[showcase] Mijn eerste fotoshoot!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Afgelopen woensdag heb ik een eerste fotoshoot gedaan. Steekwoorden: Lemonseven, popbandje, Canon 300D, bouwlampen, piepschuim, TL-licht. ;)
Ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van het RAW-formaat, en dat bevalt me prima, hoewel er enorm veel werk in de nabewerking gaat zitten merk ik al.

Ik vond het superleuk om te doen, en ben heel benieuwd wat jullie van de resultaten vinden. Ik heb naast onderstaande groepsfoto's ook portretten, maar die moet ik nog bewerken.

Lemonseven staat a.s. 4 december in de finale van de Grote Prijs van Nederland (categorie pop/rock) in de Melkweg te Amsterdam. Tenminste een van de foto's zal zeer binnenkort in enkele regionale kranten verschijnen (Eindhovens Dagblad en De Limburger). Mijn eerste publicaties :D :D :D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/1.jpg
1

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/2.jpg
2

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/3.jpg
3

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/4.jpg
4

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/5.jpg
5

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/6.jpg
6

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/7.jpg
7

[ Voor 16% gewijzigd door FaceDown op 26-11-2004 12:26 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Damn.. kan een modje [showcase] in de TT zetten please? :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:53
Ik vind 4, 5, en 7 het meest gelukt qua compositie. Belichting van 4 vind ik alleen een beetje jammer. Misschien een zwart-wit van maken en/of wat nabewerken. 5 is misschien wel een beetje "boy-band"-achtig. Hoop dat ik niemand hiermee beledig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:31

Nietzman

Woei!

5 is een beetje.... Gay. 8).

Verder toffe foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hahaha ja bij 5 probeerden we zo'n suffer Family Ties-achtige Amerikaanse foute familiefoto na te doen. Er komt waarschijnlijk nog iets boven te staan (Lemonseven in Family Ties-font of zoiets).

De belichting bij 4 is inderdaad nog niet optimaal. Maar ik heb ze in RAW geschoten dus ik kan nog wel wat aanpassen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik sluit me volledig aan bij het bovenstaande commentaar.. leuk gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Misschien zoiets als zwart / wit?
http://www.lukaskoning.nl/test-bw.jpg
Ik heb het even snel getest. Niet helemaal netjes. Misschien iets teveel verscherpt en iets teveel grain erbij. Tis maar een idee. Maar zelfs in z/w is de belichting nog niet helemaal lekker. De jongen rechtsvoor kan nog wel wat bijwerken gebruiken (te weinig contrast imho)

//edit:link maar even ivm bandbreedte :) Vorige keer dat ik een plaat op GoT zette zat ik meteen aan me limiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Mja dat ziet er inderdaad beter uit. Het was ook maar een probeersel; met die gele TL-balken die er hingen.

Ik heb nog een andere foto in Zw/w gezet (en belichting wat opgeschroefd). Wat vinden jullie daarvan? We hebben een zwartwit-foto nodig voor in enkele kranten. Is deze krant-waardig? ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/7zw.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door FaceDown op 26-11-2004 12:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Ziet er goed uit... Vind zwart / wit toch vaak net wat sprekender. Was zelf ook al aan di foto aan het knutselen. Had ook gecropt naar 3:2, maar ik weet niet of dat een vereiste is?

http://www.lukaskoning.nl/test-bw2.jpg

Edit:
De broek van de 2e van rechts moet je misschien een beetje verbouwen. Er zit nu een beetje vreemde vouw in de linker (zijn rechter) broekspijp...

[ Voor 26% gewijzigd door Morrar op 26-11-2004 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Dat weet ik ook nog niet. Leuk gedaan trouwens, welke bewerkingen heb je erop uitgevoerd? Ik weet overigens niet of die ruis zo geschikt is voor in de krant, aangezien krantenfoto's er toch meestal al niet al te 'clean' uit zien.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: jammer dat die gast op de achtergrond niet scherp is. Hebben ze net te horen gekregen dat er iemand is overleden ofzo? de 2e van links in de achtergrond lijkt me in dat geval wel kandidaat voor 'de dader'.. creepy blik..

