haalt onboard VGA de snelheid van pc achteruit

Pagina: 1
Acties:

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
ik ben al een avondje aan het zoeken maar ik blijf met een vraag zitten.

mijn specs zijn:
asus p4r800-VM
celeron 2,6ghz FSB:533
512MB ram ( Waarvan 32 mb er af moet voor VGA)
40GB

nu is mijn computer niet echt snel mijn andere computer met een pentium 4 2,4 ghz lijkt sneller en zeker qua gamen gaat dat stukken beter.

nu is mijn vraag:
Haalt onboard VGA je prestaties onderuit en is het dus zo dat als ik een losse VGA kaart koop dat dan alles waarschijnelijk soepelere loopt?

ik zit te denken aan een radeon 9600 se aangezien mijn budget duurdere kaarten niet echt toelaat, is dit een goede keus of zijn er beter kaareten van min 128 MB die rniet boven de 100 Euro komen?

Verwijderd

Kijk eens in de FAQ daar staat het in.
dion_b in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/..."

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 23:59 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

dion_b in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/..."

Kijk eens :)
Een speciaal stukje Faq aan gewijd :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

1) Een Pentium 4 is sowieso een stuk sneller dan een Celeron. En die 8% verschil in kloksnelheid zullen dat niet compenseren
2) Onboard VGA is, zeker bij gamen, niet zo snel als (sommige) losse kaarten

ja, graag!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid:
shared vga: is dus vga dat 32 mb geheugen van jou 512 mb afsnoept
onboard vga: eet meestal niets maar soms wel

mijn situatie die ik heb meegemaakt is dat een pci graka langzaam werkt.
mijn moederbord(asus P4BGL-VM) heeft onboard vga van 64 mb geheugen.
daarvoor pakt hij 1mb (of 8mb, net wat ik in de bios instel) van het geheugen.
helaas heeft mijn mobo geen AGP slot (terwijl de soldeer puntjes er wel zitten) en een pci grafische kaart presteerd duidelijk minder en langzamer dan mijn onboard.

voor mulitmonitor is het wel leuk.

wat betreft met jou mobo zal ik een lkkre snelle graka (AGP8x!) kopen! immers is voor gamen het geheugen en de grafische kaart veel belangrijker dan een proccersor. heb je onboard vga trouwens al op het maximale (128MB) gezet?! zonee.. ff doen!

offtopic:
met mijn onboard geheugen kan ik nog steeds de meest moderne games spelen! _/-\o_ maar nogal logisch is dat dit in de allerkleinste resolutie is en de meest lelijke greafische eigenschappen. voor office en internet is shared/onboard VGA prima!

is het mogelijk om op mijn mobo zelf een AGP(4x) slot te solderen? of moet ik echt een nieuw mobo kopen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

willy1986 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:22:

met mijn onboard geheugen kan ik nog steeds de meest moderne games spelen! _/-\o_ maar nogal logisch is dat dit in de allerkleinste resolutie is en de meest lelijke greafische eigenschappen. voor office en internet is shared/onboard VGA prima!

is het mogelijk om op mijn mobo zelf een AGP(4x) slot te solderen? of moet ik echt een nieuw mobo kopen?
Je kunt het natuurljik proberen. Als de PCB hetzelfde is als het bord MET AGP slot dan zou het op zich moeten werken, maar ik zou zeggen, probeer het gewoon en zie of het werkt :)

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
willy1986 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:22:

offtopic:

Terw_Dan schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:41:
[...]

Je kunt het natuurljik proberen. Als de PCB hetzelfde is als het bord MET AGP slot dan zou het op zich moeten werken, maar ik zou zeggen, probeer het gewoon en zie of het werkt :)
* Ganzz Ganzz wil graag ook weten of het werkt

[www.ganzz.nl]

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
teneerste: een nieuw topic OF topic titel wijzigen? of gaan we hier mee verder omdat we hier over een oplossing praten?

okey, ik zou het wel willen uitproberen maar wel echt *** als het helemaal fout gaat. ik denk ook niet dat het mij gaat lukken met één elektronica bout!
Hoe moet ik die aanpakken? het gaat hier namelijk wel om erg veel puntjes :Y) mischien en aluminium latje op de soldeer-gaatjes leggen en deze verhitten? :? ik weet t echt niet! ik zag trouwens in een ander topic hier op GoT (over socket gaatjes die er wel zaten maar niet doorboord waren) dat het mischien wel gwn plekjes zijn, maar GEEN gaatjes door het moederbord.

plaatje van mijn bord
Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0QACz*9QS8F525I54XRA9d0FjehDc0JWU9YeqrcrpUuV0E6wO1YBW2APSngah2DD2KkBDYyQDuHysuFpvDJd1VAkEuD5n!Mx5DHCsF0B1PzY/test.jpg?dc=4675499132090312588

nu heb ik gezocht naar het broertje van dit bord : de KLIK ASUS P4B533-VM, info + plaatje . het broertje heeft onboard EN 1 x AGP 4X (1.5V only)

nu vraag ik mij af: levert dat slot geen probleem op met de onboard VGA: want ik denk dat dat slot er niet voor niets NIET op gesoldeerd is? als ik nou bijvoorbeeld de onboard VGA in de bios uit zet... zal dit dan ook betekenen dat "doe-het-zelf-AGP-slot" ook uit gaat?

Hoe laat ik de computer weten dat hij op dat AGP slot moet werken en niet de onboard VGA pakt!?
Pagina: 1