Toon posts:

[2003 - XP] lang inloggen op domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb deze avond een domeintje opgezet. ik heb dus een win2003 server standard edition en daar heb ik een nieuwe instal op gedaan. Dan heb ik er een domein op geïnstalleerd door de wizard te gebruiken.

Werkt perfect, dan maak ik een gebruiker aan in de Active Directory en dan koppel ik mijn andere Windows XP pc aan het domein, ik start opnieuw op, log mij in en dan moet ik effectief 5 minuten wachten totdat die xp is opgestart.

Er blijft 4 minuten staan "Persoonlijke instellingen worden gelanden".

ik heb al een par keer opnieuw opgestart en hij blijft da dus doen.

Ene keer als 'm is opgestart werkt het perfect! Foute instelling op client of server, wat doe ik verkeerd :/

Tnx alvast

Verwijderd

DNS goed ingesteld op de client?
DNS server moet je AD server zijn.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 16:00
specs server ?

netwerk ?

Zwervend profiel of niet ?

DNS goed ?

Meldingen in eventvwr van de client ?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:04
Duidelijk je DNS niet goed ingesteld. Stel hier (ipv de DNS van je Provider) het IP adres in van de Win2k3 server. Dan zou het moeten werken O-)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Bud_s schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:11:
specs server ?

netwerk ?

Zwervend profiel of niet ?

DNS goed ?

Meldingen in eventvwr van de client ?
server is een 3.2 prescott met 1gig geheugen en client is een workstation met een dual 2.4.

Deze zijn verbonden via giganetwerk.

DNS heb ik niet naar deze server verwijzen, zal dat eens aanpassen en opnieuw proberen.

Ik heb geen zwervend profiel aangemaakt, moet nog gebeuren...

Verwijderd

Topicstarter
ik hou jullie op de hoogte

• Bud_s
DNS is what you need :)

De rest kan geen probleem zijn :)

[ Voor 49% gewijzigd door Bud_s op 25-11-2004 23:47 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de DNS opmerkingen hierboven.. 9 van de 10 keer is die een kwestie van DNS instellen op je clients waarbij je het ip van de server gebruikt.

• Bud_s
*agree*

De rest van de vragen was eigenlijk meer om aan te geven dat de TS wel wat mager was :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

DNS server op client verwijzen naar de 2003 server. DNS Suffix op client verwijzen naar domain naam.

Op de Windows Server 2003 DNS Forwarding instellen zodat je clients kunnen browsen. (houd wel in dat je server aan moet staan als je wilt internetten op je computers...)

Verwijderd

Topicstarter
ok,

zojuist de dns willen aanpassen op client maar dan zegt 'm dat ik niet voldoende rechten heb.

Moet ik dus een group policy helemaal gaan configureren of kan ik ook zeggen dat een gebruiker alles mag. Ik ben reeds lid van de groep Administrators dus ik dacht alles te kunnen, blijkbaar niet...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

log eens in als een user met local admin rechten op de client en pas dan de tcp/ip eigenschappen aan....

Verwijderd

Topicstarter
moet ik als gateway ook de win2k3 server instellen of gewoon leeg laten?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 08:37:
moet ik als gateway ook de win2k3 server instellen of gewoon leeg laten?
Gewoon je adsl router opgeven als default gateway lijkt me handig.... anders kun je alleen maar in je LAN browsen namelijk en ook nada internet op client.

Verwijderd

Topicstarter
ca marche, merci, DNS forwarding werkt ook.

Is het normaal dat ik op mijn client nu verschillende dingen niet kan instellen (waaronder IP-instellingen), en toch heb ik op de Server dat account lid gemaakt van de groep Administrators...

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

alleen Domain Admins hebben local administrator rechten op een toegevoegde computer of je moet een speciale groep aanmaken en die expliciet toevoegen aan local administrators op de client.

Verwijderd

Topicstarter
ok, dit werkt ook.

Ik was ingelogd op client-> configuraritescherm->gebruikersbeheer.

Daar een gebruiker toegevoegd-> zoeken op domein-> mijn account toevoegen-> admin rechten geven en dan werkt het.

Merci Mutsje voor de zeer snelle antwoorden!
Pagina: 1