config.sys output to lcd

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 22:45
Heeft iemand een idee hoe je tijdens het opstarten vanuit de config.sys, tekst kunt krijgen op een (2x24, HD44780 chipset) lcd aan de printerpoort?

Dit wil ik graag voor elkaar krijgen, omdat ik dan op mijn lcd kan aangeven dat er een keuze moet worden gemaakt uit het keuzemenu (van de config.sys).

Vanuit de autoexec lukt het me al met een programmatje wat de inhoud van een .txt kan weergeven, maar vanuit de config dus nog niet...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En hoe ziet dat programma in je autoexec.bat er dan uit? Er staat me wel iets bij dat het mogelijk is om losstaande applicaties uit te voeren vanuit je config.sysl maar ik kan mij de details niet herinneren. Om welke DOS/Windows versie gaat het hier trouwens? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 22:45
Spider.007 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:53:
En hoe ziet dat programma in je autoexec.bat er dan uit? Er staat me wel iets bij dat het mogelijk is om losstaande applicaties uit te voeren vanuit je config.sysl maar ik kan mij de details niet herinneren. Om welke DOS/Windows versie gaat het hier trouwens? :)
Dat programma in de autoexec ziet eruit als:

lcdprint 378 24 2 info.txt

Lcdprint(.exe) is het programma, 378 de poort, 24 het aantal letters, 2 het aantal rijen op het display, en info.txt bevat de info die het display weer moet geven.

De dosversie is de versie die standaard bij win95 zit, waarmee de windowsversie me duidelijk lijkt :)
Moch het nu met een andere dosversie WEL lukken, is het geen probleem om met andere dos-s te gaan kloten :)

Als het idd mogelijk is om een applicatie uit te voeren vanuit je conmfig.sys, dan zou dat *geweldig* zijn... Iemand idee"en?