2: staan ze een beetje met de handen in de zakken, gast helemaal links kijkt nergens naar..

3: weer twee man met handen in de zakken, en een iets te popi jopi gast

4: leuke foto, jammer dat de persoon linksvoor zo creepy kijkt

5: zal best gay zijn, maar staan ze tenminste normaal op en geen handen in de zakken

6: op zich leuke foto, maar wederom staat meneer linksvoor zijn creepy blik te oefenen

7: gastje linksvoor kijkt en staat alsof hij bij de rector geroepen is, en op z'n flikker krijgt. Wat is dat met die handen in de zakken? Meneer creepy blik is ook weer aanwezig..

Technisch heb ik er geen kijk op, maar dat zijn de zaken die me opvallen.

Bij je eigen zwartwitfoto heeft de meneer die van de rector op z'n flikker krijgt, een halve nek :P

Mijn keuze? 6 of 4..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Leuke foto,s behalve 5 gewoon te fout voor woorden al zeg ik het zelf. Ik vind foto 6 wel wat hebben voor een rock band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
Owjee de bewerkingen... Ik weet het niet meer precies, maar een greep uit het repetoir:

Eerst 3:2 crop maken.

Dan z/w maken volgens je eigen favo manier. Image -> Mode -> Greyscale is een snelle optie, daarna evt. naar Duotone (niet echt zwart / wit dan, maar goed). Ook een channel eruit pikken kan heel goede resultaten opleveren.

Daarna: Duplicate bg-layer, High Pass filter erover (Filter -> Other -> High Pass). Dan mode van die layer op Hard of Soft Light zetten en de opacity aanpassen. Hogere opacity is meer contrast / scherpte.

Ook leuk voor deze plaat is methode hierboven herhalen, maar dan in plaats van Hard / Soft light de mode Hard mix gebruiken. Geeft een soort 'stempel' / 'kopieerapparaat' effect. Wderom spelen met de opacity van de laag.

Tot slot beetje met de belichting stoeien met Curves of evt. Levels...

Ben overigens wel met je eens dat ruizig voor in de krant misschien niet zo'n goed plan is omdat de 'bolletjes' van de drukpers al behoorlijk zochtbaar zijn... Maar succes ermee iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Ik ga er morgen eens mee spelen! :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik ga voor 1 of 6 :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Je mag best wat lager hoor :P Dan ziet het er imposanter uit. Je kan ze ook beter helemaal fotograferen, en misschien later croppen. Leuke fotos, maar een paar kleine details waar je nog aan moet werken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:12
2 en 6 zijn erg mooi, met name door de neutrale achtergrond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:24
#1 achterste persoon niet scherp, een persoon kijkt andere kant op waardoor het lijkt dat hij werd afgeleid (de rest kijkt namelijk allemaal in de lens). Wat betreft gezichtsuitdrukking vind ik deze overigens de beste
#2 Niet helemaal scherp en 2e persoon van links staat met gezicht ook net een beetje achter de meest linker persoon.
#3 Mooie achtergrond, maar verder is dit meer een groepje vrienden waarvan je even een foto hebt gemaakt. Mensen die worden afgeleid, andere die rare dingen doen met handen.
#4 Op zich wel een leuke compositie, maar de foto is niet scherp en de gezichtsuitdrukking van de bandleden verschillen te veel.
#5 Als je een boyband wil uitstralen is deze nog wel aardig, anders niet doen!
#6 De mooiste van de shoot, maar ik vind de mensen aan de rechter kant wat krap op elkaar staan, waardoor het evenwicht in de foto wat wordt verstoort
#7 Waarom staan die 2 aan de rechter kant los van de rest? Verstoort wat mij betreft het evenwicht van de foto. Bovendien heeft de leadzanger (?) een jasje aan wat te weinig contrast heeft met de achtergrond.

