Ik heb een notebook met een Mobile Intel Celeron processor van 1.3 Ghz. Nu zat ik zelf te denken om hier wellicht een snellere processor in te leggen. Maar waar moet ik hierbij op letten en gaat dit net zo makkelijk als met een desktop systeem?
Hangt van je notebook af. Soms zitten de cpu's vastgesoldeerd en soms zitten ze in een socket.
En trouwens: 1.3 Ghz is de max die je er in kan hebben. Dus dan houdt het op
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Tja, je zou dan een P!!! ipv een celeron kunnen nemen, gezien die een pak meer cache hebben, dan zou een 1000Mhz P!!! sneller uit kunnen pakken (gezien die ook speedstep hebben).Atlas schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:13:
Hangt van je notebook af. Soms zitten de cpu's vastgesoldeerd en soms zitten ze in een socket.
Maar veel hoger kun je iid niet gaan.
Is heel moeilijk, vaak zitten de processoren vastgesoldeerd.
Als het makkelijk was had je er toch wel wat meer over gelezen dacht ik?
Meer geheugen, andere harde schijf, als je een luxe notebook hebt misschien de beeldkaart, maar waarom zou je als notebookmaker het notebook een halve cm dikker maken omdat je de cpu zo nodig in een socket wil hebben?
-edit-
@ Terw_Dan:
die spamlink tussen je sig en je post valt helemaal niet op hoor
Als het makkelijk was had je er toch wel wat meer over gelezen dacht ik?
Meer geheugen, andere harde schijf, als je een luxe notebook hebt misschien de beeldkaart, maar waarom zou je als notebookmaker het notebook een halve cm dikker maken omdat je de cpu zo nodig in een socket wil hebben?
-edit-
@ Terw_Dan:
die spamlink tussen je sig en je post valt helemaal niet op hoor
[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 25-11-2004 21:17 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
mag ik vragen wat je bedoeld met max die je er in kan hebben?? Er zijn toch wel snellere processoren?Atlas schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:13:
Maar dan moeten die wel op je socket passen natuurlijk.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:15:
[...]
mag ik vragen wat je bedoeld met max die je er in kan hebben?? Er zijn toch wel snellere processoren?
en volgens mij is een 1.3Ghz ook het snelste dat als mobile P!!!/celeron te vinden is
Jij hebt een mobile p!!!. En die hebben max een Snelheid van 1.33 Ghz. En dat heb jij dusVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:15:
[...]
mag ik vragen wat je bedoeld met max die je er in kan hebben?? Er zijn toch wel snellere processoren?
Een PIV past niet in jouw laptop socket
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met videokaarten in een laptop?
Zijn die ook op het moederboard geïntegreerd? Ik heb nu een travelmate met een Mobility Radeon 9700 met 64 MB, maar ik zou er toch graag een 9800 met 128 MB in hebben. Maar dat is zeker niet mogelijk? Ik heb in ieder geval nog nergens lossen mobility's te koop gezien.
Zijn die ook op het moederboard geïntegreerd? Ik heb nu een travelmate met een Mobility Radeon 9700 met 64 MB, maar ik zou er toch graag een 9800 met 128 MB in hebben. Maar dat is zeker niet mogelijk? Ik heb in ieder geval nog nergens lossen mobility's te koop gezien.
Nee, een P!!! is sneller vanwege de cache. Echter is het de rpijs die zo'n ding kost niet waardVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:39:
oh ok,
komt een mobile p 1.3 Ghz qua performance overeen met een piv 1.3 Ghz?
je hebt enkel de GF2go (en ik geloof de GF4go) die losse chips zijn. De rest is allemaal integrated. Dus vergeet het aub om dat ding te upgraden, want meer dan ram, hdd, optische drive en in sommige gevallen je cpu is niet mogelijk. En in sommige notebooks kun je nog een pci kaartje vrotten, maar dat lijkt me in jouw geval nog neit mogelijk.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:31:
Hoe zit het eigenlijk met videokaarten in een laptop?
Mobile Celeron processoren zijn er tot een maximum van 1,5 GHz op dit moment (tenminste, wij verkopen zelf Jewel, en die leveren op dit moment Celeron Mobiles tot 1,5 GHz).
Maar het is een beetje afhankelijk van het type mainboard/chipset van de notebook.
