Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te doen met mijn ideeen

Pagina: 1
Acties:
  • 887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Als ik mij verveel (en dat gebeurd nogal vaak) ga ik meestal een beetje met m;n 3d proggramma kloten en dan komt er weleens een computer uit. Dan besteed ik er vest veel tijd in om de constructie zo te maken dat het ook echt uitvoerbaar is.

Maar mijn probleem is dan: wat moet ik ermee. Ik heb maar 2 computers en die zijn al voorzien van een case. En om nou voor elk ontwerp dat ik heb een computer te gaan kopen gaat een beetje teveel kosten, een een case zonder computer vind ik gewoon zonde.

Dus nou is mijn vraag: wat doen jullie met jullie ideeen? Stapelen die zich ook maar een beetje op of laten jullie die maar gewoon gelijk vallen.

Als iemand trouwens nog een caseontwerp wil, geef me dan maar een, ja, post ofzo.

(misschien heeft dit weinig met een echte casemod te maken maargoed kwist ook niet anders waar het moest)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Waarom werk je niet heel wat ideëen uit in de loop van de tijd, om daarna 1 ultiem ontwerp te kiezen en deze in een CAD-programma te zetten, daar weer een maattekening van te maken en deze vervolgens te bouwen. Voordat je het ultieme ontwerp hebt ben je nog wel even bezig :)

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
hey ik heb nog een paar ideetjes nodig voor een koffermod, als je zou willen? :s
ik heb namelijk de tijd niet om dit nog te doen, laat maar iets weten op Entity_Razer@msn.com

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

hehe, je kan patenten gaan aanvragen op die ideeen.

• sdomburg
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:54:
hehe, je kan patenten gaan aanvragen op die ideeen.
...als je teveel geld hebt ;)

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:53
2 moederborden in 1 kast :)
Ik wil dat nog uitwerken maar heb niet echt veel tijd om het te ontwerpen ivm school :)

Ik heb 9 harde schijven in de ene en 2 in de andere en 6 x 5.25 inch apparaten.

Moet een soort van cube worden, en diep zodat de kabels niet te dicht op elkaar komen.

Misschien leuk idee ;)

• ajampaniki
msteggink schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:04:
2 moederborden in 1 kast :)
Ik wil dat nog uitwerken maar heb niet echt veel tijd om het te ontwerpen ivm school :)

Ik heb 9 harde schijven in de ene en 2 in de andere en 6 x 5.25 inch apparaten.

Moet een soort van cube worden, en diep zodat de kabels niet te dicht op elkaar komen.

Misschien leuk idee ;)
Wat voor soort materialen wil je gebruiken en wat voor gereedschap heb je ter beschikking. Ik heb het geluk dat ik Industrieel Ontwerpen doe in delft en een hele grote werkplaats maken gebruiken, maar dat kan vast niet iedereen.

ps: wat moet je trouwens in hemelsnaam met 6 5.25 inch aparaten. En wat had je in idee als maximum inhoud/maten.

[ Voor 9% gewijzigd door ajampaniki op 26-11-2004 00:04 ]

• sdomburg
ajampaniki schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:28:
[...]

Wat voor soort materialen wil je gebruiken en wat voor gereedschap heb je ter beschikking. Ik heb het geluk dat ik Industrieel Ontwerpen doe in delft en een hele grote werkplaats maken gebruiken, maar dat kan vast niet iedereen.
Als IO'er zou je moeten weten dat je heel veel ideeën genereert waarvan je maar weinig überhaupt uit kan werken en nog veel minder daadwerkelijk tastmaar zal maken :P

Ga tijd steken in optimaliseren ipv nieuwe ideeën genereren, ga voor die ultieme case :)

Nee, ik heb geen Delftse werkplaats ter beschikking, maar wel een Twentse :P

[ Voor 8% gewijzigd door sdomburg op 25-11-2004 23:56 ]

• ajampaniki
sdomburg schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:55:
[...]

Als IO'er zou je moeten weten dat je heel veel ideeën genereert waarvan je maar weinig überhaupt uit kan werken en nog veel minder daadwerkelijk tastmaar zal maken :P

Ga tijd steken in optimaliseren ipv nieuwe ideeën genereren, ga voor die ultieme case :)

Nee, ik heb geen Delftse werkplaats ter beschikking, maar wel een Twentse :P
Ja ik heb wel geleerd om van tientallen ideeen een aantal te selecteren en die uit te werken, en dan met eentje verder gaan om die helemaal perfect te maken. Maar met computers gaat dat ineens anders. Als ik een bepaald idee heb qua vormgeving of indeling dan wil ik dat het liefst gelijk op papier / in de computer zetten. Kweet niet, ben beetje vreemd denk ik :P.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:32
begin een winkel met custom made premodded cases, je hebt er wel een startkapitaaltje voor nodig, maar als t lukt zit je gebakken :P

Verwijderd

premodded zal nooit aanslaan, je moet meer iets als "Modder" beginnen.. Mensen kunnen bij jou hun wensen kwijt bv computer met veel plexi-glas . Jij vogolt er een kastje vast .. Kun je al je creative energie erop storten :P

• ajampaniki
Helaas is het bedenken van een case iets heel anders dan het uitvoeren :P . Ik ben nou niet onhandig ofzow maar mis toch wel nog wat skills om echt een perfecte case te maken.

