[MySQL Upgrade 3.2.3 > 4.0.2] Lezen/schrijven gaat vaak mis

Pagina: 1
Acties:

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01
Hey allemaal,

Wij hadden een server (openbsd 3.4) met mysql 3.2.3 waar een stel databases opstaan. Nu hebben we geprobeerd op een andere server (openbsd 3.6) met mysql 4.0.2 de databases over te zetten.

Nu begint ie te zeuren (in phpmyadmin en met alle applicaties) dat er bestanden (.MYD) missen die wel bestaan. (errcode: 9). Bij sommige tabellen gaat het lezen wel goed, bij sommigen niet. Voor schrijven geldt hetzelfde. Bij enkele tabellen zegt hij in use.

We hebben geprobeerd via dump en restore de database opnieuw op te bouwen, toen dat niet hielp vervolgens met mysqldump en die dump importeren. Dan geeft hij tijdens het importeren dezelfde fout.

Als jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel, voorlopig
blijf ik rustig f5'en en googlen...

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:48
Huh?

Je hebt een lege DB aangemaakt in MySQL, dat ding heeft de juiste permissies gekregen, daarna doe je iets als:

mysql databasenaam < database.dump

en dan krijg je een foutmelding over missende .MYD?

Dat vind BartVB raar ;) Kan je de exacte melding eens copy/pasten?

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01
Hij zegt echt file not found :D (Tijdens het importen van de dump)

Maar: zojuist bij mysqld_safe in my.cnf deze lines gezet:
open-files=2000

Dit lijkt te helpen, dus we zijn nu weer even verder aan het 'prutsen' :-)

Update: Net ff de databases compleet overnieuw gebouwt en de server gerestart enzo, en alles lijkt nu goed te gaan.

Mss dat tijdens het inlezen van al onze database in 1 keer dat het max aantal open files overschreden wordt en door die limiet hoger te zetten gaat het nu wel goed? Iig, daar lijkt het op.

[ Voor 91% gewijzigd door WhistlerNL op 26-11-2004 00:19 ]

Verwijderd

4.0.2 :? :? :?

Deze is nogal oud, 4.0.21 is geloof ik de laatste 4.0'er tot nu toe, en inmiddels en 4.1 stable verklaard.

What the hell moet je in godsnaam met 4.0.2?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:30

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 00:44:
4.0.2 :? :? :?

Deze is nogal oud, 4.0.21 is geloof ik de laatste 4.0'er tot nu toe, en inmiddels en 4.1 stable verklaard.

What the hell moet je in godsnaam met 4.0.2?
Inderdaad, en ik kan me herinneren dat oude 4.0 builds nog wel eens vage problemen gaven. Zoals bij mijn webhoster, dat sommige UPDATE-queries gewoon helemaal niet werkten, of ervoor zorgden dat hele tabellen leeggegooid werden. Ze draaien nu mooi 4.0.21 en alles werkt nu zoals het hoort. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op zondag 28 november 2004 @ 00:49:
[...]

Inderdaad, en ik kan me herinneren dat oude 4.0 builds nog wel eens vage problemen gaven. Zoals bij mijn webhoster, dat sommige UPDATE-queries gewoon helemaal niet werkten, of ervoor zorgden dat hele tabellen leeggegooid werden. Ze draaien nu mooi 4.0.21 en alles werkt nu zoals het hoort. :)
Afaik zijn er in 4.0.13 en omgeving veel vage bugs gefixed, ik snap niet eens wáárom je in godsnaam 4.0.2 nú nog wil gaan gebruiken, trek gewoon de nieuwste versie van mysql.com af, je hoeft er zelfs minder moeite voor te doen :)

Verwijderd

PNS > SA

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:30

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 22:14:
[...]

Afaik zijn er in 4.0.13 en omgeving veel vage bugs gefixed, ik snap niet eens wáárom je in godsnaam 4.0.2 nú nog wil gaan gebruiken, trek gewoon de nieuwste versie van mysql.com af, je hoeft er zelfs minder moeite voor te doen :)
Klopt! Bij onze webhoster draaide 4.0.13! :) Die 13 zegt al genoeg denk ik, magoed, de TS zelf laat nog maar weinig weten, dus misschien issie al aant prutsen gegaan met nieuwere versies. :P

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Pagina: 1