Foto's 1 en 6 zijn wat mij betreft de beste

[ Voor 3% gewijzigd door wisselwerking op 26-11-2004 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij 1 of 6, maar het is wel een beetje een Anton Corbijn kloon ;)

Bij 1 stoort het mij dat het decor aan de rechterkant iets te kort is. Daarnaast geldt voor beide foto's dat je meer groothoek had moeten gebruiken en het diafragma verder had moeten dichtknijpen. Ik denk dat het eerste niet gelukt is vanwege het gebruik van je vaste 50 mm. Qua perspectief is 6 trouwens ook het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:44:
Ik sluit me aan bij 1 of 6, maar het is wel een beetje een Anton Corbijn kloon ;)
Da's mooi, want voor deze shoot had ik nog nooit van Anton Corbijn gehoord. :D
Bij 1 stoort het mij dat het decor aan de rechterkant iets te kort is. Daarnaast geldt voor beide foto's dat je meer groothoek had moeten gebruiken en het diafragma verder had moeten dichtknijpen. Ik denk dat het eerste niet gelukt is vanwege het gebruik van je vaste 50 mm. Qua perspectief is 6 trouwens ook het mooiste.
6 is op 18mm gemaakt en dat was de grootste hoek die ik had. 1 is inderdaad met de 50mm gemaakt. Wat bedoel je met 'diafragma dichtknijpen'? Groter of juist kleiner nemen?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 20:01
Mooie shoot! Bij 6 is het vervelend dat de meest rechtse persoon een wit t-shirt aanheeft, terwijl de rest donkere kleuren draagt. Hij verschijnt nu als een soort spook op de foto, waardoor ik hem niet echt prettig vind om naar te kijken. Verder is de compositie en de kleur heel goed. Misschien kun je hem in Photoshop iets minder 'fel' maken? 1 is duidelijk mijn favoriet, alleen had de DOF iets groter mogen zijn (de achterste persoon valt een beetje weg).

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 15:26

samo

yo/wassup

Mooie shoot, leuk decor. Maar misschien de volgende keer de modellen iets meer op hun gemak stellen. Ze kijken koms nogal zenuwachtig en/of afwachtend. Verder goed werk met de compositie.
Je zou eens kunnen kijken naar fotos van anton corbijn om daar composities uit te halen, en gezichtsuitdrukkingen, en oefenen hoe je die zelf zou omschrijven, en misschien op de missus* oefenen om die de uitdrukking te laten nemen. Dus oefenen op modellen sturen en op het gemak stellen.
*=aanname, vul daar zelf iets toepasselijks voor in

edit:
die kerel in het groene shirt lijkt er wel iedere keer tussen gepropt.... is da expres?

[ Voor 9% gewijzigd door samo op 26-11-2004 12:18 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Het is jammer dat die lange gozer (toetsenist? gokje...) met die bril niet echt kik poseert. Maar mooi foto's! (5 is een geintje? :))

[ Voor 16% gewijzigd door mycosis op 26-11-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Haha hij is niet lang hoor, ze zijn allemaal klein, behalve die met het groene shirt (drummer). Hij is wel inderdaad de toetsenist (en laptop-ist ;) ). 5 Is inderdaad een geintje; zie m'n 3e post in dit topic.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je de fotoshoot nog eens moet herhalen, maar dan eerst met die jongens naar de kroeg moet gaan. Dan zit alles wat losser in het vel. Ik bedoel dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46139/full.jpg
gonna kill the lead singer

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46134/full.jpg
i don't care

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46137/full.jpg
or maybe i'm gonna kill the photographer

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46140/full.jpg
i still dont care

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46136/full.jpg
nee meneer de rector, het zal niet weer gebeuren

Vat dit niet te zwaar op, ik probeer met een beetje humor duidelijk te maken wat ik bedoel. Misschien is het wel rock-band-achtig en zit ik er helemaal naast, maar ik zou toch nog eens proberen de jongens anders op de foto te zetten. Zoals gezegd; technisch heb ik er absoluut geen kijk op, het lijken mij allemaal prima foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het lastige van de foto's is waarschijnlijk inderdaad hoe het beste met de modellen om te gaan, ik neem aan dat deze jongens niet veel ervaring hadden en dus ook een beetje zenuwachtig..
overigens is het wel een beetjs vreemd dat ze op foto 1. het meest ontspannen kijken, ietwat verveeld, wat de foto rustiger maakt, zodra de jongens lachen komt het erg 'geposeerd' over.

