Toon posts:

5.1 Soundstorm, maar 4 vier speakers die het doen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik word helemaal stapelgek van een probleem waar ik nou al 1,5 week mee om kloot, heb ook al uren op tweakers en google gezocht maar ik kom er echt niet uit.

Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord met de welkbekende 5.1 Soundstorm chip.

Als ik de test doe in de soundstorm utility hoor ik alle 6 boxen individueel aangesproken worden. Ik heb gebruik trouwens de analoge aansluiting.

Doe ik iets willekeurig anders, dvd afspelen, divx afspelen, heb ik maar 4 speakers die werken, front left, front right, center en bass, weg zijn mijn rear speakers.

Wat heb ik geprobeerd?
- AC3filter geinstalleerd en wat mee zitten spelen
- Windvd 6 platinum geinstalleerd
- FFdshow geinstalleerd
- Nieuwe soundstorm drivers erop.
- Nieuwe nforce drivers
- Speakers omwisselen achter

Maar hij vertikt het nog steeds, ik zal wel iets helemaal verkeerd doen maar ik kom er echt niet uit en word er helemaal ziek van.

Specs
Amd Athlon 3200+
Asus A7N8X-E Deluxe
512 ram
Windows XP 2005 Media center edition

Verwijderd

wat probeer je af te spelen?
Voor een mp3tje is het namelijk doodnormaal dat je de achterspeakers niet zal horen spelen ;)

Probeer het eens met een dvdtje e.d. ;)

Verwijderd

Topicstarter
:) bij een mp3tje doen ze het juist wel allemaal, zal wel op een of andere manier gekloond worden.
Doe ik iets willekeurig anders, dvd afspelen, divx afspelen, dan werken de achtersten abrupt niet meer

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Met welke programma's speel je ze af, vaak is dat de oorzaak :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Windows media player 10, windvd 6.0, Media center dvdplayer (wat mediaplyer wel zal gebruiken)

Oftewel allemaal zowat, en bij allemaal 4 werkende speakers :'( .

Update: De stemmen van de personen in de film zijn ook heel zacht, vergeleken met de links rechts speakers, het is bijna niet te verstaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 22:23 ]

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Je probleem komt me bekend voor helaas, ik draai zelf ook mediacenter. Eerst deed 5.1 het bij mij perfect. Coaxiaal naar mijn Marantx sr7400. Toen heb ik mijn mobo verneukt (de schuld van cheap-ass geheugen) opnieuw geinstalleerd met een nieuw a7n8x-e plankje en ik heb hetzelfde gedonder als jij. Heel vreemd.

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:13:
Windows media player 10, windvd 6.0, Media center dvdplayer (wat mediaplyer wel zal gebruiken)

Oftewel allemaal zowat, en bij allemaal 4 werkende speakers :'( .

Update: De stemmen van de personen in de film zijn ook heel zacht, vergeleken met de links rechts speakers, het is bijna niet te verstaan.
heb ook dat mobo met die chip en een logitech Z-5500, khad hem eerst analoog aangesloten en het vage was dat ik in dvd progjes niet 4 of 6 speakers kon selecteren (die optie was overal disabled) vervolgens heb ik ff 3 meter coax kabel gehaald met enkele tulp aansluiting en mijn z-5500 digitaal aangesloten. ik kan nu in Windvd en mediaplayer digitaal spdif selecteren en dat werkt perfect. overinges merk ik ook een duidelijk verschil in de kwaliteit, heb nu geen storing meer terwijl de analoge aansluiting erg veel ruis had wat ik vooral in mp 3 hoorde.

btw weet jij of de Asus A7n8x ook een optische aansluiting heeft?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Dirk J
  • Laatst online: 22-07 22:22
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:13:
Voor stemmen wordt altijd de center speaker gebruikt, misschien staat die gewoon zacht?

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:27:
[...]

btw weet jij of de Asus A7n8x ook een optische aansluiting heeft?
Ja die heeft ook een optische aansluiting. Op mijn mobo zit ook een optische aansluiting alleen op mn cheap "5.1 provision van de blokker setje" zit geen optische aansluiting, dus ik kan hem niet digitaal aansluiten :'( . Maar ik kan wel in de dvdprogs 6 boxen selectereren, alleen doen maar 4 het.
Dirk J schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:37:
[...]

Voor stemmen wordt altijd de center speaker gebruikt, misschien staat die gewoon zacht?
Nee ik heb alle speakers op maximaal volume.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45
Gelet op het digitaal analoog gebeuren? Ik heb een digitale SB 5.1 player live! met een analoog boxensetje, drom doen me front en rear t wel maar m`n center en bas niet. Ach die 50 euro die ik erin heb gestoken is toch nog een beetje surround :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:18:
Gelet op het digitaal analoog gebeuren? Ik heb een digitale SB 5.1 player live! met een analoog boxensetje, drom doen me front en rear t wel maar m`n center en bas niet. Ach die 50 euro die ik erin heb gestoken is toch nog een beetje surround :)
Hoe bedoel je op het digitaal analoog gebeuren? Ik heb een Soundstorm analoog aangesloten, of bedoel je dat niet?

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:14:
[...]

Ja die heeft ook een optische aansluiting. Op mijn mobo zit ook een optische aansluiting alleen op mn cheap "5.1 provision van de blokker setje" zit geen optische aansluiting, dus ik kan hem niet digitaal aansluiten :'( . Maar ik kan wel in de dvdprogs 6 boxen selectereren, alleen doen maar 4 het.
hmm je boxen hebben ook geen tulp/coax aansluiting? (zal wel niet dan)

nog ff off-topic wat is dan de optische aansluiting? of is dat dezelfde als die gele tulp aansluiting?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:45
een analoog boxje past volgens mij niet op een digitale geluidskaart

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Pagina: 1