Overbelast systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-02 09:20
Wat is de reden voor het traag tot zeer traag reageren van een pc bij uitpakken van een .rar bestand (WinRar) en defragmenteren van een harde schijf (Diskeeper)?

Het zit niet in processor belasting, die is gering, dus moet het iets met het harde schijf gebruik te maken hebben. Echter in beide gevallen heeft een actie op een verder ongebruikte schijf gevolgen voor het hele systeem. (Ik kan niet eens b.v. Internet Explorer openen. (niet vlot))

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Staat UDMA wel enabled? Wat zijn de specs van je systeem

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ParkOverall
Turkish schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:20:
Staat UDMA wel enabled? Wat zijn de specs van je systeem
Ja, udma. Het probleem doet zich ook voor op een ander, flink verschillend, P4 systeem.

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Draai je norton als virusscanner? vertraagd bij uitpakken iig gigantisch.

[Signature]

Verwijderd

al op crtl alt del gedrukt en bij processen gekeken misch staat er een bestandje dat 99% van je cpu in neemt

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Meestal heb je daar toch niets aan, dan zijn het de 'Niet-active systeemprocessen' die de processor in beslag nemen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Tim_R op 26-11-2004 12:59 ]

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09-2025

Ikke!

aka Netfinity

Die "niet-active systeem processen" (of "system idle proces"), zijn niet echt processen, het wil gewoon zeggen dat xx% van je cpu niet wordt gebruikt (idle is). Dus als dat veel is, wordt je processor weinig gebruikt. Je kunt dit ook niet afsluiten, omdat het eigenlijk geen programma is.
Verder als je defragmenteerd, zipt of rart (iets voor het nieuwe groene boekje?) wordt je hardeschijf vaak maximaal belast. Zeker bij een relatief trage hardeschijf en een relatief snelle processor. Als de hardeschijf niet erg ratelt en de cpu niet erg belast wordt, zal het wel niet aan een antivirus programma liggen, maar aan dma-instellingen of een brakke hardeschijf oid. Probeer het eens zonder antivirus programma. Is zowiezo beter tijdens het defragmenteren, omdat dit vaak opnieuw begint als de partitie die je defragmenteerd door een ander programma beschreven wordt.
Je kunt ook een benchmark voor schijven of een testprogramma gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Ikke! op 26-11-2004 23:20 ]

Klik mee voor GoT!........

• ParkOverall
woest85 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:26:
Draai je norton als virusscanner? vertraagd bij uitpakken iig gigantisch.
Nee, hier zit het niet in.

Wel heb ik een instelling in WinRar gewijzigd, zodat het tijdelijk bestand op een andere partitie wordt geplaatst, dit scheelt opmerkelijk. Echter dit is geen oplossing bij defragmenteren. Dit laatste blijft het systeem (beide) flink vast zetten, waarom?

Reacties t.a.v. cpu-belasting zijn in mijn ogen onnodig doordat dit gering is.

[ Voor 8% gewijzigd door ParkOverall op 27-11-2004 17:36 ]

Verwijderd

ParkOverall schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:35:
[...]

Nee, hier zit het niet in.

Wel heb ik een instelling in WinRar gewijzigd, zodat het tijdelijk bestand op een andere partitie wordt geplaatst, dit scheelt opmerkelijk. Echter dit is geen oplossing bij defragmenteren. Dit laatste blijft het systeem (beide) flink vast zetten, waarom?

Reacties t.a.v. cpu-belasting zijn in mijn ogen onnodig doordat dit gering is.
heb ik laatst ook problemen mee gehad, processor bij het internetten 53 graden, alles reageerde heel langzaam... (deze temps heb ik alleen als mijn pc stressed is)

ik heb Adaware, Hijackthis! en mijn virusscanner een paar keer laten draaien, nadat ik dit gedaan had, spyware en een paar virussen verwijderd, deed de pc weer normaal

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2004 17:39 ]

• ParkOverall
Een verbetering leverde het activeren van de 'write caching' optie van Windows (XP-Pro). Echter enkel een opvallende verbetering t.a.v. het werken met WinRar. Symptomen blijven bij gebruik van DisKeeper. ('Executive Software' produkt.)

• ParkOverall
Niemand?

Diskeeper (Executive Software) is de reden. Iemand die hier dezelfde ervaring mee heeft?

• dawauz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

dawauz

XboX live : DaWauZ

ParkOverall schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:00:
Een verbetering leverde het activeren van de 'write caching' optie van Windows (XP-Pro). Echter enkel een opvallende verbetering t.a.v. het werken met WinRar. Symptomen blijven bij gebruik van DisKeeper. ('Executive Software' produkt.)
Ik heb hetzelfde probleem, 3 weken geleden had ik het nog niet overigens. Niets aan de configuratie veranderd maargoed.

Waar kan ik die optie write caching vinden, en die udma instelling in de bios ofzo? wat moet die instelling wezen?

XboX live : DaWauZ

Pagina: 1