AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.
amd op 3 ghz bestaat niet...maar ooit vast nog wel.
Maar wat heb je zelf al gevonden dan
wat k wel aan kan raden is een amd64 bit dan hea....en raid voor ide schijven lijkt me aardig rare. Je kan natuurljk ook een heel fatsoelnlijk bord kopen, en een controller in je pc stoppen. Verder is s-ata veel sneller, dus wat is er op tegen...
budgetair gezien is er wel een punt...
Maar wat heb je zelf al gevonden dan
wat k wel aan kan raden is een amd64 bit dan hea....en raid voor ide schijven lijkt me aardig rare. Je kan natuurljk ook een heel fatsoelnlijk bord kopen, en een controller in je pc stoppen. Verder is s-ata veel sneller, dus wat is er op tegen...
budgetair gezien is er wel een punt...
MSI GX660R for the win!
Verwijderd
Ik zou overstappen naar DualChannel DDR geheugen, op dit moment ligt de prijs van geheugen betrekkelijk laag.
Waarom is Raid voor IDE schijven raar ? Het loopt als een trein bij mij. De twee 30 Gb's zijn in Raid sneller dan de nieuwe 60 Gb. Heb ik iets aan Sata in mijn geval ?
AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.
Verwijderd
Niet overstappen is waarschijnlijk moelijkerwalstroom schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:06:
Overstappen op ander geheugen is financieel wat moeilijk.
Je kan een stuk hoger, je kan er ook nog oude Palomino's op kwijt. Maar da's aanmodderen. Net zoals je oudere schijven recyclen, of proberen een mobo voor dat geheugen te vinden. Ongeacht wat, de oude componenten blijven je remmen. Doe de boel de deur uit en zet wat nieuws neer.
Ik ben bang dat je geen Socket A moederbord meer gaat vinden met SDRAM sloten.
Een poosje geleden wilde ik namelijk ook een Pctje voor mijn moeder in elkaar zetten met wat componenten die ik nog had liggenb o.a. SDRAM modulen. Nergens heb ik dus een Socket A bordje meer kunnen vinden met SDRAM sloten, tenminste niet nieuw. Uiteindelijk heb ik van Asus een mATX bordje gekocht. Daar heb ik een Athlon 900 op gedrukt met 256MB DDR PC2700 geheugen.
Als je toch erg butget gebonden bent kun je misschien eens naar een Asrock bordje kijken deze zijn niet zo erg duur dan kun je daar op bezuinigen, maar misschien is het verstandiger om nog even door te sparen om te kopen wat je wel echt wil hebben.
Zelf draai ik ook nog met een Athlon 1.4Ghz met 2x512MB PC133 geheugen. Misschien kun je tweede hands nog een Athlon 1.4Ghz op de kop tikken. Officieel ondersteund het Abit KT7-RAID bord deze processor niet, maar het bord heeft uitstekende overclock functies. Je kunt namelijk de FSB voor de processor onafhankelijk omhoog schroeven ten opzichte van de andere bussen. Zo loopt de FSB voor de processor 10Mhz boven de standaard specificatie , zodat de processor op 1430Mhz draait. alles draaidt stabiel
Een poosje geleden wilde ik namelijk ook een Pctje voor mijn moeder in elkaar zetten met wat componenten die ik nog had liggenb o.a. SDRAM modulen. Nergens heb ik dus een Socket A bordje meer kunnen vinden met SDRAM sloten, tenminste niet nieuw. Uiteindelijk heb ik van Asus een mATX bordje gekocht. Daar heb ik een Athlon 900 op gedrukt met 256MB DDR PC2700 geheugen.
Als je toch erg butget gebonden bent kun je misschien eens naar een Asrock bordje kijken deze zijn niet zo erg duur dan kun je daar op bezuinigen, maar misschien is het verstandiger om nog even door te sparen om te kopen wat je wel echt wil hebben.
Zelf draai ik ook nog met een Athlon 1.4Ghz met 2x512MB PC133 geheugen. Misschien kun je tweede hands nog een Athlon 1.4Ghz op de kop tikken. Officieel ondersteund het Abit KT7-RAID bord deze processor niet, maar het bord heeft uitstekende overclock functies. Je kunt namelijk de FSB voor de processor onafhankelijk omhoog schroeven ten opzichte van de andere bussen. Zo loopt de FSB voor de processor 10Mhz boven de standaard specificatie , zodat de processor op 1430Mhz draait. alles draaidt stabiel
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Lijkt me duidelijk
Maar dit had je zelf ook wel kunnen uitvinden door eventjes rond te kijken op websites van moederbordfabrikanten en op de pricewatch.
Raadpleeg ook de FAQ van dit subforum om het zoeken te vergemakkelijken:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Raadpleeg ook de FAQ van dit subforum om het zoeken te vergemakkelijken:
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()