Navond mensen 
Ik heb al een tijd een probleem waar ik knettergek van wordt. Ik had vroeger altijd "oude" omega drivers draaien voor mn Sapphire Radeon 9600 Pro. Op een gegeven moment deed ik een driver update en merkte dat tijdens het surfen (dus niet in spellen!) het beeld spontaan bevroor en de hele pc vastliep. Soms wilde die VPU recover de PC nog wel leven in blazen, maar wel op een resolutie van 640x480 en 16 kleuren
Dus toen ben ik teruggestapt naar de oude drivers (omega 2.5.36b) en sindsdien geen last meer. Echter, nu heb ik HL2 vandaag gekocht en die draait mega brak op die drivers. Als ik de nieuwe DNA-drivers installeer (omdat omega nog geen HL2 optimized drivers aanbied) werkt t perfect, maar je raad t al, tijdens surfen bevriest het systeem soms helemaal.
Wat heb ik geprobeerd in de tijd :
* Volledig nieuwe XP install
* Toen nieuwste drivers erop -> bevriezen
* Oude omegas erop -> no problemo
* Nieuwere omegas erop -> bevriezen
* Nieuwere Catalyst erop -> bevriezen
* en nu dus nieuwere DNA-drivers -> bevriezen
* Nieuwste VIA drivers erop -> nog steeds bevriezen
* Fastwrites aan of uit -> bevriezen
Het lijkt erop dat mijn systeem vast zit aan de omega 2.5.36b drivers en hogere niet meer wil slikken ofzo
Heeft iemand enig id wat er veranderd is na die versie waardoor het kan komen dat het systeem ineens vastloopt? Zoals ik al zei, in spellen gebeurt t eigenlijk nooit, alleen tijdens surfen of ander normaal Windows gebruik zoals de verkenner of Office.
Specs kun je onderaan zien BTW
(videokaart loopt inmiddels weer op standaard mhz, dus nix is overclocked en koeling is uitstekend)
Ik heb al een tijd een probleem waar ik knettergek van wordt. Ik had vroeger altijd "oude" omega drivers draaien voor mn Sapphire Radeon 9600 Pro. Op een gegeven moment deed ik een driver update en merkte dat tijdens het surfen (dus niet in spellen!) het beeld spontaan bevroor en de hele pc vastliep. Soms wilde die VPU recover de PC nog wel leven in blazen, maar wel op een resolutie van 640x480 en 16 kleuren
Wat heb ik geprobeerd in de tijd :
* Volledig nieuwe XP install
* Toen nieuwste drivers erop -> bevriezen
* Oude omegas erop -> no problemo
* Nieuwere omegas erop -> bevriezen
* Nieuwere Catalyst erop -> bevriezen
* en nu dus nieuwere DNA-drivers -> bevriezen
* Nieuwste VIA drivers erop -> nog steeds bevriezen
* Fastwrites aan of uit -> bevriezen
Het lijkt erop dat mijn systeem vast zit aan de omega 2.5.36b drivers en hogere niet meer wil slikken ofzo
Specs kun je onderaan zien BTW
[ Voor 5% gewijzigd door RTBravo op 25-11-2004 21:42 ]