Toon posts:

sommige processen zeer traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik zit met het volgende probleem. (Ik heb een Dell 4550 P4, 2,4 Mhz, 512 Mhz werkgeheugen) en sinds enige tijd duren sommige werkprocessen (consequent) veel langer dan vroeger. Bijvoorbeeld een DVD-RW branden duurde eerst 20 minuten en nu bijna 40 minuten. Een DVD aanmaken met IfoEdit duurde eerst een half uurtje en nu bijna ruim een uur.
Tijdens die processen kan je bovendien nauwelijks andere processen gebruiken (zoals webpagina's opvragen, of Outlook gebruiken)
Ik heb mijn PC gecontroleerd op virussen, wormen, Spyware etc. met alle mogelijke programma's etc maar de PC is clean.
Als ik die geheugenvretende programma's niet gebruik is de PC normaal , en start ook goed op etc.
Kan het liggen aan SP2 dat ik enige tijd geleden heb geinstalleerd?
Duidt dit op een werkgeheugenprobleem?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Die 512MB, is dat 2x256 of 1x512?
Misschien is er (in het geval van 2x256) 'n latje kapot...
Je kan natuurlijk memtest "even" draaien?
Is het probleem echt sinds de install van SP2? Misschien nog andere veranderingen?

United we stand, and divided we fall

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens naar je processen zit daar niks tussen wat duidelijk meer cpu/mem vreet dan normaal. Lijkt me niet dat SP2 zoveel verschil maakt idd ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• AsusEDje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 11:13
Kan het liggen aan SP2 dat ik enige tijd geleden heb geinstalleerd?
Dat zou zeker kunnen ja. Een vriend van me met een 900 mhz Athlon, die verder probleemloos win xp kan draaien kwam ernstig in de problemen met sp 2. Maar goed, 900 mhz is natuurlijk geen pentium 4 2,4 ghz. Misschien dat idd je geheugen net iets te kort schiet?

Je zou ook even je drivers opnieuw kunnen installeren om te kijken of dat uitmaakt.