PC boot niet meer, ook niet met alleen floppy, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Mijn oude Win95 werkpaard heeft ineens de geest gegeven. Vanmorgen nog gebruikt, nu bij aanzetten 'no signal' op de monitor en continu brandend HD ledje, verder niets. Ventilatoren draaien wel.
Monitor geprobeerd met werkende PC2, is goed.
Videokaart verwisseld met werkende PC2. PC1 doet ook niks met de kaart van PC2, PC2 werkt met die van PC1, dus videokaart is niet het probleem.
Alles verwijderd, behalve video en floppy. Niks. Lampje van floppy brandt ook niet.
HD aangesloten, HD ledje brandt bij aanzetten, HD tikt zoals bij normaal opstarten, vallt dan stil, verder niks meer. HD ledje gaat ook uit nu.
CMOS gecleared, geen verschil.

Wat kan ik hier nog aan doen?

Weet nog steeds niks.....

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
probeer eens een ander slot te gebruiken voor je insteekkaarten of als je al agp hebt voor de videokaart gebruik eens pci?

• Lex_van_H
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Ah, vergeten erbij te zetten: het is een Pentium 1 systeem, ASUS P55T2P4 mobo met AMD K6-2 400, 4x16 MB simms, alleen PCI (en ISA).
Ik heb idd verschillende PCI sloten geprobeerd, maakt geen verschil.

edit : Net nog geprobeerd met ISA videokaart. Niks :(

[ Voor 13% gewijzigd door Lex_van_H op 26-11-2004 18:24 ]

• Lex_van_H
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
OK, ben er uit. Het bleek de processor.
Of liever gezegd, een doorgebrand ICtje op de Powerleap socket adapter, waardoor de processor geen stroom krijgt.
Helaas geen vervangend onderdeel voor te krijgen bij de electronicaboer, dus voorlopig maar draaien met een (trage) geleende CPU die geen adapter nodig heeft.
Nog een geluk dat er niets mee gefikt is toen dat ding eruit klapte...