Toon posts:

Port open in mijn router lukt NIET! Router Gaar??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom... (heb het grote poortmappingverhaal gelezen, maar het lijkt er volgens mij er op dat mijn router gewoon gaar is)

Ik wil poort 5900 open hebben via mijn router zodat ik mijn pc kan bereiken over het internet via het progje RealVNC.

Ik heb een twister-router maar het lijkt er op dat het gewoon onmogelijk is om daar poorten open te zetten....

Ik heb in mijn router de volgende instellingen gedaan

Afbeeldingslocatie: http://hardbass.frankenstein.nl/Instelling1.gif

Afbeeldingslocatie: http://hardbass.frankenstein.nl/Instelling2.gif

Afbeeldingslocatie: http://hardbass.frankenstein.nl/Instelling3.gif

Wie helpt mij veder??

Verwijderd

Topicstarter
192.168.1.100 is trouwens de pc die ik wil bereiken.... het lokale ip adres van de pc!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Heb je poort 5800 al geopent? die heb je ook nodig voor VNC
Open die ook eens :)

[ Voor 3% gewijzigd door HyperDevil op 25-11-2004 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
HyperDevil schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:57:
Heb je poort 5800 al geopent? die heb je ook nodig voor VNC
Open die ook eens :)
Die is alleen nodig om de viewer via de browser te kunnen gebruiken... maar dat had ik ook al geprobeerd!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Bij dat eerste plaatje: heb je daar Special application of Virtual Server ingesteld? Volgens mij moet je Virtual Server aanklikken en daar de poort+ip opgeven.

(En dus niet én een poortmap én Virtual server instellen, want dat zal ook wel tot problemen leiden)

[ Voor 26% gewijzigd door JeroenG op 25-11-2004 22:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
JeroenG33 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:06:
Bij dat eerste plaatje: heb je daar Special application of Virtual Server ingesteld? Volgens mij moet je Virtual Server aanklikken en daar de poort+ip opgeven.

(En dus niet én een poortmap én Virtual server instellen, want dat zal ook wel tot problemen leiden)
jha... dat is plaatje 2.... Virtual server... die staat dan toch ook goed? :'(

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
MSS een beetje dom vraagje maar heb je ook save and reboot router gedrukt O-)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-04 11:48
Heb je ook al met de client van vnc, de comp geprobeerd te bereiken?

[ Voor 173% gewijzigd door datkanveelbeter op 25-11-2004 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
datkanveelbeter schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:19:
Heb je ook al met de client van vnc, de comp geprobeerd te bereiken?
jha.. heb ik ook geprobeerd... werkt ook niet?? :'( snap er echt niks van... zo moeilijk moet het allemaal niet zijn!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 13:49

MBV

JeroenG33 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:06:

Dit stukje ook goed gelezen?
Ik denk dat daar het probleem in zit. Je hebt het nu 3x ingesteld: trigger port (wat doet dat?), mapping ports, EN DMZ. Die dingen maken ruzie met elkaar ben ik bang.
Verder moet je niet proberen om van binnen naar 80.68.15.xx beter vullen volgende keer..:P een verbinding te maken, aangezien veel routers dat niet goed ondersteunen. Probeer een verbinding van buiten naar binnen te maken, desnoods door iemand anders. Of bij iemand anders vandaan waar je via remote config kan spelen met je router settings.
edit:
eerst zorgen dat het intern werkt (dus met je 10.x.x.x of 192.168.x.x adres verbinding maken

Als het echt niet wil lukken, probeer dan eens iets simpelers: installeer een webserver op je PC, en probeer die van buitenaf te bereiken.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 25-11-2004 22:41 ]

Pagina: 1