Toon posts:

[Xp-SP2] PC hangt 1,5 min. tijdens boot, en met bladeren*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT-ers, Ik heb een probleem met mijn windows xp(sp2).

- Opstarten duurt vrij lang, althans ik kom wel rap tot mijn "welkoms"scherm, maar dan blijft hij hangen. ongeveer 1,5 min en dan start alles door. (net als dat je geen internet verbinding heb). Dit is ontstaan nadat ik NIS2005 had geínstaleerd. Ik dacht dat de firewall van NIS iets blokerde maar dat bleek niet het geval te zijn. Ik heb NIS inmiddels ge-deinstaleerd zonder positief resultaat.

Verder: Het bladeren van deze computer / opslaan bestanden heeft een freeze van enkele minuten tot gevolg. Dit is ZEER irritant en onwerkbaar.

Ander gebruik van de pc is geen probleem. Games, films en muziek draaien gewoon vlotjes.

In taakbeheer zijn geen vreemde processen waar te nemen.

Hardware info:
Abit NF7-S ver2.0
Xp2800+ Barton
512 pc 3200
Radeon 9600XT
2x seriële ata schijven van Maxtor in Raid 0 (80 gig st)
dvd brandertje
Cannon MPC
en nog ut één en ander ;)

Wie heeft enig idee wat dit kan zijn?
Owja, ik heb dit probleem al eerder gehad en heb 2 wk-en geleden een verse instalatie gedaan met een geslipstreamde xp-sp2 cd wat gewoon goed verliep.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Post eens een lijstje van processen die draaien.

Verwijderd

Wat staat er in het eventlog? Iets bijzonders te vinden van niet opstartende services?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - zo is je topic titel wel heel magertjes he :P

Verwijderd

Topicstarter
Oeps ben vergeten toipic titel in te voeren ! Kan ik dat nog doen op één of andere manier? Is één van mijn eerste post you know ;)
edit:

Thnx voor de titelaanpassing.
Ik zal zo ff een lijste met processen posten

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 23:26 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Nee, je kunt je eigen titels niet aanpassen. Wel kun je altijd op het topicreport icoontje linksboven (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) drukken. Wij als mods zien dan die melding en zullen je titel aanpassen :)

Verwijderd

Topicstarter
Processen:

alg.exe
Maxthon.exe
MPDBMgr.exe
SPOOLSV.exe
EXPLORER.exe
ATI2EVXX.exe
SVCHOST.exe
MSMSGS.exe
MPSERVIC.exe
DUMeter.exe
ATIPTAXX.exe
SVCHOST.exe
SVCHOST.exe
SVCHOST.exe
ATI2EVXX.exe -----> draaid 2x?
LSASS.exe
SERVICES.exe
WINLOGON.exe
CSRSS.exe
msimn.exe
SVCHOST.exe
WSCNTFY.exe ---> geen idee wat dit is?
SMSS.exe
WDFMGR.exe

Verder deze foutmelding in logboek systeem.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10010
Datum: 25-11-2004
Tijd: 23:26:53
Gebruiker: blablabla
Computer: blablabla
Beschrijving:
De server {A1F4E726-8CF1-11D1-BF92-0060081ED811} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Deze melding heb ik iedere keer als ik iets aanroept. (bv deze computer)

• elevator
  • Niet online

elevator

Die WSCNTFY.EXe is je Windows Security Center (ook de eerste hit op google als je daar op zoekt), voor je tweede probleem geld ook: http://forums1.itrc.hp.co...+28353475&threadId=736485 - 1e hit op Google ;)

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 11:42
okeej ik heb het probleem ook gehad met het blijven hangen in het welkomstvenster.. (bezig met laden van persoonlijke instellingen) maar dat kwam op doordat de DHCP heel langzaam draaide :? Toen ben ik zelf aan het configureren gegaan en nou loopt alles perfect en snel..

Dus ik weet niet of je een netwerkje hebt.. maar het zou daar evt. aan kunnen liggen..

Verwijderd

Topicstarter
mja, heb wel een netwerkje maar die draaid idd ook niet meer na de instalatie van SP2. Het betreft een WIFI verbinding maar heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken waarom de laptop geen internet verbinding meer ontvangt...maar dat is vlg mij een ander probleem.

