Toon posts:

kokende pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prob. Ik heb 20 min geleden m'n ouwe 235 watt voeding vervangen door een tagan 480 watt.
het probleem is echter dat deze geen koeler onderin heeft en dus ook geen warme lucht eruit zuigt... wel aan de achterkant, maar die zit behoorlijk verstopt door de gigantische kabelboom die er voor zit...
ik betrapte speedfan erop dat hij 72 graden celcius aangaf bij temp1 en temp2. bleef stijgen.. 8)7 :r

Kast uit gezet, open gezet, af laten koelen, extra koelers erin gehangen, open laten staan en aangezet. draait nu stabiel, maar dit is niks zo... weet er iemand waar deze temperaturen voor staan? dan kan ik er maybe iets aan doen.
behalve HD0 natuurlijk.. :X

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fstinis/content/hm.jpg

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Kijk eens in je bios... daar staan de temps mét uitleg wat hij meet...

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:03
. misschien is het verstandig een grotere behuizing aan te schaffen?
. werk kabels goed weg.
. gebruik ronde IDE kabels.
. zorg voor goede airflow in de behuizing. dus voor lucht aanzuigen en achter lucht uitblazen.
. gebruik bijv. 92mm Zalman/Papst ventilatoren die zijn heerlijk stil en koelen goed.
. monteer de processor goed (koelpasta) en zet er een degelijke koeler op? Al vind ik een standaard koeler die meegeleverd wordt met de processor wel voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, staat weinig van nut bij voor zover ik kon zien... maar nu worden het er steeds meer! en die 2 waar -1 staat kan ook nie volgens mij. 8)7

Verwijderd

speedfan meet van alles. en de -1 waarden kan je gewoon vergeten en wegklikken.
Tis vaak een kwestie van proberen welke temp wat is. draai een cputest en je weet welke je cpu is.

gebruik je hdd 1 afwissellend van 2 en je weet welke temp wat is.
etc etc.

Hoge waarden zijn bij mij bijvoorbeeld mijn videokaart temp-sensor en mijn cpu.

kwestie van proberen

Verwijderd

Topicstarter
thnx. ik weet welke van mijn cpu is, das nr. 1, maar waar die onderste nou ineens vandaan komt, blijft me nog een raadsel

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-02 09:06
Voel is aan het koelblok van je CPU?

Verwijderd

Topicstarter
heet... maar netjes 42 graden., pc probe geeft ook 42 aan. mobo 23.
toch maar kast vergroten, en meer koelgaten... :r
Pagina: 1