131 GB foetsie 0 bytes bestand over.

Pagina: 1
Acties:

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-03 15:48
Ik zal van vooraf aan beginnen.

Mijn twee 80 gb hd's heb ik vervangen met twee van 200gb met behoud van windows 98se op de 1e partitie en w2k op de 2e partitie beide op schijf 1 met ook nog een 3e partitie.
2e schijf puur opslag,1 partitie.

Ik moest nog wel het 1 en ander kopieëren van oude partitie E en F en heb dus de de 2e nieuwe schijf eraan gehangen en de boel gekopieerd met w98se wincommander, na +/- 30 GB bleef ie hangen, blauw scherm (inhoud weet ik niet meer) die partitie opnieuw geformateerd omdat ik er vrij weinig mee kon, nog een keer met w98se zelfde verhaal, dus probeer het met w2k, geen probleem.
Mooi dacht ik alles werkt goed, werd toch al tijd om w98 te verlaten.

Met behulp van ghost heb van de oude hd's images gemaakt en terug gezet op de nieuwe hd's.
Voordat ik de images terug zette heb ik partitie 1 van schijf 1 geactiveerd.
Alles werkte dus ok, de backup van E (2e 200gb) terug gezet op E (1e 200gb 3e partitie).
Alles prima en wel, ik zelfs nog een dvdtje gebrand van de 2e schijf, ook zonder problemen.
Er was wel 1 ding wat ik vreemd vond, de 2e schijf was geen F maar G, partitie F was de cd rom brander of de dvdbrander.
Gewoon driveletters veranderd met de w2k, opgelost.
Nog een tijdje mee gecomputerd werkte helemaal perfect totdat ik naar w98se ging om een spelletje te spelen, ging prima ik dacht ff een mp3tje draaien, kijk ik op de 2e schijf (F) zie ik dit.
Afbeeldingslocatie: http://img32.exs.cx/img32/4489/ClipBoard.gif

even voor de duidelijkheid
1e ide controller zwarte plug aan 1e 200gb schijf met 3 partities. (jumper op master with slave)
Grijse plug aan aan 2e 200gb schijf (jumper op slave)

2e ide controller dvd brander en cdrom brander. (jumpers ook ok) (hangen ook aan een ata 100 kabel)

hardware: 2x western digital 200gb 7200 rpm udma 100.
NEC ND-3500 16x (Dual-layer) en liteon 24x cdrom brander.

Alles schijfen in dit verhaal hebben FAT32.

Lang verhaal, iemand een idee ?
Met welk undelete zou ik het beste kunnen werken mocht dat een oplossing zijn.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:21
Probeer het eens met Getdataback, hier moet het denk ik wel mee lukken.

• Sunrise
Aan het downloaden, maar ik zou graag willen weten hoe dit mogenlijk is, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. :'(
Is undeleten wel een optie omdat het niet gedelete is, het staat er nog maar ik zie het niet.
(dit plaatje heb ik trouwen in beide windows)
Zou ik misschien mijn bios moeten updaten van mijn moederbord, laatste bios update was +/- 5 maanden geleden.

[ Voor 63% gewijzigd door Sunrise op 26-11-2004 00:12 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-02 12:51

Twarp

just grin...

Maak die nieuwe schijf eens los, sluit alles aan zoals het was en reboot. Je kan daarna eventueel hotpluggen en de schijven aansluiten op de plaats waar je ze wil hebben. Kijk of je data dan ook weg is en zet het op een andere plaats neer.

Meh ...

• Sunrise
Weer een spannende nacht gehad, was met lekker bezig met GetDataBack in w2k *pats* computer reset en zegt "NTLDR is missing" met opstarten.
Ik pak mijn boot cd en zie rommel, toets sys c: en daarna ziet het er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://img120.exs.cx/img120/4381/Untitled-44.gif
Alle 3 de partities verwoest.
Ik vermoed dat 1 nieuwe schijf korstsluiting maakt op een bepaald gebied van de schijf, ik heb 2 dezelfde schijfen en die ene maakt een beetje slepend geluid, die andere nieuwe had ik al een tijdje in gebruik zonder problemen.
Ook iets gehoord van een programma wat bij deze hd's van toepassing zou kunnen zijn, drive guard ofzoiets.
Ik zit nu weer op mijn oude drives, breng die ene terug naar de winkel.

bedankt zover :)

Verwijderd

Check je PC ook even met een up-to-date virusscanner op virussen..

• Sunrise
Doe ik al jaren.

