[Asus K8N-E Deluxe] Traag in spellen // fouten in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:36

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds gister heb ik het Asus K8Ne-Deluxe moederbord. Dit in combinatie met een AMD 2800+ 64Bit processor. Hierop zit 1x Infinion 512MB en 1x TwinMos 512MB DDR (400Mhz) geheugen. Als videokaart heb ik een MSI GeForce 6800. Dit alles zou toch een best aardig (snel) systeem op moeten leveren. Maar in Half-Life 2 hangt het soms een beetje vast en moet hij ook best lang laden. Verder loopt het wel vloeiend, alleen soms effe een hanger. Maar in Windows heb ik ook niet het idee dat ik met een nieuwe computer zit te werken. Alles gaat niet echt vlot en soms hangen schermen wat vast.

Ik gebruik Windows XP prof. NL (SP2) en dit is natuurlijk pas allemaal netjes opnieuw erop gezet. Half-Life 2 heb ik ook (uiteraard) orgineel gekocht _/-\o_

De CPU en videokaart temps komen niet boven de 45 graden.

Aan wat zou dit kunnen liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 25-11-2004 17:59 ]

Verwijderd

Heb je de VIA4in1 drivers van je mobo geinstalleerd?

www.viaarena.com

edit:

btw, thx voor je cd keys :Y)

:w Ruzor

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 17:01 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:58:
Heb je de VIA4in1 drivers van je mobo geinstalleerd?

www.viaarena.com

edit:
btw, thx voor je cd keys :Y)
Via?
This Athlon 64, NVIDIA nForce3 255Gb motherboard...
http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

[ Voor 8% gewijzigd door Ruzor op 25-11-2004 17:03 ]

[This is what you get when you mess with us]

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik denk persoonlijk dat je de drivers niet goed geinstalleerd hebt of zelfs niet.
Ik heb zelf ook zo een bordje in het gebruik met een 3200+ en een geforce 6800le.
En moet zeggen dat dit vrijwel vloeiend loopt zonder hangers.
Kijk anders eens of je up to date bent met je drivers.
Staan je instellingen in het bios wel goed?
heb je misschien een patch nodig voor half-life2 daar het een atigabaseerd spel is.

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 18:11
haal je foto met de cd key weg

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Drivers heb ik geïnstalleerd van de ASUS moederbord cd. Maar ik zal dus voor nieuwere moeten zoeken?!

In de BIOS staat alles goed. Ik kan niets geks/raars eruit opmaken. De CPU en geheugens worden allemaal goed weergegeven.

CD-key >:) Die heb ik natuurlijk eerst helemaal "verpaint" >:)

Patch voor Half-Life? Ik heb alleen een patch gezien voor incorrupt game-files.

[edit]
Het is dus niet zo dat je speciale drivers/software moet hebben voor die 64 bit processor? Ik denk dat ding gaat vliegen 8) Maar dat valt nog eventjes tegen...

[ Voor 21% gewijzigd door Atmoz op 25-11-2004 17:11 ]

• hendrikj
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-01 08:03
Heb je de audio goed ingesteld, ik meen dat dit mb een 8 kanaals uitgang heeft.
En werk je daar ook volledig mee?
Schijnt nog wel eens kritisch te zijn als dit niet goed is afgeregeld

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
offtopic:
wist je dat er in dit plaatje een serial staat, die best goed te lezen is? Pas daar mee op! Je schiet er niks mee op als deze straks overal op internet te vinden is....

serials vallen strikt gezien onder warez, hetgeen we hier niet zo op prijs stellen... Let daar even op als je wil :)

[ Voor 53% gewijzigd door sanfranjake op 25-11-2004 18:02 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
sanfranjake schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:56:
[...]

offtopic:
wist je dat er in dit plaatje een serial staat, die best goed te lezen is? Pas daar mee op! Je schiet er niks mee op als deze straks overal op internet te vinden is....

serials vallen strikt gezien onder warez, hetgeen we hier niet zo op prijs stellen... Let daar even op als je wil :)
Zoals ik al zei:
atmoz schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:08:
Drivers heb ik geïnstalleerd van de ASUS moederbord cd. Maar ik zal dus voor nieuwere moeten zoeken?!

In de BIOS staat alles goed. Ik kan niets geks/raars eruit opmaken. De CPU en geheugens worden allemaal goed weergegeven.

CD-key >:) Die heb ik natuurlijk eerst helemaal "verpaint" >:)

Patch voor Half-Life? Ik heb alleen een patch gezien voor incorrupt game-files.

[edit]
Het is dus niet zo dat je speciale drivers/software moet hebben voor die 64 bit processor? Ik denk dat ding gaat vliegen 8) Maar dat valt nog eventjes tegen...
Die key zal dus nooit gaan werken ;)
Maar oke, is snap wat jullie bedoelen..

Als ik de orginele key online zou zetten zou ik echt 8)7 zijn

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
DIT is bijvoorbeeld zo'n "fout" scherm... Hier heeft de pc (en ik dus ook :P) wel vaker last van. Ik heb net die drivers erop gezet waarvan hier de link gepost werd (Nvidia). Maar ook dat mag niet helpen..

Verwijderd

Het is dus niet zo dat je speciale drivers/software moet hebben voor die 64 bit processor?

Jawel hoor, je moet naast de chipsetdriver ook nog eens de processor driver installeren. Voor AMD 64 bit processor :

http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

:)

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:41:
Het is dus niet zo dat je speciale drivers/software moet hebben voor die 64 bit processor?

