Toon posts:

Programma zegt: Onvoldoende geheugen. - ? - Geheugen ZAT!

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. ik heb sinds kort een nieuwe pc, en heb het programma Mindscape printshop publisher geinstaleerd. Op mijn vorige pc (600MHZ met windows 98 en 64MB ram) liep het het prima. nu heb ik mijn nieuwe pc, (2300MHZ met windows XP en 256MB ram) en krijg ik de melding

"er is onvoldoende geheugen sla uw werk op en start uw compufer opnieuw"

Maar er is juist geheugen zat, ook hardeschijf ruimte is er nog zat (70GB over nog)
Dus nu is mijn vraag, wat kan dit zijn. ik heb al gezocht op google maar kon niets vinden, maar misschien is het een fout die vaker voorkomt...???

Verwijderd

Topicstarter
Om nog even weer uit de kast te komen, er is nog 170 MB vrij, dus daar kan het ook niet aanliggen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het programma wel compatible met winXP? probeer het anders eens in compatibility modus te starten.

Verwijderd

Andere windows XP (nt based) vs 98 (dos based), XP loves ram.

Post een screenie van taskmananger anders.

edit:
Windows 98/2000/Me/XP
Pentium III 450 MHz (600 MHz aanbevolen)
128 MB RAM
8x speed cd-romspeler
1,4 GB vrije ruimte op harde schijf
Grafische kaart 1024x768, 16-bits hoge kleuren
Windows compatible geluidskaart met speakers
QuickTime 5 (inclusief)
DirectX 8.1 (inclusief)
Wel voor versie 15.2

ps Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif the wonderfull edit post option :>

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:23:
Is het programma wel compatible met winXP? probeer het anders eens in compatibility modus te starten.
Hek al geprobeerd, werkt ook niet..ik snap het niet, draaide eerst ook op mijn oude pc en nu hek nieuwe die veel sneller is en dan werkt het niet...

PS: ook brak geheugen is het niet, ben daar altijd erg alert op, heb dat laten testen door 2 personen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 22:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:27:
[...]

Hek al geprobeerd, werkt ook niet..ik snap het niet, draaide eerst ook op mijn oude pc en nu hek nieuwe die veel sneller is en dan werkt het niet...

PS: ook brak geheugen is het niet, ben daar altijd erg alert op, heb dat laten testen door 2 personen...
Als het prog gewoon niet overweg kan met XP, dan kun je het vergeten :P

Misschien dat je dan moet zoeken naar een update of een nieuwe verise van het progsel.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27

Kappie

Tell me your secrets...

Ik weet ooit heel vroegen in de DOS tijd dat ik op mijn nieuwe pc geen simcity 2000 kon installeren, geheugen tekort. Terwijl er zat mb inzat (4 mb nodig geloof ik). Het bleek dat het programma boven de 32 mb weer bij 0 begon met tellen (heb je met die integers). Waardoor hij vond dat er te weinig geheugen in zat.

Om het verhaal kort te maken. Misschien heeft jou programma daar ook last van. Compatiblility modus zou dit op kunnen lossen. Anders misschien een mailtje naar de makers?

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is je processor er een met HT enabled? Dit wil soms ook nog wel eens problemen geven met oudere applicaties :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1