Foto 6 zou volgens mij de sterkste zijn, ware het niet dat de jongen met het witte hemd veels te pontificaal in het licht zit en de foto overstraalt.
Ik neem aan dat je dit geprobeerd hebt te 'controleren', aan de foto's zie je dat meestal 1 persoon een licht kledingstuk aanheeft, of het lichtgrijze vest of deze jongen met het witte hemd, en deze twee personen qua kledingstukken wisselen.
enkel is het in foto 6. 'overdone' de lamp had niet zo direkt op dat hemd hoeven staan, of hij had dan juist een donker kledingstuk aan moeten trekken (alhoewel allemaal donkere kledingstukken in beeld ook niet goed werkt, zoals in foto 2).

wat ook opvalt is dat de jongen met het oranje hemd meestal zijn hoofd ietwat verwrongen omhoog houdt, wat hem onzeker doet overkomen:
Zoiets zou ook juist begeleid moeten worden, bv doordat je hem specifiek opdracht geeft naar beneden te kijken: juist de kijkrichting en houding van de kop is erg bepalend voor de compositie en je modellen daar specifieke opdrachten te geven, heeft niet enkel gevolgen voor de foto zelf, maar vaak maakt het de modellen ook zelfbewuster, alswel verliezen ze hun onzekerheid ervan (zeker als je soms opmerkt wanneer hun houding 'goed' is, ze ook complimenten geeft)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
@ De Generaal: Ach ja misschien heb je gedeeltelijk wel gelijk. Het was ook hun eerste keer poseren voor bandfoto's. Ik vind ze zelf wel over het algemeen een redelijk 'coole' uitstraling hebben op de foto's. Het zijn natuurlijk niet De Deurzakkers ofzo he. :)

[ Voor 9% gewijzigd door FaceDown op 26-11-2004 14:49 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 vind ik de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Bedankt voor je commentaar. Foto 6 ga ik nog corrigeren. Er is zeker iets beters van te maken dan wat ik nu heb. Ik heb 'm toch in RAW.

Poseren was inderdaad de eerste keer voor hun. Misschien dat het de volgende keer al heel anders is. Wellicht in de buitenlucht.
Ik denk ook niet dat je ze moet gaan vergelijken met een U2 die al 3000 fotoshoots gehad hebben. Ik vind dat ze het poseren wel aardig gedaan hebben. Maar iets meer lef en ontspanning mag de volgende keer wel inderdaad.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:24

m0nk

16-09-2003 15.15

uh o ja? leuk... zinnige reply zo zonder enig commentaar |:(

Zelf vind ik foto 1 en foto 6 er ook uitspringen, foto 1 omdat het decor wel aanspreekt, de foto leeft wat meer.. alleen jammer dat die jongen in het groene shirt wat onscherp is. Was het ook de bedoeling dat ze allemaal in de camera kijken behalve die jongen met de pony shirt?

Foto 6 is leuk kwa compositie, foto komt hier ook echt tot leven met die rode achtergrond.

naja mijn mening, ziet er iig erg goed uit allemaal..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

FaceDown schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:58:

Poseren was inderdaad de eerste keer voor hun. Misschien dat het de volgende keer al heel anders is. Wellicht in de buitenlucht.
Ik denk ook niet dat je ze moet gaan vergelijken met een U2 die al 3000 fotoshoots gehad hebben. Ik vind dat ze het poseren wel aardig gedaan hebben. Maar iets meer lef en ontspanning mag de volgende keer wel inderdaad.
De groep heeft inderdaad wel een goed basis-uitstraling en ook voor publiciteitsmedewerkers van muziekuitgeverijen in zekere zin vast wel een natte droom.
De zanger (de jongen met het KINK-T-shirt, althans ik neem aan dat dat de zanger is) heeft een erg stoere uitstraling, lichtelijk arrogant maar het type waar meisjes vast verliefd op worden..
De rest van de band heeft idd de 'voor-elk-wat-wils' waarmee ook typische boy-bands worden samengesteld, een donkere jongen, een lange blonde, de 'gevoelige intellectueel' ...

