Toon posts:

server netwerk laten backuppen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een thuisnetwerkje draaien tussen 4 pcs en een server deze server draait alleen maar een ftptje en deelt de printers dus zwaar belast is hij niet.

nou is op 1 van de computers laatst door een domme fout een heel belangerijk bestand gemist. Toen kwam ik op het idee om de server dit te laten backuppen maar dan wel automatisch

ik zat te denken aan een programma op de server wat elk uur of elke 2 uur de map mijn documenten kopieert van alle pcs en deze op een aparte harde schijf zet. dit 24 uur of 48 uur achter elkaa (hangt af van de hdd ruimte) en dat hij dan de eerste weer verwijderd en daar de nieuwste weer maakt, zodat je tot 24 of 48 uur terug altijd je bestanden terug kan krijge door een domme fout of een hdd crash

en dan zou er eigenlijk door het zelfde programma (of een andere elke week een vaste backup gemaakt moeten worden ( die dan op een zip drive ofzow opgeslagen wordt.

de server is een pentium 2 333 met 192 mb ram en draait op windows 2000
alle andere pcs draaien op windows cp prof

ik heb in de search gezocht en daar hadden ze het alleen over batch bestanden maar daar ben ik niet zo goed in en dit lijkt me te storingsgevoelig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 21:16 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:02
Wat denk je van backup software met een remote client ?? (bv veritas)

En dan laat je hem elke x uur een incremental of differential backup maken, hoef je ook niet steeds alles over het netwerk te trekken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je kan natuurlijk met batchbestanden en Robocopy aan de slag gaan. Gewoon een batch schrijven die de harddisks even aankoppeld, de nodige directories kopieert en weer afkoppeld.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-05 07:45
Als de users op het domein inloggen kan je toch "Mijn Documenten" op de server opslaan en dan d.m.v. Windows Backup Tool een backup daarvan laten maken?

Verwijderd

ja idd gewoon de documenten map laten verwijzen naar de server..

als je toch wilt backuppen en ook nog andere mappen enz: karins replicator(d8 ik)
ik gebruik het hier thuis ook, werkt erg goed, makkelijk in te stellen en hij kijkt gewoon wat er al op staat, hij copiert alleen wat nodig is :)

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik gebruik hier 'SyncBack' voor, het is gratis en vrij simpel in de bediening.

http://www.2brightsparks.com/syncback/syncback-hub.html

Verwijderd

Ik was een hele tijd op zoek naar een goed programma en kwam het toevallig 3 dagen terug tegen op dit forum. Het programmatje heet Second Copy 2000 echt wil niets meer anders :)

http://www.softandco.com/a/1335/second-copy-2000.html

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja sorry, maar dit is puur zoekwerk.
Pak de eerste de beste freeware/shareware site ala tucows en je word doodgegooid met oplossingen.
Een simpel batch scriptje waarmee je evt. via FTP dingen overzwengeld is nix advanced en storingsgevoelig aan maar gewoon basic werk.

Los van dat, je OS heeft potdorrie een eigen backup tool onboard; begin eerst zelf maar eens met zoeken zou ik zeggen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.