Ik heb een applicatie gemaakt en daarbij zoek ik de naam van het eerste Sheet op van een Excel document. Echter blijft het proces EXCEL.EXE bestaan, ook als ik de applicatie zelf afsluit.
Het gebeurd regelmatig dat ik 15 of 20 keer een excel opent om de code uit te voeren, daarna staat dus 15 tot 20 keer EXCEL geladen (á 20 Mb).
Hier op got en Google heb ik al aardig wat reacties gelezen want ik ben dus niet de enigste met het probleem, echter geen enkele oplossing werkt bij mij.
Ik gebruik nu de volgende code:
Het gebeurd regelmatig dat ik 15 of 20 keer een excel opent om de code uit te voeren, daarna staat dus 15 tot 20 keer EXCEL geladen (á 20 Mb).
Hier op got en Google heb ik al aardig wat reacties gelezen want ik ben dus niet de enigste met het probleem, echter geen enkele oplossing werkt bij mij.
Ik gebruik nu de volgende code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim objExcel As New Excel.Application objExcel.Visible = False objExcel.DisplayAlerts = False objExcel.ScreenUpdating = False TableName = objExcel.Workbooks.Open(TempMap & "\" & BestandsNaam).ActiveSheet.Name objExcel.Workbooks.Close objExcel.Quit Set objExcel = Nothing |
Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!