Toon posts:

Iiyama CRT stoort radio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi, eergisteren een Iiyama HM903DT B 19"CRT monitor gekocht.
Altijd een Iiyama CRT gehad, maar een tijdje geleden gaf m'n oude de geest.
Wat blijkt: deze nieuwe, het topmodel van Iiyama met 19" CRT stoort op mijn radio, die ook op m'n buro staat en dit terwijl ik erg veel radio luister.
Ik bel Iiyama, zeggen ze dat het aan mijn radio ligt. Ja hallo, dan had die oude ook moeten storen. Schijnt aan de magnetische straling te liggen, terwijl de TCO 03 norm zegt dat ze daar nu veel strenger op zijn dan ten tijde van mijn oude monitor, die TCO99 was.
Iemand een idee of dit normaal is en dat ik het maar moet accepteren of zal ik gaan ruilen, met kans dat ik weer het identieke probleem terugkrijg....
MS

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:58:... Ja hallo, dan had die oude ook moeten storen.
Dat is niet waar. De straling van die 19" kan in een ander gebied liggen dan van je oude monitor. Verder kunnen de - door jou- gebruikte resolutie en verversings frekwenties hier een invloed op hebben.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:54

Outerspace

Admin General Chat
Het probleem is inderdaad je trafo. Die is toch groter dan je oude monitor, en zal dus storen. Als je de radio gewoon wat verder weg zet heb je er geen last van :)

En een nieuwe monitor aanschaffen is dus niet noodzakelijk ;)
offtopic:
^^^ frekwenties => frequenties

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 26-11-2004 09:02 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat geschoven met die radio. Hij staat nu een 30 cm. van mijn monitor. Veel verder kan niet, want zo breed is mijn buro nou ook weer niet. Heb ook geen zin om hem ergens in de hoek van de kamer te zetten, want ik gebruik hem ook als computerboxen. Daar adverteerde dat merk zelfs mee, dat dat kon...
http://www.tivoliaudio.nl/specs_model_two.htm
MS

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
er zijn hier geloof ik ook anti-statische en stralings beschermers voor die je gedeeltelijk over je beeldscherm kan doen, of je radio. Als je je radio op je buro wilt laten staan dan...

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Is de monitor geaard? Zo ja: probeer eens wat aluminiumfolie wat je ook aardt om de monitor te wikkelen (als een soort hoofddoekje), wellicht dat dat voldoende opvangt om je radio te beschermen. Zo nee: aard hem!

[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 26-11-2004 12:53 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:53:
Is de monitor geaard? Zo ja: probeer eens wat aluminiumfolie wat je ook aardt om de monitor te wikkelen (als een soort hoofddoekje), wellicht dat dat voldoende opvangt om je radio te beschermen.
Ik zou alleen wel even uitkijken ivm koeling. Een monitor moet z'n warmte wel voldoende kwijtkunnen, anders brandt je lijntrafo nogal snel door.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem ondertussen teruggebracht naar de winkel. Kreeg m'n geld terug.
Had nooit verwacht dat me dit bij het 19"topmodel van Iiyama zou overkomen.
Ik was ook niet echt tevreden over het beeld, hoewel je daarvan nooit helemaal zeker weet of het ook niet aan je videokaart ligt. Maar ik heb geen idee of als ik nu een andere CRT koop - Samsung, LaCie - of me dan niet hetzelfde zal overkomen met het storen van die radio. Heb al een mailtje naar Tivoli hierover gestuurd. Zit toch ook maar weer over TFT te denken. Of zal dat ook storen op mijn radio..... :-(
Pagina: 1