Ik ga even uit van windows xp, dan kun je met de rechtermuisknop op je taakbalk klikken en 'taskmanager' kiezen. Of je doet start --> uitvoeren --> taskmgr

Daar kun je op het tabblad 'performance' van alles zien over het geheugen, bv. ook wat windows tot dan toe maximaal nodig heeft gehad.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 12:22
op hoeveel staat jouw agp ?? als tie op uit staat kan het klopen dat alles bagger gaat je moet dan ff special bestandje van intel vandaan halen : Intel Chipset Update , ik had namelijk dat mijn agp niet omhoog wouw toen ik dit instaleerde kon ik mijn rad9800 pro wel op agp 8x zetten en steeg ik van 800 naar 2400 punten in 3dmark :)

mss is dit bij jouw ook zo jij heb ook een p4c800 mobotje ;)

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• blix
Afbeeldingslocatie: http://www.blix.digitized.nl/geheugenperf.JPG

Ziet er goed uit toch, of zie ik iets over het hoofd ?

(hij heeft 1249 mb aan omdat het geheugen in dual mode draait, neem ik aan)
Sc0tTy schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:22:
op hoeveel staat jouw agp ?? als tie op uit staat kan het klopen dat alles bagger gaat je moet dan ff special bestandje van intel vandaan halen : Intel Chipset Update , ik had namelijk dat mijn agp niet omhoog wouw toen ik dit instaleerde kon ik mijn rad9800 pro wel op agp 8x zetten en steeg ik van 800 naar 2400 punten in 3dmark :)

mss is dit bij jouw ook zo jij heb ook een p4c800 mobotje ;)
Kan je me aub vertellen waar ik dit kan zien (op wat mijn AGP staat)

[ Voor 61% gewijzigd door blix op 26-11-2004 02:25 ]

Verwijderd

blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:24:
[afbeelding]

Nah, die 1249 is een limiet van vast geheugen inclusief pagefile. Volgens je screenshot heeft je systeem tot nu toe als piek een keer 800Mb geheugen gebruikt. 512 zou dan imo ook voldoende moeten zijn.

Dat intel ding, hij bedoelt dit:

http://developer.intel.co.../drivers/platform/inf.htm

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Heb je wel je chipset drivers, agp drivers en ide drivers geinstalleerd?

• blix
job schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:33:
Heb je wel je chipset drivers, agp drivers en ide drivers geinstalleerd?
Ik heb alles geinstalled wat er op CD werdt bij geleverd (in de mobo doos dus)
Dat moet toch alles zijn ?
Dat doe ik liever nog even niet, maar enig idee waar ik kan zien waar mijn AGP op staat, als die nou verkeerd staat wil ik het natuurlijk wel uitproberen.

[ Voor 41% gewijzigd door blix op 26-11-2004 02:38 ]

Verwijderd

Je kunt die link die ik gaf gebruiken (zijn drivers), of even bij de fabrikant van je mobo kijken voor nieuwe drivers. Meestal zijn de drivers op de CDrom verouderd.

Deze is van Asus zelf:
http://www.asus.com.tw/su...d=3&f_name=inf5021003.zip

Windows is wel up-to-date? DirectX en stuff?

(je kunt overigens rustig de spullen van beide links installeren hoor, zit geen risico aan. Ik zou eerst de .inf util van asus eens proberen, dat is de link hierboven. Die is van je moederbordfabrikant, en komt uit de sectie downloads voor dit moederbord..)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 02:41 ]

• blix
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:40:
Je kunt die link die ik gaf gebruiken (zijn drivers), of even bij de fabrikant van je mobo kijken voor nieuwe drivers. Meestal zijn de drivers op de CDrom verouderd.

Deze is van Asus zelf:
http://www.asus.com.tw/su...me=inf5021003.zip~zaqwedc

Windows is wel up-to-date? DirectX en stuff?
Ja nieuwste direct x, SP2 etc.
Ga nu even die link bekijken :-)

Nou in iedergeval bedankt voor de hulp tot zo ver, ik moet nu echt naar bed (morgen om 7 uur eruit) dus ik spreek jullie morgen.

Groetjes.

