[Thuisnetwerk] Hoe programma uitvoeren op andere computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik zit met een vraagje, de search helpt me niet echt, en ik weet ook niet echt of het kán, maar ik denk: ik vraag het ff :P

Ik heb hier een netwerk liggen van 3 pc's.. Op alle 3 heb ik WinVNC geïnstalleerd, maar het kan natuurlijk zijn dat deze door een gebruiker wordt afgesloten, vastloopt oid...

Mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik een programma op een andere computer laten uitvoeren? Ik heb alle toegang tot de C:\ schijven van de andere computers, maar als ik het WinVNC.exe-bestand open, wordt het op mijn eigen PC geopend, vanaf de schijf van de andere computer, terwijl mijn bedoeling is dat het op díe computer wordt uitgevoerd. Snappie ;) ?!

Thanx in advance :) !

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Installeer VNC als een Service (zie leesmij bestand van WinVNC, je moet dit wel op de PC zelf doen (of weten hoe SrvInst.exe werkt -> W2K Resource Kit)).
Als je die geïnstalleerd hebt, kijk je op de Service Properties, en op Recovery.
Zet de eerste twee opties op Restart Service, en de laatste op Reboot Server
Als nu VNC crashed wordt 'ie automagisch herstart. Als dat drie keer gelijk achter elkaar gebeurt (je weet maar nooit) wordt je PC gereboot.

Sim-Pel

Btw. als je dit (wijze in je post) toch zou lukken heb je Distributed Processing uitgevonden op Windows machines.....

[ Voor 29% gewijzigd door DaRealRenzel op 26-11-2004 01:36 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

het lijkt mij ... nou weet het wel bijna 100% zeker dat ie gewoon wordt uitgevoerd op die andere pc maar dat jij die beeld wel op je eigen pc hebt anders kan je niet zien wat je doet op die andere pc ... je moet het zo`n beetje zien als hulp op afstand van windows... beeld op je eigen pc maar alles gebeurd op die ander pc waar je in zit zeg maar..

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Is dit misschien iets voor je?

Ey!! Macarena \o/

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

El Nito, TS bedoeld als hij via een gemappede C: van de remote PC het bestand winvnc.exe uitvoerd, dan start het op zijn eigen PC.

Ik weet het, lezen 's nachts is lastig...

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Is net zoiets als REXEC uit de Resource Kit. Werkt wel, maar is a pain to config. Niet voor een beginner....

• gangsterjoey
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:36:
het lijkt mij ... nou weet het wel bijna 100% zeker dat ie gewoon wordt uitgevoerd op die andere pc maar dat jij die beeld wel op je eigen pc hebt anders kan je niet zien wat je doet op die andere pc ... je moet het zo`n beetje zien als hulp op afstand van windows... beeld op je eigen pc maar alles gebeurd op die ander pc waar je in zit zeg maar..
Nope, als ik WinVNC.exe open op die andere computer, wordt het op mijn computer geopend. (Er verschijnt ook rechtsonderin zo'n icoontje etc.)

@RealRenzel: van die service had ik al ongeveer begrepen, maar ik vroeg mij af of het ook zo kon, maar dat bestaat dus niet volgens jou?

|| Specs ||

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

DaRealRenzel schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:39:
[...]

Is net zoiets als REXEC uit de Resource Kit. Werkt wel, maar is a pain to config. Niet voor een beginner....
Als beginner ben je hier al niet eens op het goeie adres :)

Beetje kennis is hier wel een vereiste hoor ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

dus je probeert het te openen en hij gebruikt wel de bestanden van de andere pc ??

wat je anders moet doen is start het en kijk op bijde pc`s welke hij werkelijk actief gebruikt..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 01:43 ]

• gangsterjoey
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:41:
dus je probeert het te openen en hij gebruikt wel de bestanden van de andere pc ??
Ja!
wat je anders moet doen is start het en kijk op bijde pc`s welke hij werkelijk actief gebruikt..
Hij gebruikt het bestandje van de 'remote-pc', maar opent het op míjn computer.. (en het moet dus op die andere pc geopend worden!)

|| Specs ||

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb eens gehad dat de VNC op een remote machine gecrashed was. Toen heb ik op de machine er naast (letterlijk, fysiek ;) ingelogd en een scheduled command 5 minuten later aangemaakt via de netwerkomgeving. Gewoon iets in de trant van 'service start tightvnc' ofzo. En toen deed 'ie het weer :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• gangsterjoey
CyBeR schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:50:
Ik heb eens gehad dat de VNC op een remote machine gecrashed was. Toen heb ik op de machine er naast (letterlijk, fysiek ;) ingelogd en een scheduled command 5 minuten later aangemaakt via de netwerkomgeving. Gewoon iets in de trant van 'service start tightvnc' ofzo. En toen deed 'ie het weer :)
Maar hoe kom je dan bij die taakplanner?

(Mijn pc draait op WinXP, die andere op Win98..)

|| Specs ||

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja ik weet de details wat dat betreft niet, maar die stond gewoon bij \\pcnaam. En daar kon je dus een taak aanmaken die dan 5 minuten later uitgevoerd werd. Dit overigens op windows 2000. Wellicht heeft win98 dat niet.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 26-11-2004 01:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1