Daarmee wat spelen, soms de cliché's bevestigen, soms resoluut doorbeken is best een leuke klus als fotograaf.
Ik zou je aanraden eens aan de zanger te vragen bewust niet recht in de camera te kijken (hij kijkt altijd heel erg recht erin), maar ook een keertje driekwart te posren of zelfs afgewend..

Verder zou het belangrijk zijn ook een soort van interne spanning tussen de jongens te documenteren, door ze bewust naar elkaar te laten kijken of elkaar te laten aanraken (enkel in foto 5 gebeurt dat nu, en dat is gelijk de meest onzekere) probeer ze gericht over de grens te halen, vraag ze bijvoorbeeld om een arm om elkaars schouder te laten slaan (overigens een typische 'boyband'-pose, maar dat hoef je hen niet te vertellen ;) )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Wederom goede tips! _O_ De jongen met het Kink-shirt is overigens de bassist. De zanger is degene met het bruine shirt; en die voorop staat op de 'rode foto'. Ik ga eens nadenken over goede poses voor een volgende shoot.
Ik was nu meer bezig met de technische kant van het fotograferen zeker omdat het ook mijn eerste keer was en ik niet met 200 bewogen foto's wilde eindigen, en het het poseren grotendeels aan hun overgelaten (heb wel wat aanwijzingen gegeven).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:19:
Ik denk dat je de fotoshoot nog eens moet herhalen, maar dan eerst met die jongens naar de kroeg moet gaan. Dan zit alles wat losser in het vel. Ik bedoel dit:

gonna kill the lead singer
i don't care
or maybe i'm gonna kill the photographer
i still dont care
nee meneer de rector, het zal niet weer gebeuren

Vat dit niet te zwaar op, ik probeer met een beetje humor duidelijk te maken wat ik bedoel.
LOL. En het sponsorcontract met Vodafone opzeggen :) Samen met het witte shirt zijn dat twee kledingmissers. Voor de rest, geslaagd voor de eerste fotoshoot. Wellicht zijn de heren in voor nog een sessie, dan kun ze adhv deze foto's misschien iets meer eenzelfde kant op sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Hoeveel foto's heb je eigenlijk gemaakt om tot dit resultaat te komen. Naar mijn idee had je wat meer foto's moeten nemen, aangezien op veel foto's er wel iemand niet lekker op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
xzoticate schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:17:
Hoeveel foto's heb je eigenlijk gemaakt om tot dit resultaat te komen. Naar mijn idee had je wat meer foto's moeten nemen, aangezien op veel foto's er wel iemand niet lekker op staat.
VEEL. :P Je zal je erover verbazen op hoeveel foto's uberhaupt min. 1 van de 6 zijn ogen dicht heeft. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Das een leuke fotoshoot! Of ik uit de fotos nou kan aflezen of het om een rockband gaat is twee maar je omgeving en licht zijn leuk.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

3 vind ik het beste gelukt (elk bandlid doet goed mee) maar is nogal uhhhh..... naar, maar wel leuk over the top. Ik vind hem TOF _/-\o_

6. is het makelijkste te slikken maar wel 13 in een dozijn band-foto.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
FaceDown schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:47:
[...]

