Toon posts:

[XP] Computer start telkens opnieuw op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP opnieuw geinstalleerd en dat ging allemaal goed, maar als dan afgesloten is en de computer start opnieuw op om voor het eerst windows xp te laden krijg ik nog net het logo van windows te zien en dan zie ik snel een blauw scherm (nog geen eens een seconde) waarop ik memory kan lezen en dan start de computer weer opnieuw op

ook alle safe modes en andere opties doen het niet, dan start de computer ook opnieuw op.

Ik heb ook al twee verschillende windows xp cd's gebruikt met 1tje die al service pack 2 erbij heeft zitten en de andere een normale maar dan start tie ook weer opnieuw op.

En ook tijdens het installeren van windows krijg ik soms deze foutmelding:
error in shell32
missing entry: control_Rundll

of deze tijdens het installeren en dan bij registering components:
error loading iesetup.dll
invalid access to memorylocation

weet iemand wat ik hier mee aan moet???

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je al geprobeerd? Wat heb je kunnen vinden op www.google.com en de GoT search met bijvoorbeeld [search=control_Rundll]? welke oplossingen lukten niet?

Ik heb ook nog even je OS in de titel gezet. Zou je dit de volgende keer zelf willen doen? Ook zie ik dat dit je eerste post is hier. Welkom op GoT!

We hebben echter wel een aantal richtlijnen waar een topicstart aan moet voldoen. Voor WOS is dit na te lezen in Windows Operating Systems - Policy. Ik zou je willen vragen om dat topic nog even goed door te nemen. Meer globale info voor alle fora is te vinden in Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Klinkt als een hd probleempje.

start van de windows cd en kies dan voor recovery console en meld je aan bij windows
je zit dan in dos en tik dan in

chkdsk /p
als dat klaar is dan
chkdsk /r

dit laatste kan een behoorlijke tijd duren
maybe dat dit helpt. vaak wel

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:38

MrDrako

nep ict'er

Lijkt mij eerder een geheugen probleem. Download memtest, zet op flop en draai de volledige test.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 14:05
Had ik ook toen ik mijn systeem vorige week opnieuw installeerde.
Bij mij lag het eraan dat ik de verkeerde RAID-driver had geinstalleerd bij de
installatie (dan moet je op F6 drukken en kun je en custum driver installeren).

Effe goede drivertje bij iemand gedownload en op diskette gezet en het werkte prima :)

Verwijderd

Yep heb ik ook gehad, lag toen idd aan mijn Raid array.
Pagina: 1