surfnet aanbieding studentenhuis: is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik kreeg vandaag een brief met een aanbieding voor surfnet. Ik woon in een studentenhuis met 15 man.

mogelijikheden:

- tot 32 ip nummers
- geen datalimiet
- newsserver
- 5 emailboxen
- via surfnet backbone
- 8 mbps down en 1024 upstream
uitbreiding in toekomst naar 25 mbps down
- gratis aansluitshit

klinkt wel aantrekkelijk. we hebben nu zonnet met 3 mbit. down en 512 up geloof ik.

wat denken jullie is dit wat? of is het waardeloos?

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

prijs ervan?

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:05

bemeall

Down Under!

Qua verbinding is het sowieso netjes, zeker met die 25mbps downstream in het verschiet.
Aansluitkosten e.d. gratis is natuurlijk ook meegenomen.

Dus alles is netjes, alleen de vraag is idd wat kost het geheel?

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef anders eens fatsoenlijke info- idd, wat kost het, over wiens backbone netwerk gaat het, welke aansluitvorm (glasvezel? ADSL? kabel?), wat is de overboeking, staat duidelijk vermeld hoe de AUP/FUP wordt toegepast als ze 'geen datalimiet' zeggen. Etc etc etc...

Oslik blyat! Oslik!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dit is gewoon de aanbieding van internlnet samen met Surfnet over het DSL-netwerk van BBned.

De uitbreiding naar 25Mbit doelen ze op de ADSL2+ toekomst als vervanging voor de huidige ADSL standaard. De aanbieding 8Mbit en 1024kbit upload is nog afhankelijk van allemaal factoren waar je geen invloed op hebt. Datzelfde met ADSL2+ straks natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Tennisbal
is idd deze aanbieding. 5995 voor de max. via adsl dus.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
tennisbal schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:16:
is idd deze aanbieding. 5995 voor de max. via adsl dus.
euhm je bent een comma vergeten :+ bedrag is 59,95

Verwijderd

Is alleen geldig als je werkzaam bent bij een hbo of uni of lessen volgt.

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 20:37
Het abonement kost "maar" 54,95 hoor ;)

Tja ikzelf heb nu hier Tweak voor een 15 euro meer..
Alleen die ip adressen zou een voordeel kunnen zijn.
Met een router kan je ook 1 internetverbinding delen, en nu kan je bij SurfNET de computers dan waarschijnlijk direct op je HUB drukken, waarbij de UTP van je DSL in de uplink kan..
Andere voordelen?
Edit:
15 eurie winst, maar er zijn ook andere providers (niet TweakDSL) die dezelfde 8 Mbit aanbied voor 59,95 eurie. Zien net dat ze t zelfs al aanbieden voor 54,95, onder eventuele andere Quicknet..

Nadeel:
- Geen nieuwsserver bij SurfNET.. iig niet met binaries neem ik aan.

[ Voor 22% gewijzigd door j_bos op 26-11-2004 19:30 ]

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
j_bos schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:21:

Nadeel:
- Geen nieuwsserver bij SurfNET.. iig niet met binaries neem ik aan.
Waarom neem je dat aan? Ik zie toch aardig wat binaries rondgaan bij SURFnet.

• j_bos
Ik kan daar niet aan zien of er binaries gevoerd worden.

• bjck
j_bos schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:17:
Ik kan daar niet aan zien of er binaries gevoerd worden.
Aan de TeraByte aan usenet per dag kan je zien dat er binaries rondgaan.

• j_bos
Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Hm ok, maar ideaal is het volgens bovenstaand topic niet.
Ik vind het overigens achterlijk dat news servers op scholen binaries voeren, daar staan ze er niet voor, dat geld voor die servers kan beter gebruikt worden.
Ik snap dat studenten er gebruik van maken, ik zou t ook doen, maar toch slaat t ergens nergens op.

Bovendien, dat ze via de feeders binnenkomen wil niet zeggen dat ze ook gevoerd worden, dat blijkt ook wel uit het topic.

[ Voor 15% gewijzigd door j_bos op 27-11-2004 00:36 ]

• jochemd
j_bos schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:35:
Het Grote SurfSnelADSL-topic, deel 3

Hm ok, maar ideaal is het volgens bovenstaand topic niet.
Klopt.