Jawel hoor, je moet naast de chipsetdriver ook nog eens de processor driver installeren. Voor AMD 64 bit processor :

http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

:)
Bedankt!! Ik heb deze geïnstalleerd, maar nog steeds gaat bijvoorbeeld de NALU demo van de Nvidia site SUPER maar dan ook echt SUPER traag. (lijkt wel of er een 32 MB GeForce 1 in zit. Terwijl die demo juist is gemaakt voor een 6800 kaart. Ik weet dus niet wat er nu fout is: Videokaart? CPU? Moederbord? Ik heb van alle dingen de nieuwste drivers van de sites gedownload.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
*kick*

De problemen doen zich nog steeds voor. Het soms "schokken" in Half-Life 2 heeft iedereen heb ik begrepen. Maar de problemen in Windows (internet explorer) zullen vast niet normaal zijn... Soms hangt Hotmail wel 0,30 seconden vast. Niemand die nog problemen met dit mobo/cpu hebben?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

0,30 seconden? Kun je dat zien/voelen/meten? 8)7

Verwijderd

Op wat voor een klok snelheid loopt de cpu nou?
Het kan zijn dat deze nu op 1ghz draait.
En niet sneller gaat lopen

Dit kun je veranderen door.
Apic 2.0 support aan zetten in het bios.
Cool'n quiet aan zetten in het bios
Amd cool'n quiet cpu driver installeren.
Bij de eigenschappen van het beeldscherm op schermbeveiliging klikken en dan op energie.
Hier moet je de pc op minimale energie verbruik zetten.

Als het goed is heb je van asus een programma geinstalleerd.
Amd cool'n quiet.
Klik hier eens op en kijk of het programma werkt.
Krijg je een foutmelding(en) dan werkt het niet correct.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 12:01 ]

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
Weet niet of je hier wat aan zult hebben, maar ik heb zelf ook een asus NForce mobo met Athlon 64 3000+.

Bij mij draait alles vloeiend en heb nergens last van met mijn 9800 pro in HL2. Ja net als iedereen dat het af en toe wat traag gaat, maar dat komt gewoon door het spel, maar verder nergens last van. 1 dingetje wat bij mij wel erg tegen werkte was toen ik die amd 64 drivers had geinstalleerd.

De drivers zouden er voor moeten zorgen dat ie alleen harder gaat draaien wanneer dat nodig is. Wat op zich fijn is omdat je fan ongeveer geruisloos word, maar zodra een programma/spel om aandacht vraagt deed de proccesor er te lang over om op gang te komen.

Wat voornamelijk te merken was in spellen, maar ook in windows applicaties. Zodoende de amd 64 driver gedeinstalled en tot nu loopt alles vloeiend.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Keep It Real!

Verwijderd

Probeer het eens met 1 geheugen module, soms ligt het gewoon aan het RAM. Athlon64 heeft een ingebouwde geheugen controller en sommige types RAM werken gewoon niet lekker. Ik heb AMD64 3000+ met een TwinMos PC3200 DDR400 dus probeer het maar even met die alleen. Bij mij werkte die overigens ook niet meteen vlekkeloos.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:49:
Op wat voor een klok snelheid loopt de cpu nou?
Het kan zijn dat deze nu op 1ghz draait.
En niet sneller gaat lopen

Dit kun je veranderen door.
Apic 2.0 support aan zetten in het bios.
Cool'n quiet aan zetten in het bios
Amd cool'n quiet cpu driver installeren.
Bij de eigenschappen van het beeldscherm op schermbeveiliging klikken en dan op energie.
Hier moet je de pc op minimale energie verbruik zetten.

Als het goed is heb je van asus een programma geinstalleerd.
Amd cool'n quiet.
Klik hier eens op en kijk of het programma werkt.
Krijg je een foutmelding(en) dan werkt het niet correct.
Apic 2.0 staat aan, Cool'n quiet staat ook aan. CPU driver geïnstalleerd. "minimale energie verbruik" gezet. En dan start ik dat programma (AMD cool'n quiet) op en dan krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/6800_HL2_512DDR/1ghz.JPG

Je had dus gelijk met je 1000 Mhz ;) Maar hoe los ik dit nu op? Bij apparaatbeheer staat wel gewoon 1,8 Ghz.
Robbievanderlee schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:05:
Weet niet of je hier wat aan zult hebben, maar ik heb zelf ook een asus NForce mobo met Athlon 64 3000+.

Bij mij draait alles vloeiend en heb nergens last van met mijn 9800 pro in HL2. Ja net als iedereen dat het af en toe wat traag gaat, maar dat komt gewoon door het spel, maar verder nergens last van. 1 dingetje wat bij mij wel erg tegen werkte was toen ik die amd 64 drivers had geinstalleerd.

De drivers zouden er voor moeten zorgen dat ie alleen harder gaat draaien wanneer dat nodig is. Wat op zich fijn is omdat je fan ongeveer geruisloos word, maar zodra een programma/spel om aandacht vraagt deed de proccesor er te lang over om op gang te komen.

Wat voornamelijk te merken was in spellen, maar ook in windows applicaties. Zodoende de amd 64 driver gedeinstalled en tot nu loopt alles vloeiend.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Bedankt, ik zal die driver eens wegdoen, maar eerst effe een bios update doen.

1 geheugen module had ik ookal geprobeerd. Thanx.

[edit]

Oh..... zo zit dat.
Die 1Ghz gaat pas sneller als hij het nodig heeft...
Want soms gaat dat ding wel hoger.
Dan zal het wel goed zijn he?

Maarja wel vaag dan van die "trage" dingen in Windows...

[ Voor 6% gewijzigd door Atmoz op 01-12-2004 11:32 ]

Pagina: 1