-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....
Maar ja ik voel me nu wel weer verplicht om te helpen, alleen heb ik alles geprobeerd wat ik verzinnen kon.......
En ik wordt er een beetje
iemand nog een idee............
Verwijderd
Inmiddels ander mobo erin gehangen en fout weg, maar dat is niet de bedoeling.
Met een Asus P2B werkt het wel en met een Asus P3V4X werkt het niet.
Kan een mobo op een of ander manier zo stuk zijn dat alles werkt behalve programma's installeren die gebruik maken van een setup.ins?
Of zal het een of ander driver probleem zijn? Zoja welke driver?
Heb pc ook al geinstalleerd met alleen de video kaart een cd speler.
Verwijderd
Er bleek dus gewoon iets mis te zijn met je mobo. Het rare is inderdaad dat hij het wel gewoon doet maar foutmeldingen geeft, wat normaal 'typische' processor, harddisk of windows problemem n zijn.
Maar ja, je bent er in ieder geval van af...
Suc6 dr mee verder!!:)
Dan verkoop je die P3V4X toch en gebruik je de P2B...Met een Asus P2B werkt het wel en met een Asus P3V4X werkt het niet.
Op de P2B draait de PIII 800Mhz 133 niet, die was aangeschaft voor de P3V4X......
En nu hoor ik jullie denken... "dan is de proc verot", maar met een "oude" PII 350Mhz op de P3V4X is het probleem ook aanwezig.
Voor de rest is OOK het geheugen en de video kaart verwisseld, zonder enige suc6.
Het enige dat dus ECHT helpt is de P2B vervangen door de P3V4X.......maar dat is dus geen optie....
Waar ik nog wel aan heb zitten denken is de hardeschijf..... deze is niet omgewisseld, zou deze, mischien door een defect ofzo, in combinatie met de P3V4X dit soort fouten te weeg kunnen brengen?
Verwijderd
Of inderdaad een harde schijf probleem, kabels.. Master/slave incompatible (cdrom, ander merk HD..)
..... zoeken geblazen....
Test Situatie:
Asus P3V4X mobo met de PIII 800MHz 133 erop, 1 reepje 128MB 133 Dimm een andere HDD dan waar tot nu toe mee getest is en als video kaart een Matrox Millenium G200. Daar op heb ik een schone installatie van Windows 98Se gezet, en alle programma's die gebruik maken van een Setup.ins bestand draaide nu wel goed. Daarna heb ik de Matrox kaart eruit getrokken en vervangen door de ASUS V7700 GTS 64MB, plus dat ik de netwerk kaart erbij heb geprikt. Na een reboot, zo dat 98 al zijn standaard drivers had geinstalleerd, nog eens die zelfde programma's geinstalleerd, nu ook weer zonder fout meldingen. Maar de alles draaide nog steeds met standaard VGA drivers, hier heb ik toen de ASUS V7700 drivers voor in de plaats geinstalleerd en gelijk ook even de drivers voor de monitor (een Iiyama 410 ofzoiets), de drivers zijn trouwens vers van internet. De boel weer gereboot, en wat denk je, bij installatie van b.v. de VIA4in1 drivers WEER de melding dat de Setup.ins corrupt is.
Dus zou het mogenlijk zijn dat de Asus V7700 drivers in combinatie met de drivers voor het MOBO deze problemen veroorzaken?
En zo ja wat is er aan te doen???
Het is juist de bedoeling dat dat wel gaat werken.
Verwijderd
Maar ik heb ook een tijd problemen gehad met het mooie VIA4in1 tot ik een keer een release van een tidje terug probeerde en toen was het probleem weg (toeval ? )
En die wil ECHT niet van de Windows af. Dus het zal toch onder Windows moeten gaan werken.