[ Voor 14% gewijzigd door blix op 26-11-2004 02:44 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Aangezien het over game performance gaat en grafische kaarten hier meer van invloed zijn move ik 'm van PMG naar V&B. En passant de titel ook iets duidelijker gemaakt :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:06
Ik heb zelf een ATI9800pro @ XT met een AMD 64 2800+
Voor de HCC had ik 512 DDR en vooral bij zwaardere games merkte ik dat het gewoon niet echt lekker liep op een of andere manier en bij de hcc 2 x 512 pc 3200 gehaald en alles loopt heerlijk soepel :).
Alleen wat ik wel vreemt vindt bij jouw is dat Lineage2 niet lekker loopt, zelf speelde ik dat toen ik nog een AMD 2100+ en een GeForce 4 Ti 4200 had( en het liep heerlijk soepel ).
Ik moet er wel ff bij melden dat ik toen 768MB DDR 2100 had, en dat kan vaak net het stapje boven de 512 zijn die je nodig hebt.

Mijn advies leen van een vriend 1024 MB geheugen en kijk of het goed draait ;).

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ga eens kijken op wat je AGP Aperture Size staat. (In de bios) Het is al een paar keer op dit forum gezegt dat als je dit maar op 64 hebt staan je slechte prestaties krijgt in spellen. Probeer eens dit op 256 te zetten

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 15:28
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:15:

Zoek eerst eens op wat dyslectie betekent, voordat je met dat soort smileys komt aub.
offtopic:das geen reden om een fatsoenlijke topictitel te maken...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-08 15:36

Nemesizz

Untouchable

Toch maar even nieuwe chipset (metname agp) drivers downloaden.

Ik had zulke problemen ook met de standaart drivers die op de CD van asus stonden. AGP kwam toen niet verder dan 0x 8)7 (PCI modus dus)

Verwijderd

heb je het al geprobeert met de overclock uit?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Een aantal vrienden van mij spelen graag doom en HL2 (sinds kort) en allemaal draaide het kut op 512. Ik speel al 2 jaar op 1024mb en had nergens moeite mee.

Ik heb een Asus 68oo ultra erin hangen, en ik kan doom en hl2 op 1024 spelen met alle opties op max/ultra, AA op 8x en AF op16x. Spellen lopen als een droom.

Ik ben er dus bijna zeker van dat je gewoon 1024 moet plaatsen.

• Sc0tTy
  • Laatst online: 16-05 12:22
blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:24:
[afbeelding]

[...]

Kan je me aub vertellen waar ik dit kan zien (op wat mijn AGP staat)
gewoon bij je beeldscherm eigenschappen , en dan naar advanced en dan ff doorzoeken want jij hebt een geforce ik een radeon

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmm. Welke drivers gebruik je precies? ik heb zelf de 66.93 (als ik me niet vergis) en dat draait perfect. ik speel HL2 op 1280 met alles op high en AF op 8x en AA op 4x en heb nog gemiddeld 100fps. (overige specs vind je in linkje)

Mocht je die drivers niet hebben installeer die eens en kijk of performance dan omhoog gaat ja of nee. Hoeveel haal je ongeveer in 3dmark03? daar kan je ook wel dingen uithalen hoe een system draait.

• blix
sbmuc schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:24:
Ik heb zelf een ATI9800pro @ XT met een AMD 64 2800+
Voor de HCC had ik 512 DDR en vooral bij zwaardere games merkte ik dat het gewoon niet echt lekker liep op een of andere manier en bij de hcc 2 x 512 pc 3200 gehaald en alles loopt heerlijk soepel :).
Alleen wat ik wel vreemt vindt bij jouw is dat Lineage2 niet lekker loopt, zelf speelde ik dat toen ik nog een AMD 2100+ en een GeForce 4 Ti 4200 had( en het liep heerlijk soepel ).
Ik moet er wel ff bij melden dat ik toen 768MB DDR 2100 had, en dat kan vaak net het stapje boven de 512 zijn die je nodig hebt.

Mijn advies leen van een vriend 1024 MB geheugen en kijk of het goed draait ;).
Ga eerst maar even al die updates proberen, daarna eventueel wel geheugen lenen, bedankt.
kluyze schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:37:
Ga eens kijken op wat je AGP Aperture Size staat. (In de bios) Het is al een paar keer op dit forum gezegt dat als je dit maar op 64 hebt staan je slechte prestaties krijgt in spellen. Probeer eens dit op 256 te zetten
Hij geeft gewoon aan AGPx8 en 256MB, dus dat is het niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:06:
heb je het al geprobeert met de overclock uit?
Ja.
Nemesizz schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:43:
Toch maar even nieuwe chipset (metname agp) drivers downloaden.