Studenten van de TU Delft kunnen trouwens gewoon vanaf overal ter wereld met hun serviceaccount op de full feed newsserver van de TU Delft inloggen.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

jochemd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:57:
[...]
Klopt.

Studenten van de TU Delft kunnen trouwens gewoon vanaf overal ter wereld met hun serviceaccount op de full feed newsserver van de TU Delft inloggen.
Nadeel is dat die server wel maar een retentie heeft van een dag ofzo :) dus je moet er snel bij zijn

Omelette du fromage!

• jochemd
Dxta schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:09:
[...]

Nadeel is dat die server wel maar een retentie heeft van een dag ofzo :) dus je moet er snel bij zijn
Wanneer heb jij voor het laatst van die server gebruik gemaakt? Afhankelijk van op welk storagecluster de groep staat is de retentie minimaal 5 dagen, en zelfs in de grootste baggergroepen (boneless etc.) staan nog messages van 8 dagen geleden.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

jochemd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 01:20:
[...]

Wanneer heb jij voor het laatst van die server gebruik gemaakt? Afhankelijk van op welk storagecluster de groep staat is de retentie minimaal 5 dagen, en zelfs in de grootste baggergroepen (boneless etc.) staan nog messages van 8 dagen geleden.
Voorbeeldje, ik wilde laatst NFS:U2 "proberen" en die stond geloof ik in a.b.x, maar met de newsserver van de TUD niet te vinden :(

Toen op Wanadoo en Freenet gezocht en daar vond ie hem nog wel (post was van 3 dagen geleden)
Persoonlijk hoop ik dat jij gelijk hebt, dan heb ik er namelijk weer een mooie nieuwsserver bij :Y)

offtopic:
Dit is trouwens wel heel offtopic geblaat ;)

Omelette du fromage!

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-02 10:59
Tja, ooit, toen een max abbo nog minimaal 100 gulden was, was surfsneladsl interessant ivm prijsstelling voor studenten.

Zoals gezegd is dat verschil nu eigenlijk nihiel. Een slechtere newsserver dan sommige andere ISP's, en verder bieden ze weinig bijzondere dingen. Alleen je krijgt een eigen routed subnet, waardoor je 5 vrije IP's overhoud. (8 IPs, waarvan er dus 5 bruikbaar overblijven)

En ze gaan binnenkort in een aantal plaatsen experimenteren met ADSL2, maar of dat nu de moeite waard is om hun speciaal te nemen....

Enige wat ik zo nog kan denken dat hun misschien sneller zijn met multicast support. De surfnet backbone is inmiddels geloof ik multicast geschikt.

• jochemd
DJSmiley schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:09:Enige wat ik zo nog kan denken dat hun misschien sneller zijn met multicast support. De surfnet backbone is inmiddels geloof ik multicast geschikt.
Reken er maar niet op. SurfSnelADSL wordt geleverd via BBned en BBned heeft een ATM backbone. ATM en multicast gaan niet goed samen, op zijn best kunnen er per telefooncentrale een paar lijnen speciaal geconfigureerd worden om tijdens de daluren multicast door te geven.

Bij andere telco's heb je meer kans. In principe is de nieuwe ATU-C van Tiscali Wholesale (BaByXL) wel geschikt voor multicast. Het is alleen nog niet helemaal duidelijk of de rest van het netwerk van Tiscali Wholesale dat is, en er zijn nog geen ISPs die hun netwerk en SHOP er geschikt voor hebben gemaakt. In Italië heeft Tiscali echter de zelfde apparatuur staan en hebben ze hun TV over IP diensten al voorzichtig aangekondigd, en het lijkt me dat daar toch echt multicast voor nodig is.
Mocht KPN met VDSL de wijk in gaan dan schijnt de apparatuur die daarvoor gebruikt gaat worden in de zelfde categorie als die van Tiscali te vallen en zelfs Versatel heeft een deal met een fabrikant van apparatuur die multicast mogelijk maakt.

• Tennisbal
niet doen dus kan ik geloof ik concluderen.

• bjck
tennisbal schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:38:
niet doen dus kan ik geloof ik concluderen.
Een DSL verbinding met meerdere externe IP's is opzich erg fijn in studentenhuis. En over een jaar kan of kijk je toch weer even rond.

Pagina: 1