[XP] PC hangt volledig na piep uit boxen*

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey allemaal

ik heb een pc met windows xp erop en soms als ik gewoon bezig ben met windows of zoiets dan loopt de pc helemaal klem. je hoort dan een kleine piep in de boxen en dan zit ie helemaal vast, er is nog wel beeld en de muis pijl staat ook nog in het beeld maar reageerd nergens op. ook het toetsenbord reageerd niet meer en de aan en uitknop van de pc reageerd ook niet meer behalve als ik hem een paar seconden inhoud dan gaat de pc uit, dat doe ik dan ook meestal maar.
iemand idee waar dit aan kan liggen heb windows en alles al opnieuw geinstalleerd.

alvast bedankt...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dus geen reboot? Dus geen BSOD?
Nieuwe PC? Of heb je het probleem zo ineens? Zijn je hardware temps in orde? Alle hardware juist geinstalleerd?

🌞🍃

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Spontane freezes onder verschillende OSes

vergelijkbaar probleem, misschien werkt een van de niet-werkende oplossingen van mij wel bij jou?

@noobs hieronder... OS staat 'r bij spuit11

[ Voor 13% gewijzigd door Wussie op 25-11-2004 22:31 . Reden: n00bs... :p ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Handig om je systeem specs weer te geven en het OS. Wat heb jezelf allemaal al gedaan :?

Denk zelf dat het of een videokaart probleem is, of met een Live soundcard

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Beste kinga, zou je je post van iets specifiekere informatie willen voorzien? Zonder informatie kunnen mensen immers moeilijk gaan nadenken over wat het probleem zou kunnen zijn. Hoe completer jij bent kwa info, hoe beter mensen je kunnen helpen. Zou je verder ook voortaan je post iets meer willen voorzien van hoofdletters en alinea's? Dit leest namelijk erg lastig :)

Tenslotte een titeledit:

xp pc loopt zomaar vast ==> [XP] PC hangt volledig na piep uit boxen*

De titel zal nog wat verder aangepast worden met error-info e.d. zodra je die geeft :)

• Wussie
is het echt een duidelijke piep? is het niet gewoon de stroom die door je boxen loopt als d'r geen geluid uit komt? dat wil ook nog wel eens op 'n piep lijken namelijk :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja kan ook dat die piep uit de boxen stroom is waarschijnlijk wel (dan moet de titel weer veranderd worden ik weet niet hoe ik dat moet doen sorry).
Wat zijn hardware temps??. Want ik kreeg net zo'n windows xp foutmelding waarin stond dat er iets mis was met de bestanden in c:\documents and settings\administator\local settings\temp.
De pc startte trouwens net gewoon opnieuw op en toen kreeg ik die foutmelding anders krijg ik nooit een foutmelding.
Owja misschien ook wel handig om even te melden soms als ik mijn pc aandoe dan heb ik rare zwarte en witte stippen in het beeld net een gordijn, volgens mij heeft dit te maken met mijn video kaart. Maar weet het niet zeker.

Mijn pc specificaties zijn de volgende:
cpu: amd Athlon 3000 MHZ 64 bits
ram: 1x 512 MB ddr 400 en 1x 256 MB ddr 400
hdd: 1x Maxtor 80 GB 7200 en 1x Maxtor 160 GB 7200
gpu: Ati Readon 9600, 128 MB
Geluidskaart is onboard

Volgens mij heb ik overal de juiste drivers bij. Als besturingssysteem draai ik Windows XP SP2 met de laatste uodates.

Tijdens het tijpen van dit stukje is de pc 2x vast gelopen en 1x opnieuw opgestart, erg lastig.

Ik hoop jullie voldoende informatie gegeven te hebben, want ik weet niet wat ik er nog meer bij moet zetten.

In ieder geval al bedankt voor jullie hulp tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
8)7 knap dan dat je toch je stukje nog hebt weten te posten =)

Lijkt mij inderdaad een mem of videokaart probleem, probeer hem eens te vervangen? of kijk even naar een aantal suggesties in 't topic wat ik in m'n 1e reactie heb gepost; staat wel wat tussen wat je eventueel kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Als die piept en je boot weer, ga da direct je BIOS in en kijk bij je hardwaremonitor wat je temperaturen zijn en of je voltages overeenkomen met wat ze horen te zijn (10% afwijking kan best).

Probeer eens een andere videokaart erin te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:36
Kijk eens bij de harde waren afdeling van het forum, dit lijkt me eerder iets met hardware te maken te hebben dan met de software.

In de FAQ's van Processors, Mobo's & Geheugen e.d. staan allerlei tips hoe je dit soort problemen kunt opsporen en isoleren. Bv. door de harddisk te testen, het geheugen (met memtest86 bv.) etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 10:50

Hmail

Doet ook maar wat.

* Hmail denkt aan een videokaart probleem. Even opnieuw opstarten in Veilige modus, en vervolgens je beeldscherm instellen op 16 kleuren o.i.d. Vervolgens ga je naar de site van de maker van je videokaart en download je de allernieuwste drivers.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedank voor jullie reactie ik zal het allemaal even gaan proberen.
Ik heb ook nog wel een Gforce kaart liggen die kan ik er wel ff instoppen en kijken of het helpt.
Ik laat jullie het weten als het probleem opgelost is...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 15:15 ]

Pagina: 1