Ik had zulke problemen ook met de standaart drivers die op de CD van asus stonden. AGP kwam toen niet verder dan 0x 8)7 (PCI modus dus)
Ga ik nu even doen.
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:27:
Hmmm. Welke drivers gebruik je precies? ik heb zelf de 66.93 (als ik me niet vergis) en dat draait perfect. ik speel HL2 op 1280 met alles op high en AF op 8x en AA op 4x en heb nog gemiddeld 100fps. (overige specs vind je in linkje)

Mocht je die drivers niet hebben installeer die eens en kijk of performance dan omhoog gaat ja of nee. Hoeveel haal je ongeveer in 3dmark03? daar kan je ook wel dingen uithalen hoe een system draait.
Ja die drivers heb ik er ook opstaan, ik ga nu even 3dmarks03 downloaden.

[ Voor 16% gewijzigd door blix op 26-11-2004 13:39 ]

• blix
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:27:

Ik krijg met 3dmarks met alles op standaard 10919 3DMARKS, is dit niet superslecht met zo'n systeem ? ik zie altijd 20k scores langs komen etc.
Please tell me.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:06:
[...]

Ik krijg met 3dmarks met alles op standaard 10919 3DMARKS, is dit niet superslecht met zo'n systeem ? ik zie altijd 20k scores langs komen etc.
Please tell me.
Er zijn verschillende versies van 3dmark
2001, 2003 en 2005 versie
die 20k scores zullen hoogst waarschijnlijk van de 2001 versie zijn.
2003 geeft meestal rond de 10k - 11k score en 2005 (nieuwste versie) iets van 4 - 5k score

• WeAreLegion
  • Niet online
blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:06:
[...]

Please tell me.
Nee die score is gewoon goed te nomen voor zo'n system. Hmmm misschien domme vraag maar HL2 heb je wel de legale versie of een gedownloade? want daar zijn nog al wat problemen mee. Heb je alle system drivers geinstalleerd?

• blix
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:17:
[...]

Nee die score is gewoon goed te nomen voor zo'n system. Hmmm misschien domme vraag maar HL2 heb je wel de legale versie of een gedownloade? want daar zijn nog al wat problemen mee. Heb je alle system drivers geinstalleerd?
Legaal natuurlijk, ja ik heb alle drivers geinstalled die op de CD stonden die bijgeleverd werdt.

Verwijderd

Wat zegt SiSoft Sandra van je CPU?

(even uitsluiten dat je CPU aan het throttelen is)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 14:21 ]

• blix
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:21:
Wat zegt SiSoft Sandra van je CPU?

(even uitsluiten dat je CPU aan het throttelen is)
Afbeeldingslocatie: http://www.blix.digitized.nl/cpubench1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.blix.digitized.nl/cpubench2.JPG

Zegt me nogal weinig als ik het eerlijk zeg.

[ Voor 11% gewijzigd door blix op 26-11-2004 14:29 ]

Verwijderd

blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:27:
[afbeelding]
[afbeelding]

Zegt me nogal weinig als ik het eerlijk zeg.
Je CPU is het dus ook niet, die waardes zijn prima imo.

Dan blijft er toch maar één ding over.. we hebben gecontroleerd:

1) bencmark VGA - ok
2) drivers - ok
3) windows - ok
4) cpu - ok

Dan begint het er op te lijken dat je vrienden gelijk hebben m.b.t. geheugen..

• WeAreLegion
  • Niet online
Draai eens memtest86. Of je geheugen idd brak is want er blijft vrij weinig over eerlijk gezegd.

• blix
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:31:
[...]

Je CPU is het dus ook niet, die waardes zijn prima imo.

Dan blijft er toch maar één ding over.. we hebben gecontroleerd:

1) bencmark VGA - ok
2) drivers - ok
3) windows - ok
4) cpu - ok

Dan begint het er op te lijken dat je vrienden gelijk hebben m.b.t. geheugen..
Ja ik denk het ook want meneer LordHades heeft zo'n beetje het zelfde systeem alleen hij heeft 2x 512MB, maar ik vindt het toch raar dat 512MB te weinig is.
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:33:
Draai eens memtest86. Of je geheugen idd brak is want er blijft vrij weinig over eerlijk gezegd.
Het geheugen is goed, had ik twee weekjes geleden geruild voor brak geheugen, ik heb dit geheugen ook getest en het was OK.