Daarnaast is het misschien ook wel makkelijk als je vertelt welk type notebook je hebt.
Bij een "groot" merk als bijvoorbeeld HP, Dell of Compaq zal de kans dat de proc vast zit groter zijn dan bij een merk als Jewel of het inmiddels failliete MicroPoint.
Die assembleren zelf de notebooks op bestelling, kans dat de processor dan vast zit is een stuk kleiner.
Maar het is een beetje afhankelijk van het type mainboard/chipset van de notebook.
Daarnaast is het misschien ook wel makkelijk als je vertelt welk type notebook je hebt.
Bij een "groot" merk als bijvoorbeeld HP, Dell of Compaq zal de kans dat de proc vast zit groter zijn dan bij een merk als Jewel of het inmiddels failliete MicroPoint.
Die assembleren zelf de notebooks op bestelling, kans dat de processor dan vast zit is een stuk kleiner.
Als je het zo gaat bekijken is de snelste celeron die nu te verkrijgen is iets van 3Ghz. Maar het gaat er natuurlijk om wat in zijn notebook zou kunnen. Dat is een 1.33Ghz ding.BredeP schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:37:
Mobile Celeron processoren zijn er tot een maximum van 1,5 GHz op dit moment (tenminste, wij verkopen zelf Jewel, en die leveren op dit moment Celeron Mobiles tot 1,5 GHz).
Want die 1.5 waar jij het over hebt is of een pentium M of een mobile P4 (heb hier zelf ook een cel1500m, maar never nooit dat die gaat passen op zijn systeem).
Ik zie nergens staan dat het om een PIII/Celeron gaat... De nieuwe Celeron M is er ook in 1,3ghz variant, als ik me niet vergis. Dan zou 'ie (in het geval van een socket in z'n lappie, en banias/dothan support) tot een P-M 2,0ghz kunnen gaan, en lijkt me wel dat je dat gaat merken qua performance
Hier stond een dode link.
Ik heb zelf ook een 1.3 Ghz laptop (Acer Aspire 1200) en ik ben ook ERG lang bezig geweest met opzoeken wat er maximaal in mn laptop kan...
Toen ik het echt niet meer kon vinden, heb ik gewoon Acer zelf gemailt, en dezelfde dag nog een uitgebreide mail ontvangen met elk antwoord precies uitgelegd
P.s. het hoogste wat er bij mij inpaste was een 1.4 Ghz Celeron, dus daar ga ik niet echt hard op vooruit
Toen ik het echt niet meer kon vinden, heb ik gewoon Acer zelf gemailt, en dezelfde dag nog een uitgebreide mail ontvangen met elk antwoord precies uitgelegd
P.s. het hoogste wat er bij mij inpaste was een 1.4 Ghz Celeron, dus daar ga ik niet echt hard op vooruit
Hij heeft aan dat het over een mobile celeron gaat van 1300Mhz. Die zijn er alleen gebaseerd op de P!!! core tot een max snelheid van 1333 Mhz.strandbal schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 07:06:
Ik zie nergens staan dat het om een PIII/Celeron gaat... De nieuwe Celeron M is er ook in 1,3ghz variant, als ik me niet vergis. Dan zou 'ie (in het geval van een socket in z'n lappie, en banias/dothan support) tot een P-M 2,0ghz kunnen gaan, en lijkt me wel dat je dat gaat merken qua performance
een Celeron M is weer iets totaal anders dan de mobile celeron.
Kan je kappen met die P!!!, Terw_Dan? Zo'n ding heet gewoon p3. En een celeron M 1.3 is inderdaad wat anders dan een mobile celeron, maar ik denk dat ts een celeron M bedoeld: de 1.3 is daarvan een heel gangbare versie.
ping 127.212.23.124
Verwijderd
Nou, daar had ik wel eens gekeken ja. Maar vooral bij de beeldschermen etc.Aikeleer schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:32:
Heb je al eens hier gekeken? Hier worden bijna al je vragen in beantwoord eigenlijk.
Zolang TS ons niet vertelt wat voor laptop 'ie nou eigenlijk in z'n bezit heeft, kunnen we niks met zekerheid zeggen.
(En Intel noemt het toch echt zelf ook een P!!!
)
(En Intel noemt het toch echt zelf ook een P!!!
Hier stond een dode link.
Pagina: 1