Toon posts:

Ami Bios crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Hier maar weer eens een post met het volgende probleem:

Ik heb een oude pc van zolder geplukt om er maar eens een webserver van te gaan maken..beetje experimenteren.

Het is een PII 266 mhz 2 x 32mb SD-ram. Quantum Bigfoot (3,2GB?ongeveer)
en een cd-rom speler en een diskette station.
Het moederbord is een beetje vaag, er staat geen duidelijke fabrikant op. De codes die ik wel kon vinden waren:
ML-E 9804 (op het Mobo)
35-8801-02 (onder het eerste pci slot)

Er zit een AMI bios in. Als ik de pc opstart staat er onder het logo van American Megatrend:
Bios I 80120
Onder in beeld staat de volgende code:
61-0126-004500-00111111-071595-440LX-PPLX0126-H

Nu het probleem:
Als ik in de bios instellingen wil veranderen loopt de pc vast.
Ik start de pc op, druk op DEL kom in de bios en .... niks meer.
Als ik de pc opstart en ik druk op DEL om naar de bios te gaan en ik houd een toets (pijltje) ingedrukt hoor je de speaker een kleine piepjes geven (de normale toon als je toetsen ingedrukt houd), en zodra de pc dan in de bios komt zie je de keuzebalk bewegen (naar beneden of boven ligt aan de pijltjes toets die je gebruikt) en vervolgens na 1 of 2 sec...niks meer.

De pc gewoon opstarten is geen probleem, er staat alleen geen besturingssysteem meer op.

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
Pc "kaal"opstarten. (Zonder HD cd-rom enz).
Geheugen eruit enz.
Bios resetten (batterij eruit enz) (lang, zonder voeding erop)
Bios update zoeken (nergens te vinden omdat moederbord onbekend is)
Gegevens over mobo zoeken (allemaal erg vaag en niet zeker de goede)
Googlen
Search op GOT

Allemaal niks opgeleverd.

Voordat de pc de zolder op ging zat er een andere extra HD in waar Windows op stond, die is inmiddels verhuist naar een andere pc. De schijf die er nu in zit zat er toen ook in. Alles werkte toen gewoon.

Wie weet wat het kan zijn? Batterij mobo leeg stuk o.i.d? Of iets anders.
Bios flashen heeft toch geen zin? Alles werkte eerst gewoon.

Help me please!

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:17:
Batterij mobo leeg stuk o.i.d?

Help me please!
Ik heb al pcs zonder batteirij opgestart enigste wat je dan hebt is dat je bios niet opgeslagen wordt. Je geraakt perfect in de bios.

Dus das al iets uitgesloten.

edit:
Ik heb ooit ook eens een onbekend mobo gekregen hij had geen papieren of doos ofzo, heb toen pc wizard gebruikt en die heeft me gelukkig kunnen vertellen welk mobo het was. Miss kan je dit gebruiken als een werkende HD hebt om te booten en in windows te geraken. http://www.cpuid.com/pcw.php#download

[ Voor 34% gewijzigd door Arieke op 25-11-2004 17:46 ]

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik weet niet of dit het moederbord is, kan geen merk vinden of zo (of het moet dus intel 440LX zijn). Maar op de site:
http://www.pcpartner.com.hk/support/bios/i440.htm
staat een manual met als titel 35-8801-02 (crtl-f: 35-8801-02). Ik heb het snel doorgelezen en het gaat als ik het goed heb over een mb met zo'n bios en een p266. Hopelijk kom je hier verder mee.

[ Voor 6% gewijzigd door CBass op 25-11-2004 17:50 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 17:28
Hoelang heb je die batterij eruit gelaten? en was toen ook de hoofdstroom eraf?
Je kan nml het beste hem ong een uur volledig zonder stroom laten staan...

Het kan ook zijn dat je processor brak is... heb je vervangend model om te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels staat Win98 Se erop (meer kan ie niet aan :+ ) Draait okey.
Dus het is niet de processor.