VEEL. :P Je zal je erover verbazen op hoeveel foto's uberhaupt min. 1 van de 6 zijn ogen dicht heeft. :)
Hoe maak jij je foto's dan? Ik zet mijn camera meestal op continuous (schrijf je dat zo?) shooting en maak er dan 5 snel achter elkaar, zodat er vast wel een goede (lees: mensen met de ogen open) bij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

2, 4 en 6 vind ik nog de leukste qua 'spontaniteit' zeg maar. Zeker 2 en misschien ook een beetje 3 zijn van die 'off-camera' foto's eigenlijk waarbij men net even van de spanning af is, juist -dan- moeten er foto's gemaakt worden ;) Een tipje voor je modellen: probeer ze gerust te stellen, gewoon wat babbelen, losse grapjes maken, ff de zenuwen deraf zeg maar :P

1 zou best op de cover van een mag kunnen, of als cd-cover. Leuke achtergrond, en leuke 'setup' :) Voor de krant zou ik btw 2 gebruiken in B&W-mode, niet deze. Maar verder, als eerste fotoshoot: erg netjes FaceDown, ga zo door ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Den kogel is door den kerk. :) De volgende gaan gebruikt worden voor de krant. De eerste vind ik zelf erg mooi, de tweede kan ermee door; keuze van de band.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/Lemonseven_6024_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/lemonsevenshoot/Lemonseven_6073_small.jpg

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die zijn idd een heel stuk beter, ze kijken minder gespannen en de zwart/wit tone vind ik ook erg mooi. Misschien kun je ze overhalen om toch #1 te gebruiken? :P alhoewel, die kerel met die bril kijkt een beetje raar in #1, nouja, 't is hun band maar voor een eerste fotoshoot heb jij als fotograaf je werk prima gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwart wit is iig. wel een goede keuze. Die 2e foto vind ik overigens nog niet eens zo slecht hoor. Mr. Creepy ziet er nog wel aardig uit, de 'omhoogkijker' kijkt recht voorjuit.. Het enige jammere is de ietwat gedwongen houding van de meneer op de voorgrond, en het feit dat ik weer 3 man noteer met de handen in de zakken. Maar dat laatste is waarsch. een afwijking van mij. De foto an sich is imo prima.

De 1e foto is goed opgeknapt door het zwart witte, en het was sowieso al een van de betere foto's. Je zou eventueel kunnen proberen het contrast van de 2 voorste personen (links en rechts) iets af te zwakken.

Ik denk niet dat je je hoeft te schamen hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Op foto 1 zijn de 2 voorste personen inderdaad overbelicht. Ik heb dit proberen af te zwakken maar ik vond de foto er niet beter van worden. Het licht van onderuit wordt nu extra geaccentueerd en voegt een hoop contrast toe. En omdat de jongen rechts frontman en zanger is mag hij best wat extra opvallen.
In ieder geval bedankt voor jullie commentaar.. ik heb er zeker veel aan gehad. Ik kom 2 dec wel even patsen met m'n krantenartikel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FaceDown op 29-11-2004 15:00 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
De foto staat vandaag in het Eindhovens Dagblad! :D

Zie mijn site voor het artikel!

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die twee laatste foto's komen al meer over als een "rock band", de rest komt me allemaal te gemaakt / gay over. Ik zou wel proberen om de "knappe" personen(mensen met een goede uitstraling) wat meer naar voren te halen want die moeten toch de mensen aanspreken. (Nu heb ik bij sommige foto's meer het idee dat ik naar een groepje nerds van de schaak-club zit te kijken omdat de personen met uitstraling meer naar achteren staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Nummer 6 for sure. Vind dat de best geslaagde foto. Voor de rest moet ik me eigenlijk een beetje aansluiten met de post van "De Generaal" op pagina 1. De mensen die een beetje "slecht" staan op de foto, dat valt echt op, ook al staat de lead-singer soms vanvoor, toch merk je dat als eerste op.

'k Vind het perspectief bij de 6de foto ook wel leuk gedaan, zeker met de schaduw's die erbij komen kijken echt leuk. En op deze foto lijkt toch iedereen de juiste richting uit te kijken. Dus moest ik kiezen welke foto zou beste gebruikt worden, dan zou'k dus voor nummer 6 gaan.

Maar buiten de soms was afwezige blikken, toch wel zeer mooie foto's, zeker als dit je eerste keer is. Nice one :)

En aan je BLOG te zien heb je dus ook zelf voor foto 6 gekozen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door imp4ct op 02-12-2004 20:44 ]

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Pagina: 1