[WEP] Truemobile 1300 WEP 128 bit

Pagina: 1
Acties:

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03 12:00
Het volgende doet zich voor:

Het gaat om een Dell D600 notebook met een Truemobile 1300 mpci wifi kaart. Deze wil ik graag op het netwerk aansluiten, zodat hierop geinternet kan worden.
Op het netwerk komen zonder wep is geen enkel probleem, alleen wanneer ik de WEP 128 bit key wil invoeren geeft deze aan dat het 42 of 104 bit moet zijn. De precieze foutmelding is me even ontgaan.

Ik heb ook wat onder zoek gedaan op de Dell site, maar daar wordt aangegeven dat het geen probleem moet zijn om een 128 bit WEP key in te voeren. Het verschil zit hem in dat 42 of 104 bit een Amerkiaans protocol is, of iets dergelijks.

Ook heb ik enkele verschillende drivers geprobeerd, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Er zijn namelijk specifieke drivers voor de US en Japan en de rest van de wereld. Tot op heden heeft dit niets opgeleverd.

Aan de router kan het niet liggen, want op een andere PC met WiFi kaart heeft dit maanden probleemloos gewerkt.

Het gaat om een tweedehands notebook. Waar XP nog op staat en het is niet echt een schone install.

Voordat ik Dell ga lastig vallen of een nieuwe windows er op zet, vroeg ik mij af of iemand een antwoord heeft op de volgende vraag;

Hoe kan ik zorgen dat mijn netwerk weer iets veiliger wordt?

• ArieKanarie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-03 12:00
schopje