Toon posts:

Zomaar ineens en mijn DVD brander en mijn DVD speler raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu een paar dagen mee. Ik was een weekendje weg, en toen ik thuis kwam en een DVD'tje wilde kijken op mijn DVD speler (een Creative 12x) was dat niet zo'n succes. Ik hoorde op de achtergrond 'klikjes', of 'butsen' of hoe je het ook noemt, die toenemen in sterkte als ik ook mijn geluid harder zet. Een paar MP'3 geprobeerd die op mijn HD stonden, geen probleem, niks aan de hand. Een game gespeeld, alles okay. Dus niet mijn sounddrivers denk ik. Toch voor de zekerheid die maar ge-update, maar dat hielp niet.
Toen ik dan ook een pas gebrand CD'tje wilde lezen met mijn DVD brander (NEc 2500A), wilde ook die pas na heel veel moeite en veel tikken het CD'tje lezen. Zelfs officiele game cd's doet hij nu minimaal 4 tikken (zo'n 20 seconden ofzo) over om te lezen. En er zijn zelfs 2 gebrande cd's die hij nu weigert te lezen.

Ik heb de kast opengemaakt en alle kabels goed aangedrukt, had geen effect. Ook een schoonmaak CD gebruikt in beide drives, geen effect. Alle niet essentiele windowsprog's in de background uitgezet, geen effect.
Het lijkt erop alsof beide drives ineens in hun midlife crisis zitten, terwijl ze allebei nog niet zo heel oud zijn. Ze zitten trouwens allebei aan dezelfde IDE kabel, dus misschien is die "ineens" niet meer zo perfect?

Ik wordt er nu een beetje moedeloos van, want ik wil toch een keer wat van mijn DVD collectie zien. Heeft er iemand suggesties?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39

AzzKickah

06-CENSORED

Mjah ik zou zelf als eerste een andere IDE-kabel proberen. Weet zo snel nix anders eerlijk gezegd.