Autorun op een usb stick werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
hey mensen, heb heel google al afgezocht en got (wel oude draadjes kunnen vinden van vorig jaar) en ik heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden of het ZONDER extra software te installeren mogelijk is een programma te laten uitvoeren op het moment dat de usb-stick aangesloten wordt.
het is bekend dat de autorun werkt in zoverre dat je een icoontje kan toewijzen (icon=$.ico), maar "open=$.exe" werkt niet. (shellexecute en shell ook niet)
is er een manier dat ik dat aan de gang kan krijgen? regtweaks? andere commands in de autorun.inf?
heb in 't register al "NoDriveTypeAutoRun" zitten veranderen zodat ook de removable media autorun gebruikt, maar dan krijg ik dus het schermpje waar ik kan kiezen wat ik wil, "muziek afspelen, geen actie, verkenner openen"
ik heb geen zin om overal extra software (wat ook nog eens niet fatsoenlijk blijkt te werken) te installeren.
moet toch ook 'gewoon' kunnen lijkt mij.

edit:

ook de drive handles van tweakui geven geen oplossing

[ Voor 7% gewijzigd door deredding op 25-11-2004 19:12 ]

Verwijderd

deredding schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:10:
hey mensen, heb heel google al afgezocht en got (wel oude draadjes kunnen vinden van vorig jaar) en ik heb nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden of het ZONDER extra software te installeren mogelijk is een programma te laten uitvoeren op het moment dat de usb-stick aangesloten wordt.
het is bekend dat de autorun werkt in zoverre dat je een icoontje kan toewijzen (icon=$.ico), maar "open=$.exe" werkt niet. (shellexecute en shell ook niet)
is er een manier dat ik dat aan de gang kan krijgen? regtweaks? andere commands in de autorun.inf?
heb in 't register al "NoDriveTypeAutoRun" zitten veranderen zodat ook de removable media autorun gebruikt, maar dan krijg ik dus het schermpje waar ik kan kiezen wat ik wil, "muziek afspelen, geen actie, verkenner openen"
ik heb geen zin om overal extra software (wat ook nog eens niet fatsoenlijk blijkt te werken) te installeren.
moet toch ook 'gewoon' kunnen lijkt mij.

edit:

ook de drive handles van tweakui geven geen oplossing
Een autorun.inf met open=jeprog.exe zou moeten werken..
Weet je zeker dat je autorun niet in windows hebt uit gezet?

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
als ik n CD-ROM erin doe krijg ik wel gelijk de setup enzo... :S
dus lijkt me niet dat het dan uit staat

aantal voorbeeldjes wat ik geprobeert heb:

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell=.\R4_1v03.exe

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell=".\R4_1v03.exe"

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell=F:\R4_1v03.exe

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell="F:\R4_1v03.exe"

F is de driveletter van mn usbstick, ik heb ook exetjes van HD / %windir% enzo geprobeert, het icoontje paktie dus wel, nog eenindicatie dat de file gelezen wordt....

het is niet alleen op mijn pc dat het niet werkt, geen enkele pc waar ik mn stick in ram werkt de autorun volledig

[ Voor 75% gewijzigd door deredding op 25-11-2004 19:21 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Are you asking if you can automatically run a program when you insert a USB pen drive, like when you insert a cd? I don't think pen drives are set up to behave like regular bootable devices, and I have never seen or read about anyone being able to accomplish this. You can boot from a USB external drive, but not a pen drive.
In order for autorun.inf to work, the drive in question must support auto-insert notification. In other words, it needs to tell Windows explicitly "I have newly inserted media". To the best of my knowledge, flash-memory drives such as that USB thumbdrive do not support such a thing.
Bron: 1e hit in google:http://www.google.nl/sear...&q=flashdrive+autorun&lr=

Deze fabrikant schijnt het wel te kunnen: http://www.hsc-us.com/consumer/usb_flashdrive/UDRW.html

Kan blijkbaar alleen met extern progjes (ALS het mogelijk is met jouw type)
http://www.torosoftware.com/autorun.asp

[ Voor 9% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-11-2004 19:23 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik pas nog even de topic titel aan, zodat de omschrijving iets duidelijker is.

Verwijderd

deredding schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:17:
als ik n CD-ROM erin doe krijg ik wel gelijk de setup enzo... :S
dus lijkt me niet dat het dan uit staat

aantal voorbeeldjes wat ik geprobeert heb:

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell=.\R4_1v03.exe

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell=".\R4_1v03.exe"

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell=F:\R4_1v03.exe

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
shell="F:\R4_1v03.exe"

F is de driveletter van mn usbstick, ik heb ook exetjes van HD / %windir% enzo geprobeert, het icoontje paktie dus wel, nog eenindicatie dat de file gelezen wordt....

het is niet alleen op mijn pc dat het niet werkt, geen enkele pc waar ik mn stick in ram werkt de autorun volledig
En zonder een punt of drive voor de file name?
dus gewoon zo:

code:
1
2
3
[AUTORUN]
icon=green.ico
open="R4_1v03.exe"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even concreet over welke Windows versie(s) het hier gaat zodat ik die nog in je topic titel kan zetten :)
Pagina: 1