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
ik zou gek worden!!!

staat er niet toevallig een slecht afgeschermde speaker naast je pc kast? ik ken iemand die zo slim was geweest 1 van zn goedkope microelektro speakers pal naast de pc te zetten. 1 voor 1 werden de bestanden corrupt...

• Sunrise
Svennos86 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:20:
ik zou gek worden!!!

staat er niet toevallig een slecht afgeschermde speaker naast je pc kast? ik ken iemand die zo slim was geweest 1 van zn goedkope microelektro speakers pal naast de pc te zetten. 1 voor 1 werden de bestanden corrupt...
Alles staat nog precies hetzelfde, eerste speaker staat op 1 meter afstand.
bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Als je die schijf formatteert, en dan een scandisk eroverheen gooit met surface controle, wat zegt hij dan?

Het ziet er naar uit dat je FAT goed vernaggeld is, maar ik zou (nog) niet durven zeggen dat dit persé aan de schijf ligt..

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
was het niet zo dat win98/ME (=FAT) max 32 gig per partitie aankan :?

200/3 != 32 per partitie

ligt ut daar miss aan :?
(of is dit n00b opmerking :X)

Verwijderd

Het lijkt erop alsof je tegen de 128 GB grens aanloopt.
Gebruik van de schijven eens alleen de eerste 128 GB en laat de rest unallocated.
Mocht dit zo zijn dan wil een bios upgrade wel eens helpen.

Soms willen bepaalde controllers ook wel problemen geven met een bepaald merk HD. Als je dat hebt is er geen echte oplossing voor je behalve schijven omruilen tegen een ander merk.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:06
DutchTSE schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:37:
was het niet zo dat win98/ME (=FAT) max 32 gig per partitie aankan :?
200/3 != 32 per partitie
ligt ut daar miss aan :?
(of is dit n00b opmerking :X)
Fat 16 kan 2 GB aan
Fat 32 kan 8 TB aan, aangezien alle schijven onder Fat 32 draaien is dit het probleem niet. Fat 32 kan wel maar een bestandsgroote van 4 GB aan.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:41:
Het lijkt erop alsof je tegen de 128 GB grens aanloopt.
Gebruik van de schijven eens alleen de eerste 128 GB en laat de rest unallocated.
Mocht dit zo zijn dan wil een bios upgrade wel eens helpen.

Soms willen bepaalde controllers ook wel problemen geven met een bepaald merk HD. Als je dat hebt is er geen echte oplossing voor je behalve schijven omruilen tegen een ander merk.
Een bios updat ezou het probleem idd kunnen verhelpen, mocht dit niet het geval zijn dan kan je altijd nog denken aan een controller. Vervelende is dat de kosten zodanig zijn dat je beter een nieuw moederbord kan kopen.

Het verhaal dat "sommige" harde schijven het niet pakken ten opzichte van andere klopt niet. Of ze doen het wel of niet, er is geen tussenweg.

• Sunrise
Ik lees net op de website van western digital dat dit 48 bits schijven zijn die een stukje software nodig hebben.
Recommendations
Once the hardware limit has been overcome by using an updated BIOS or a controller card, then specific drivers must be loaded so that your version of Windows will allow for the safe use of any capacity above 137GB. Without these specific drivers, there is a definite possibility of data loss. The Data Lifeguard Tools version 10.0, in conjunction with the Promise Ultra 100 TX2 controller, and the proper drivers for the card, will allow Windows 98 Second Edition and above to utilize this space properly.

If you will be using Data Lifeguard Tools 10 to copy data from an old drive to a new (larger than 137GB) drive, assure that each drive is attached to the same Ultra ATA 100 controller card. Otherwise, you will not be able to copy the data successfully. If your system BIOS supports the drive and you are not using a controller card, both drives may be connected to the motherboard.
Erg fijn dat er geen briefje bij de hardeschijf zat waar dit op stond, mycom & western digital zijn volgens mij in gebreken gebleven met het verstrekken van deze belangrijke informatie.

Dit geld zowel voor w98se , w2k en Xp.
http://www.wdc.com/en/library/eide/dlgtoolsguide.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 26-11-2004 17:27 ]

Verwijderd

cardinal808 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:56:

Het verhaal dat "sommige" harde schijven het niet pakken ten opzichte van andere klopt niet. Of ze doen het wel of niet, er is geen tussenweg.
Er is ooit een test geweest door PC-Direct, een duits blad die aantoonde dat bepaalde schijven niet met bepaalde controllers samenwerkte. Heb het zelf nog nooit mee gemaakt omdat ik tot voor kort alleen maar 80GB schijven gebruikte.
Het probleem ontstaat op het moment dat je data voorbij een kritische grens wegschrijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 10:20 ]

Pagina: 1