Nieuwe processor, wat willen deze afkortingen zeggen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Legio947
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik wil een nieuwe processor in mijn mobo (ecs l7vta2), op de site staat een lijstje met processoren die erin kunnen.

http://www.ecs.com.tw/ECS...&DetailName=CPU%20Support

Bij processor info staan een aantal stats van die processoren, ik vroeg mij af, uit nieuwsgierigheid, wat die afkortingen willen zeggen.
Ik heb gezocht maar ik vond het niet echt.

(Cache, FSB, Pkg)
3000+ (.13u) (512K,333,462)

Pkg heb ik nog nooit van gehoord
en wat zou die .13u kunnen zeggen ?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

13u is het fabricageproces, pkg staat denk ik voor package, in dit geval socket A/462 :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

precies socket 462 goed voor alles amd athlon tot 2800/3000 +
512k wisselbestand geheugen hoger dan zul je moeten kiezen voor de socket 754 64bits
en die 333 is je ddr speed je moet dus zorgen dat je 333 drr ram erin hebt raad je kingston aan als je goedkoop klaar wilt zijn
veel s6:)

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 03:45:
precies socket 462 goed voor alles amd athlon tot 2800/3000 +
Dat ligt nogal aan de chipset van het moederbord. Een Abit KR7A bijvoorbeeld, kan maar tot een FSB van 266 aan, terwijl het toch een Socket A is.
512k wisselbestand geheugen hoger dan zul je moeten kiezen voor de socket 754 64bits
Cache heeft niets met het wissenbestand te maken ;) De hoeveelheid cache geeft aan hoeveel L2 cache er op de processor zit. 512K = 512KB aan L2 cache op de processor. Hier heb je verder weinig mee te maken.
en die 333 is je ddr speed je moet dus zorgen dat je 333 drr ram erin hebt raad je kingston aan als je goedkoop klaar wilt zijn
veel s6:)
Een FSB van 333 geeft aan dat de FSB van de processor standaard op 333MHz werkt. De snelheid van je geheugen hoeft niet perse 333MHz te zijn, want deze kan je meestal ook instellen op 400MHz.

.13u geeft overigens aan dat de processor volgens het 130nm process is gemaakt. De Athlon's in de AthlonXP serie zijn of 130nm (de nieuwere), of 180nm (de oudere). De nieuwe Athlon64's stappen over van 130nm naar 90nm.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Legio947
  • Laatst online: 22-11-2025
Ahzo, bedankt.

Nog een vraagje, ik post het maar beter in dezelfde thread dacht ik.

Ik zou voor die nieuwe processor een ERG STILLE koeler willen, mijn huidige koeler blijven gebruiken is geen optie, deze is namelijk een 80mm fan op een oude heatsink gemonteerd met ijzerdraad :+

Ik weet dat er wel wat info te vinden is over dit onderwerp maar de info is erg verspreid en ik moet ook niet DE beste hebben. Ik ben niet van plan om te gaan OC'en

Wat zouden jullie mij aanraden ? Liefst iets wat in een online shop in Belgie/Nederland/Duitsland te krijgen is, want sommige koelers van online reviews moet je laten importeren...

Erg stil is de enige vereiste :)

• Bad_Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 17:15
Legio schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:27:
Ahzo, bedankt.

Nog een vraagje, ik post het maar beter in dezelfde thread dacht ik.

Ik zou voor die nieuwe processor een ERG STILLE koeler willen, mijn huidige koeler blijven gebruiken is geen optie, deze is namelijk een 80mm fan op een oude heatsink gemonteerd met ijzerdraad :+

Ik weet dat er wel wat info te vinden is over dit onderwerp maar de info is erg verspreid en ik moet ook niet DE beste hebben. Ik ben niet van plan om te gaan OC'en

Wat zouden jullie mij aanraden ? Liefst iets wat in een online shop in Belgie/Nederland/Duitsland te krijgen is, want sommige koelers van online reviews moet je laten importeren...

Erg stil is de enige vereiste :)
de Zalman CNPS7000A-AICu http://www.zalmanusa.com/...uct/view.asp?idx=54&code= lijkt me een goed keus. Heb hem zelf ook hij is erg stil en hij koelt ook goed. Hij is in elke zichzelf repsecterende computerwinkel wel te krijgen :P

PSN-id: karlbani / Steam-id: karlbani

Verwijderd

Bad_Boy: zeg er wel bij dat je voor die koeler gaten in je plank nodig hebt, en dat hij je garantie schend: AMD heeft een maximum gewicht in hun handleiding opgegeven, wat een koeler mag zijn. AMD's garantie:

3jaar voor boxed CPU's, mits boxed koeler gebruikt
1jaar voor alle AMD CPU's, en boxed cpu's mits andere koeler gebruikt.
0jaar voor gemodde AMD CPU's, en AMD CPU's die buiten specs hebben gedraaid (ook gewicht)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
0jaar voor gemodde AMD CPU's, en AMD CPU's die buiten specs hebben gedraaid (ook gewicht)
Hoe kunnen ze dat nu checken?

Senile! Senile Oekaki

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

nee, dat is het mooie er aan. maar waarom zou die zalman dr niet op mogen? ik heb hem er ook op en het verlengd de levenstijd van je processor alleen maar. en de druk over de core is toch gewoon goed verdeelt. en je kunt tijdens de installatie weinig fout doen. ik vind persoonlijk zo'n koeler met zo'n klik systeem gevaarlijker. je zet dan tijdens de installatie heel veel druk op de core. en je hebt ook nog kans dat je schroevendraaier uit schiet en zo op je mobo klapt. :/

als je hem correct aan brengt kan er helemaal nix gebeuren

Bedankt alvast

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De antwoorden zijn al gegeven en het topic gaat offtopic. Voor koeler-related vragen moet je in Die-Hard Overclocking & Cooling wezen, maar neem wel éérst o.a. de FAQ aldaar door. Daarin staat namelijk haarfijn uitgelegd hoe je een koeler moet uitzoeken B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.