Games en reclames

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik zat net te denken over de maandelijkse kosten van WoW en ik vroeg me af, waarom ze niet reclames in games doen om zo kosten te dekken.

In GTA SA heb je enorme billboards. Waarom zou je daar niet bijv. een enorm Coca Cola billboard van maken?
Of in andere bekende spellen, zoals Half-Life 2. Dat zijn echt enorme spellen!

Deze spellen worden gespeeld door miljoenen mensen, en op deze manier kan je heel makkelijk je product presenteren aan al deze mensen.

Maar ik bedoel niet expliciet van: je moet 1 minuut wachten totdat je een nieuw lvl start en in die minuut word je doodgegooid met shampooreclames, maar echt in de game zelf.

Dat maakt volgens mij het spel realistischer(1), het brengt meer geld in het laatje (2) voor de ontwikkelaar(2.1) en voor de producent (2.2). En het is ook beter voor ons, want deze extra opbrengsten zouden ze kunnen doorrekenen in de prijs van een spel, waardoor het minder gaat kosten.

Ik weet dat de onwikkelaars en pruducers financiele staffs hebben, die zoveel mogelijk winst proberen te halen, dus ze zullen deze morgelijkheid wel uitgedacht hebben, maar toch...
Ik zie eigenlijk alleen voordelen, maar dit is nog niet het geval. Dit begrijp ik dus niet. Waarom wordt er niet meer reclame in spellen gebracht?

Leven en laten leven!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Super_ik

haklust!

je hebt duidelijk nog niet gezocht. er zijn verschillende topics oa hiero, die hier over gaan.
en als je een beetje had opgelet, had je al gemerkt dat dit in verschillende spellen al van toepassing is. :

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 09:09

P-ter

...

Super_ik schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:05:
je hebt duidelijk nog niet gezocht. er zijn verschillende topics oa hiero, die hier over gaan.
en als je een beetje had opgelet, had je al gemerkt dat dit in verschillende spellen al van toepassing is. :
Yep, kijk maar naar NFSU2, daar zie je Burger King e.d. voorbij komen.

En niet te vergeten, de automerken en onderdelen :X

[ Voor 8% gewijzigd door P-ter op 25-11-2004 20:07 ]

Verwijderd

en die achterlijk lange intro's als je NFSU2 start..

• Stranglem
ja, maar worden die gasten van NFSU ook daadwerkenlijk goed betaald?
of krijgen zij alleen een licentie?

Leven en laten leven!

Verwijderd

Daar heb je patches voor.. :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

Thandor

SilverStreak

Warcraft II Battle.net Edition had wel een een banner, maar die was van Blizzard zelf :P

Is overigens alleen in het menu waar je de games kunt selecteren ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Thandor op 25-11-2004 20:15 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Stranglem
Thandor schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:14:
Warcraft II Battle.net Edition had wel een een banner, maar die was van Blizzard zelf :P

Is overigens alleen in het menu waar je de games kunt selecteren ;)
is het niet logischer om daar een bekend product neer te zetten voor een hoop geld. Dat zou toch zeker heel wat nulletjes opbrengen. Dat doen ze dan weer niet.

Of wordt het anders weer te veel van het goeie?

[ Voor 6% gewijzigd door Stranglem op 25-11-2004 20:19 ]

Leven en laten leven!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

Thandor

SilverStreak

Er zal vast wel een reden zijn waarom ze dat niet doen ;).

Als Half Life II bv. boordevol met ATi reclames zou zitten, dan gaan mensen snel denken dat Half Life II ATi optimized is en dat alle Half Life II benchmarks niet eerlijk zijn.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 09:40

GX

Nee.

Thandor schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:43:
Er zal vast wel een reden zijn waarom ze dat niet doen ;).

Als Half Life II bv. boordevol met ATi reclames zou zitten, dan gaan mensen snel denken dat Half Life II ATi optimized is en dat alle Half Life II benchmarks niet eerlijk zijn.
Er zijn ook redenen waarom ze het wel doen. Zoals eerder gezegd, zie NFSU2, maar zie vooral bijna ieder sportspel, overal en nergens reclame.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 19:58
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.