Verwijderd

Designbureau voor pc cases. Waar heb ik dat eerder gehoord :Y)

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:00:
Designbureau voor pc cases. Waar heb ik dat eerder gehoord :Y)
Ik weet niet meer waar precies in Nederland, maar er was er wel een, kwam ooit eens ' per ongeluk' een website ervan tegen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ook altijd verschrikkelijk veel case-ideeen.

Van een grote kast met een grote zelfgemaakte radiator (zo groot als de zijwand) tot een complete carmod (tekeningen zijn al zo goed als klaar)

De enige dingen die mij nu tegenhouden zijn geldgebrek, tijdgebrek, de buitentemperatuur (ga natuurlijk niet binnen met een gasbrander aan de gang) en een goede werkplek met goed gereedschap (komt ook weer door geldgebrek), en een plek om het uiteindelijk neer te zetten (behalve de carmod, daar komt de computer onder de rechtervoorstoel)

Ik wil ook nog mijn hele kamer verbouwen, met een 'digitaal' bed, bureau onder het bed, met een scherm boven het bed (aan een draaiarm naast het bed)

Ik laat mijn ideeen gewoon in mijn hoofd zitten, papier raak ik toch kwijt, en volgens mij zijn mijn ideeen nog niet veel van vorm veranderd in mijn hoofd.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Resistor schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:09:
Ik heb ook altijd verschrikkelijk veel case-ideeen.

Van een grote kast met een grote zelfgemaakte radiator (zo groot als de zijwand) tot een complete carmod (tekeningen zijn al zo goed als klaar)

De enige dingen die mij nu tegenhouden zijn geldgebrek, tijdgebrek, de buitentemperatuur (ga natuurlijk niet binnen met een gasbrander aan de gang) en een goede werkplek met goed gereedschap (komt ook weer door geldgebrek), en een plek om het uiteindelijk neer te zetten (behalve de carmod, daar komt de computer onder de rechtervoorstoel)

Ik wil ook nog mijn hele kamer verbouwen, met een 'digitaal' bed, bureau onder het bed, met een scherm boven het bed (aan een draaiarm naast het bed)

Ik laat mijn ideeen gewoon in mijn hoofd zitten, papier raak ik toch kwijt, en volgens mij zijn mijn ideeen nog niet veel van vorm veranderd in mijn hoofd.
Same here... Te veel ideeën, te weinig tijd en geld. Ik denk ook dat de meeste die iets verzinnen daar op stranden. Heb zelf ook heel veel 'ideetjes' digitaal, maar dan niet alleen op gebied van computers, maar van auto's tot en met meubelen. Die hou ik ook mooi digitaal, en als ze het digitale stadium niet halen blijven ze mooi in mn hoofd zitten. Altijd handig voor later... hoop je dan.

Aan de andere kant maakt het me ook niet zo veel uit wat er met mn ideeen gebeurt, ik vind het wel leuk om dingen te bedenken, of ze nou uitgevoerd worden of niet, dat maakt mijn plezier in ontwerpen en 'uitvinden' niet minder. Al is het wel leuk om te zien hoe het er in het echt uit ziet.

• ajampaniki
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:12:
[...]

Same here... Te veel ideeën, te weinig tijd en geld. Ik denk ook dat de meeste die iets verzinnen daar op stranden. Heb zelf ook heel veel 'ideetjes' digitaal, maar dan niet alleen op gebied van computers, maar van auto's tot en met meubelen. Die hou ik ook mooi digitaal, en als ze het digitale stadium niet halen blijven ze mooi in mn hoofd zitten. Altijd handig voor later... hoop je dan.

Aan de andere kant maakt het me ook niet zo veel uit wat er met mn ideeen gebeurt, ik vind het wel leuk om dingen te bedenken, of ze nou uitgevoerd worden of niet, dat maakt mijn plezier in ontwerpen en 'uitvinden' niet minder. Al is het wel leuk om te zien hoe het er in het echt uit ziet.
Ja hetzelfde heb ik dus ook. Ik zou graag een keer de hele bouwtekening van een comp willen maken en hem dan ook gemaakt zien worden (door iemand anders). Maar dan zou ik wel me naam erop willen. Ik heb wel eerder gelezen dat mensen dat een case modden helemaal mooi en verkopen. En dat dan degene die hem kocht een prijs ermee won op een lanparty. Vink dan beetje zonde van de ontwerper.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

ajampaniki schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:56:
[...]