[ Voor 24% gewijzigd door blix op 26-11-2004 14:35 ]

• HeepH
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

hardeschijf ? mss wil hij een stukje level inladen maar werkt de hd niet/niet goed? ik doe ook maar een wilde gok hoor

http://specs.tweak.to/16495

• blix
HeefStan schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:38:
hardeschijf ? mss wil hij een stukje level inladen maar werkt de hd niet/niet goed? ik doe ook maar een wilde gok hoor
Hm, lijkt me stug want dan moet het bij elk spel zo wat gebeuren, en de HDD's zijn 3 dagen oud.

Verwijderd

HeefStan schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:38:
Zou ook nog kunnen.. draai eens een bench met ATTO

• blix
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:40:
[...]

Zou ook nog kunnen.. draai eens een bench met ATTO
Afbeeldingslocatie: http://www.blix.digitized.nl/atto.JPG

Verwijderd

Hmm.. ziet er op zich ok uit.. kun je 'm nog een keer draaien, maar dan bij 'total lengt' voor 32 Mb kiezen? Transfersize kun je van bv. 256 to 1024 doen, om tijd te besparen..

Maar het ziet er prima uit, denk niet dat dat het is.

• blix
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:51:
Hmm.. ziet er op zich ok uit.. kun je 'm nog een keer draaien, maar dan bij 'total lengt' voor 32 Mb kiezen? Transfersize kun je van bv. 256 to 1024 doen, om tijd te besparen..

Maar het ziet er prima uit, denk niet dat dat het is.
Afbeeldingslocatie: http://www.blix.digitized.nl/atto2.JPG

Verwijderd

Niets mis met je schijven dus..

• blix
Hm, ik zet nog even precies neer wat ik heb geprobeerd, maybe iets over het hoofd gezien.

videokaart drivers (nieuwste van nvidia site + AF/AA allebei uit)
moederbord updates (http://developer.intel.co.../drivers/platform/inf.htm)
windows updates (sp2 / direct x 9c + status van geheugen)
moederbord bios gekeken (videokaart grote staat op 256MB)
geheugen getest (met memcheck86)
hdd's getest (met atto)
cpu getest (voor throttle+performance met sisoftsandra2005)

Dat is het wel zo'n beetje, nog iets vergeten?

[ Voor 3% gewijzigd door blix op 26-11-2004 15:04 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
nouw ik kan je vertellen, dont count on it.. Halflife 2 is echt niet goed voor 512 MB
Let maar es op, zodra het druk wordt in je scherm is het je hardeschijf die et loeidruk krijgt (hint: dat betekend dat het interne geheugen vol zit)

Ik heb hier alles op Highest draaien @ XP3200+ en GT @ Ultra @ 425 / 1200
En kan zeggen dat het gewoon te weinig geheugen is, 512MB , ik koop binnekort maar es reepje er bij... bij Doom3 deed ie ook al zo dom :P

• blix
Het valt me nu wel op, windows geeft opeens msgs dat hij teweinig virtueel geheugen heeft (dit merk ik nu pas omdat ik in windowed mode speelde)
Dus ik denk dat ik toch wat meer geheugen moet kopen, want voor de rest zie ik geen andere optie.. ;(

• WeAreLegion
  • Niet online
512 is idd wel erg weinig, Ik heb 1GB maar dat vind ik soms al te weinig, Maar goed geld groeit helaas niet op me rug (maar goed ook eigenlijk)

Verwijderd

blix schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:04:
Het valt me nu wel op, windows geeft opeens msgs dat hij teweinig virtueel geheugen heeft (dit merk ik nu pas omdat ik in windowed mode speelde)
Dus ik denk dat ik toch wat meer geheugen moet kopen, want voor de rest zie ik geen andere optie.. ;(
Dat hoeft niet persé. Vergroot eerst je swapfile eens. Dat hij tijdens het spelen van een spel dingen in de swap gooit, wil niet zeggen dat de handel trager gaat. Er is ook een hoop wat je op dat moment niet gebruikt, dat soort zaken gooit hij in de swap..

Maar goed, meer geheugen kan nooit kwaad..

In de tussentijd zou je kunnen proberen wat geheugen te bezuinigen door via 'services' alle overbodige services uit te schakelen (en dat zijn er nogal wat op een default XP installatie).

Verwijderd

I.p.v. 2x256mb moet hij 2x512 kopen, en AA/AF moet makkelijk op 4x/8x kunnen met die kaart, daar koop je zo'n kaart uiteindelijk voor.
Pagina: 1