@elevator
tsja je heb gelijk. Had ook niet gezocht en was ook niet echt een vraag, viel me gewoon op. (draai nog niet zo lang sp2 ;))

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 23:43 ]

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken en kijken of deze wel sneller opstart? Dan ligt het nl aan je profiel (deze word geladen na het welkomscherm)

Verwijderd

Topicstarter
heb net een nieuw account aangemaakt maar dat heeft geen nut gehad...helaas :|

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Een oom van mij had hetzelfde probleem. Bij hem was het de virusscanner die compleet dol draaide.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik denk dat Stinie wel een interessant punt heeft - heb je al eens geprobeerd om je wireless netwerk adapter te disablen om te zien ofdat dat effect heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een boot gedaan met al mijn netwerkadapters uitgeschakeld.
Helaas, geen verbetering. Ik heb trouwens mijn pc gewoon met utp aan een accespoint hangen dus heb geen wifi adapter in mijn pc.

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je nog andere Norton producten er op staan? (NIS was er al af als ik het goed lees)? :)

• sdomburg
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:08:
Heb net een boot gedaan met al mijn netwerkadapters uitgeschakeld.
Helaas, geen verbetering. Ik heb trouwens mijn pc gewoon met utp aan een accespoint hangen dus heb geen wifi adapter in mijn pc.
Alhoewel je processen geen gekke dingen laten zien, lijkt het me toch verstandig even op spyware te checken, om dat in ieder geval uit te sluiten. Verder kan je proberen in msconfig alles uit te vinken om te kijken of dat helpt. Zo ja, 1 voor 1 weer aanvinken en de oorzaak van het probleem zoeken.
Jostheking schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:13:
Ik heb een soortgelijk probleem...
Bijna verse installatie (XP+SP2), start perfect op, maar als ik verbinding maak met het internet (ADSL-Wanadoo) blijft de pc voor 1-4 minuten hangen, control+alt+del werkt, maar bij alles wat ik aanklik, gaat ie terug naar de desktop en verder laden...

Na die 1-4 minuten doet ie alles waar je in de tussentijd op hebt geklikt! En de pc draait verder perfect verder...
Hmm, ik zou bijna de Windows firewall gaan verdenken...

[ Voor 33% gewijzigd door sdomburg op 26-11-2004 00:15 ]

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Ik heb een soortgelijk probleem...
Bijna verse installatie (XP+SP2), start perfect op, maar als ik verbinding maak met het internet (ADSL-Wanadoo) blijft de pc voor 1-4 minuten hangen, control+alt+del werkt, maar bij alles wat ik aanklik, gaat ie terug naar de desktop en verder laden...

Na die 1-4 minuten doet ie alles waar je in de tussentijd op hebt geklikt! En de pc draait verder perfect verder...

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 11:42
mja, heb wel een netwerkje maar die draaid idd ook niet meer na de instalatie van SP2. Het betreft een WIFI verbinding maar heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken waarom de laptop geen internet verbinding meer ontvangt...maar dat is vlg mij een ander probleem.
:?

En zoals sdomburg al zegt, check de comp even op spyware..

Hitman Pro!

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:11:
[...]

Spyware geloof ik niet in...deze install is vers?

[...]

Hmm, ik zou bijna de Windows firewall gaan verdenken...
Dan zou hij dit probleem niet moeten hebben als ik NIS draaide? of hij moet de windows firewall toch niet helemaal uitschakelen natuurlijk.

• sdomburg
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:21:
[...]

Dan zou hij dit probleem niet moeten hebben als ik NIS draaide? of hij moet de windows firewall toch niet helemaal uitschakelen natuurlijk.
Probeer het eens met de hand uit te zetten :)

Ik zie trouwens dat je me quote verneukt hebt, maar op spyware checken bij dergelijke vrage problemen als deze, zelfs bij een verse install is een absolute noodzaak om spyware iig. uit te kunnen sluiten.
Stinie schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:17:
[...]

:?

En zoals sdomburg al zegt, check de comp even op spyware..

Hitman Pro!
Thanks, ik kende het niet, maar een zeer nuttig script indeed!

[ Voor 52% gewijzigd door sdomburg op 26-11-2004 00:29 ]

Pagina: 1