Toon posts:

FIFA 94 onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist ff FIFA94 van de floppys op zolder er bij gepakt, maar krijg het niet aan de praat

geluid testen en alles doet het wel gewoon, maar als ik het opstart onder XP-SP2 dan geeft ie de melding :

Error TNT.20074: Can't use -REALBREAK under this version of DPMI

iemand enig id wat het inhoud?

heb ook alle compatibiliteit modus's uitgeprobeerd, maar mocht niet baten.

ben ten einde raad

p.s. : ga me niet vragen waarom ik dat oude spel wil spelen, want ik wil het gewoon :)

Verwijderd

Ik probeerde een tijdje geleden fifa 2002 te spelen op m'n nieuwe pc en die deed het ook niet. Het spel installeerde wel, startte ook op, maar zodra ik een potje wilde spelen kreeg ik het bureaublad. In het boekje stond dat het spel niet werkt op processors > 2 GHz. Misschien is dat bij fifa 94 ook het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Heb gister nog ff zitten zoeken en dat DPMI gaat over MS-DOS geheugen ofzow.. zit nu niet thuis, dus kan niet checken, omdat ik dat tabblad niet zo 1 2 3 kan vinden op de programma's hier.

Anywayz.. volgens mij was het ook mogelijk om de cpu snelheid omlaag te gooien voor dat spel, anders moet ik gewoon op een oude dos machine spelen :)

maargoed, we zien wel!

zal graag nog wel reacties zien als iemand er wat van af weet

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het een DOS spel?

zo ja zou je het programma Dosbox kunnen gebruiken, werkt perfect om oude DOS games onder XP te spelen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Neej dosbox werkt ook niet :(

kan het zijn dat het op een NTFS partitie staat dat het daarom niet werkt?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:33
Zet het op een USB stick met FAT(32) en laad 't daarvanaf :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat je je er het beste bij kunt neerleggen dat zo'n oud spel gewoon niet meer werkt onder winXP...

Je kunt het proberen via VMware (ff zoeken met google voor downloadlink). Dat draait onder windows en emuleert een complete pc. Daar zou je dan dos op kunnen installeren. De vraag is alleen of het dan wel helemaal lekker draait.
Of je doet het met een usb stick oid zoals hierboven al beschreven.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 20:08

dominic

will code for food

Je zult echt een DOS-bootfloppy moeten gebruiken met een versie van Himem.sys en/of emm386.exe oid..

De meeste 'moderne' DOS-games draaien in protected mode, wat zoveel wil zeggen als een 32-bit geheugenmodus die veelal niet draait op Windows machines..

Download my music on SoundCloud

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Je kunt ook nog VDMSound proberen.
Te vinden op http://ntvdm.cjb.net/
Is voornamelijk bedoeld om muziek en geluidseffecten werkend te krijgen in
Dos programma's onder win2k/xp maar simuleert als ik het me goed herinner ook andere dos functies.
Ik heb het zelf nooit getest met wat voor versie van FIFA dan ook.
Pagina: 1