Toon posts:

[XP] Niet compatible partititie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem1: Harde schijf met OS staat op crashen...

Oplossen1: Op tweede HD (120gigh Maxtor), eerste partitie gebruiken voor herinstaleren van WinXP Prof..

Probleem2: Partitie niet compatible met windXP

oplossing2: partitie verwijderen en opnieuw partitie aanmaken. Ivm eerdere grootte van 20 gigh meteen opgedeelt in 2x 10 gigh.

Probleem3: oplossing2 leidde niet tot een oplossing en kreeg zelfde vermeldingen.

Oplossing3: vragen aan medestudenten die net zo verbaasd waren als mij.

Oplossing4: zoeken op tweakers.net

gevonden: [rml][ XP]Installatie probleem (partitie niet compatible)[/rml]

Conclusie: dit leidde niet tot een oplossing ondanks hetzelfde probleem bij deze en aanknopende topics.

waarom: data op overige partities zullen bewaard moeten blijven, gezien de grootte van alle data is branden op mediadragers niet echt een oplossing.

Vraag1 : Heeft er iemand ervaring mee hoe ik mijn partitie compatible kan maken voor installatie?

vraag2: XP staat nu wel op de goede partitie omdat installatie met multiboot wel een optie was. Welke bestanden zou ik kunnen copyeren/aanpassen om de opstartbestanden op de 2de harde schijf te krijgen(?) en welke zijn dit.

PS: ik heb dit maar even zo kort samengevat om het duidelijk te houden(mochten jullie je afvragen waarom deze topic zo is opgebouwt)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik pas even de topic titel aan, zodat het os er tussen [] in staat. Zou je hier in het vervolg zelf ook op willen letten? :).

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is de partitie wel geactiveerd? is het een primaire partitie of een partitie in een logische partitie?

Hang de schijf eens eraan op de plek van de vorige boot-schijf en haal de oude bootschijf eruit?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Persoonlijk vind ik de opzet van je post erg vervelend lezen (maar dat is meer een kwestie van smaak denk ik). Wat is nu precies je probleem? :)

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 10:36

SteveV

Schtiefv Meister

Is het een echte partitie of een simple volume gemaakt met manage in XP zelf ?
Hier had ik laatst zelf ook een probleem mee namelijk, winXP setup herkent dit type schijf niet en of ik alsnog even een backup van dat ding wou trekken.
Dit was opgelost nadat ik met partition magic een echte partitie had aangemaakt.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Verwijderd

Topicstarter
Opmaak was idd niet alles zag ik naderhand zelf ook en de OS zal ik er de volgende keer bij zetten.

Partitie is een echte partitie en geen sv..(denk ik) want als ik gewoon een partitie bij installatie aanmaak op bij computerbeheer lijkt me dit toch wel een echte partitie toch... :?

andere schijf heb ik al is op die plek gehangen ( zelf met de slave master settings geprobeert)

ik vind het vreemd dat ik nu ineens op dit probleem stuit. Bij mijn oude schijf heb ik nooit dit probleem gehad..terwijl de setting hetzelfde waren als dat ze nu staan bij deze schijf....

Bj de installatie word verteld dat de opstartbestanden ontbreken. en dat de schijf niet compatible is met winxp.

Er word verteld dat ik dan een partitie moet aanmaken en deze dan gebruiken voor de installatie, helaas werkte dit dus ook niet als jullie mijn eerste bericht hebben kunnen oncoderen :P

Maar bedankt alvast voor alle reacties...hopen dat er nog vele nuttige zullen komen die tot een goed resultaat gaan leiden :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 22:25 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bj de installatie word verteld dat de opstartbestanden ontbreken
Hoe probeer je de installatie te starten dan? Als je vanaf je CD boot hoor je dit in ieder geval niet te krijgen dunkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:24:
[...]

Hoe probeer je de installatie te starten dan? Als je vanaf je CD boot hoor je dit in ieder geval niet te krijgen dunkt me :)
Krijg deze na de vraag "op welke partitie ik de OS wil installeren"
Pagina: 1