Ja hetzelfde heb ik dus ook. Ik zou graag een keer de hele bouwtekening van een comp willen maken en hem dan ook gemaakt zien worden (door iemand anders). Maar dan zou ik wel me naam erop willen. Ik heb wel eerder gelezen dat mensen dat een case modden helemaal mooi en verkopen. En dat dan degene die hem kocht een prijs ermee won op een lanparty. Vink dan beetje zonde van de ontwerper.
Hoezo zonde? aan geld heb je meer dan aan eer (ik wel tenminste)

En eer = reclame.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

post eens wat voorbeelden :)

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Zelf vind ik persoonlijk dat de maker ook ontwerpt, dan is het echt jouw case mod, helemaal zelf gemaakt. Ik vind dat het ontwerpen van je casemod niet zo belangrijk is als het maken.
Idd ik wil er wel een paar zien
ajampaniki schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:56:
[...]
Ik heb wel eerder gelezen dat mensen dat een case modden helemaal mooi en verkopen. En dat dan degene die hem kocht een prijs ermee won op een lanparty. Vink dan beetje zonde van de ontwerper.
Tja niet aan te doen heb ik ook gehad. Jij ontwerpt iets maar het en iemand anders pronkt ermee. Maar hoe wil je dit dan tegen houden?
En contract op stellen? Lijkt mij moeilijk te realiseren je moet wel reeel blijven.
Maar ik wil best een aantal ontwerpen zien :*) :*) :*) :*)

[www.ganzz.nl]

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 18:21
Ik zit nog steeds (zit ik al 1,5 jaar ofzo :P ) met het idee om "mn" 19" kast te modden, maar hetgeen me tegen houdt is dat het niet echt mijn kast is... en ik geen 2de identieke 19" kast heb :(

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• ajampaniki
Resistor schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:00:
[...]

Hoezo zonde? aan geld heb je meer dan aan eer (ik wel tenminste)

En eer = reclame.
Nou het was meer dat degene die had gewonnen net deed alsof hij hem gemaakt had, of iig niet vermelde wie hem had gemaakt.

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 17:11
misschien kan je een iegen topic beginnen met daarin jouw ontwerpen. Zodat mensen die geen inspiratie hebben een leuk ontwerp van jouw kunnen gebruiken?
ik zou me vereerd voelen als iemand mijn idee zou namaken :P
en natuurlijk weet dan iedereen dat ut jouw idee is :+

• ajampaniki
Ok hier is een ontwerp waar ik de laatste paar dagen mee bezig ben geweest. Perfect isie zeker niet, maar het idee erachter vond ik wel leuk

Ik wilde een case maken waarvan de voorkant bestond uit verschillende modules. Je kan dus zelf kiezen wat je precies in je case wil hebben. Geen cdrom maar wel een lcd, 6hdd's met fans, het kan allemaal. Het enige nadeel van mijn ontwerp is is dat de constructie voor het grootste deel uit alu profielen bestaat, waardoor het denk ik erg zwaar word en moeilijk om precies te maken. Maargoed, het gaat om het idee :P

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ajampaniki/Custom1.JPG

Aan de voorkant zitten dus verschillende plaatjes alu met allemaal hun eigen functie, naar wens in te delen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ajampaniki/Custom2.JPG

De de cd-ophanging (en ook voor derest van de componenten aan de voorkant) bestaat uit 2 platen plexi die over de hele lengte doorlopen. Het zou ook een plaat zwart kunststof kunnen zijn zodat je alleen nog het mobo ziet.

Commentaar is meer dan welkom. Denk er alleen wel aan dat hij waarschijnlijk nooit gemaakt gaat worden en het meer om het concept gaat.

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023

Woodie2002

Jeetje...

Ik ervaar ook wel een beetje het zelfde probleem, heb vaak erg leuke (goede, of tenminste dat denk ik dan zelf) ideeën. Maar niet het gereedschap en technische vaardigheid om ze uit te voeren...... :(

Een ideaal iets zou natuurlijk zijn om samen met een die hard modder kasten te maken, de een ontwerpt, de ander maakt. En dit dan natuurlijk afgestemt op de wensen van een derde partij....... (dream on, dream on....... :z :Z )

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is dat niet het zelfde idee als deze 2:
Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_1201.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/special_report/stc-t01/stacker_product_2.jpg

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Zo speciaal is dat modulesysteem nou ook weer niet... gewoon groot uitgevallen 5.25" bays imo :/
Pagina: 1