Probleem van de bios blijft. Heel vaag.
CBass schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:48:
Ik weet niet of dit het moederbord is, kan geen merk vinden of zo (of het moet dus intel 440LX zijn). Maar op de site:
http://www.pcpartner.com.hk/support/bios/i440.htm
staat een manual met als titel 35-8801-02 (crtl-f: 35-8801-02). Ik heb het snel doorgelezen en het gaat als ik het goed heb over een mb met zo'n bios en een p266. Hopelijk kom je hier verder mee.
Deze site had ik al gezien...ik lees de handleiding nog wel ff een x door...maar wel riskant om de bios te flashen als je niet zeker weet of het dat type moederbord en bios is...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 18:05 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 17:28
Als je er ooit nog achter komt wel mobo het is kan je misschien een bios update doen ;) wil ook wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
Jep dat klopt ik ga er naar kijken maar dat kan morgen worden...ben vanavond druk...

<Offtopic>Stappen enzo :*)
</Offtopic>

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mishmash schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:59:
Als je er ooit nog achter komt wel mobo het is kan je misschien een bios update doen ;) wil ook wel eens helpen
Dat erachter komen is vrij simpel:

Men neme de BIOS string:
61-0126-004500-00111111-071595-440LX-PPLX0126-H
Daarmee kijken bij www.wimsbios.org (OPGELET, m'n virusscanner geeft aan dat iets op die site een trojan mijn kant op probeert te gooien, daarom dat ik de link niet clickable maak :o - niet onbeschermd erheen gaan (ik heb ook Wim even een mailtje gestuurd, want ik vermoed dat hij hier ook niet van gediend is...)
Edit: Wim heeft het al opgelost \o/

Daar vind je bij AMI BIOSsen:
61-012A-004500-00111111-071595-440LX-PPLX012A-H: Yakumo P686LX
Dit is dus een Yakumo P686LX :)

En hier is een BIOS te vinden:
http://mobokive.dyndns.org/Archive/Yakumo/p686lx/
(uit augustus 1998)

Maar veel belangrijker, er staat ook bij:
Remarked PcPartner LXB801D Baby AT PCB ID number 35-8801-XX
Dus we hebben de boel nu definitief geidentificeerd :)

Je kunt dus straffeloos een Vtech/PCPartner LX801D BIOS erop zetten. En dan heb je de keuze uit Award of AMI - maar de AMI die achter de link hierboven te halen is, is gelijk de nieuwste.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Vet >:) Ga em ff testen als ik tijd heb...jullie horen het nog! Thanxx!
Men neme de BIOS string:
[...]
Daarmee kijken bij www.wimsbios.org (OPGELET, m'n virusscanner geeft aan dat iets op die site een trojan mijn kant op probeert te gooien, daarom dat ik de link niet clickable maak :o - niet onbeschermd erheen gaan (ik heb ook Wim even een mailtje gestuurd, want ik vermoed dat hij hier ook niet van gediend is...)
Edit: Wim heeft het al opgelost \o/

Daar vind je bij AMI BIOSsen:
[...]
Dit is dus een Yakumo P686LX :)

En hier is een BIOS te vinden:
http://mobokive.dyndns.org/Archive/Yakumo/p686lx/
(uit augustus 1998)
De links werken niet...die site van wimsbios is dood, en als ie het doet krijg ik virusmeldingen...die andere link is een login vereist... :'(

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2004 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kick?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:09

Outerspace

Admin General Chat
Google levert gelukkig een hoop op:
PcPartner LXB801D met google

Daarbij heb je hier de link:
klik hier
en deze is van de site van PcPartner:
/me Klik hier of klik hier
/me Warning : Change BIOS from AMI to Award via Flash Upgrade is irreversible, unless you have an EEPROM Writer !

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 30-11-2004 13:41 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Bios geflasht, amibios geen award. Probleem blijft. Vermoed dat batterij niet goed is.
Wordt vervolgd...

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Batterij van het MOBO vervangen en alles werkt weer prima.
Pagina: 1