[Samsung TS-H552] max brandspeed niet te selecteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Externe IDE behuizing (Mapower H51C1G)
en een DVD brander (Samsung TS-H552) nieuw.
De behuizing is een Firewire/usb 2.0 combo, die ik draai op firewire.
Eerst werkte het geheel niet, maar na de laatste firmware update van de brander wordt hij herkent.

Nu zit ik alleen met het volgende probleem. Nero (en ook andere brandprogs) herkennen zijn volle brandsnelheden niet. Als voorbeeld: cd-r kan op 48x maar hier op 40x max. Goed, dat vind ik niet erg maar wat ik wel erg vind is dat hij een DVD-R op max 2x kan schrijven, terwijl hij 12x max aankan. Ik schrijf dan op schijfjes van max 4 speed, waar ik dan ook graag met 4 speed op wil branden.

Nogmaals ik heb de laatste firmware en voor zover ik weet is er geen firmware hack voor dit type brander. Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een Idee?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:31:
Ik heb Externe IDE behuizing (Mapower H51C1G)
en een DVD brander (Samsung TS-H552) nieuw.
De behuizing is een Firewire/usb 2.0 combo, die ik draai op firewire.
Eerst werkte het geheel niet, maar na de laatste firmware update van de brander wordt hij herkent.

Nu zit ik alleen met het volgende probleem. Nero (en ook andere brandprogs) herkennen zijn volle brandsnelheden niet. Als voorbeeld: cd-r kan op 48x maar hier op 40x max. Goed, dat vind ik niet erg maar wat ik wel erg vind is dat hij een DVD-R op max 2x kan schrijven, terwijl hij 12x max aankan. Ik schrijf dan op schijfjes van max 4 speed, waar ik dan ook graag met 4 speed op wil branden.

Nogmaals ik heb de laatste firmware en voor zover ik weet is er geen firmware hack voor dit type brander. Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?
Daar valt weinig aan te doen vrees ik. Gewoon betere schijfjes kopen.
Met Nero InfoTool kun je de beschikbare brandsnelheden zien in de Disc tab.

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:55:
[...]

Daar valt weinig aan te doen vrees ik. Gewoon betere schijfjes kopen.
Met Nero InfoTool kun je de beschikbare brandsnelheden zien in de Disc tab.
Ja dat heb ik gezien met de infotool, maar Princo DVD-R zijn echt wel goeie schijfjes dacht ik zo. Ik had gister ook al dit probleem met een gewone CD-RW van een ander merk. Die moet ik kunnen schrijven met 32 speed maar kon ik maar op 4 speed doen :( Alle soort schijfjes en merken kunnen dus alleen maar gebruikt lang onder de maximale snelheden.

Verwijderd

Topicstarter
DVD+R schijfjes van 1-4x, kan ik wel weer branden met max 4x :?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:02:
[...]

Ja dat heb ik gezien met de infotool, maar Princo DVD-R zijn echt wel goeie schijfjes dacht ik zo. Ik had gister ook al dit probleem met een gewone CD-RW van een ander merk. Die moet ik kunnen schrijven met 32 speed maar kon ik maar op 4 speed doen :( Alle soort schijfjes en merken kunnen dus alleen maar gebruikt lang onder de maximale snelheden.
Ik weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt maar Princo's zijn zowat de slechtste schijfjes die je kunt kopen.
Klik eens op volgende link:
http://cdrinfo.com/Sectio...ArticleId=11318&PageId=19

Dit is een lijst met media en de ondersteunde snelheden.
Zoals je kunt zien zou je goede resultaten moeten krijgen met o.a. Verbatim (=MCC) en TDK.

Verwijderd

Topicstarter
Princo DVD-R schrijft toch op max. 4 speed in die tabel?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Betere schijfjes kopen wil wel eens helpen zoals hierboven is gezegd. Maar het is een vreemd gedoe met cd's. Ik heb hier 48x cd's, die kan ik op 52x branden. Je moet gewoon even mazzel hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:01:
Betere schijfjes kopen wil wel eens helpen zoals hierboven is gezegd. Maar het is een vreemd gedoe met cd's. Ik heb hier 48x cd's, die kan ik op 52x branden. Je moet gewoon even mazzel hebben.
Weetje wat het is, het zit me niet helemaal lekker omdat ik denk dat het misschien aan de externe case ligt. Niet alle DVD branders doen het flex in externe cases, ik heb met deze ook puur gegokt.
Branden doet he echter wel perfect!
Ik heb daarnet een speciale high speed cd-rw geprobeert en die kan hij wel op de maximale speed van die cd, namelijk 24x, branden! Het wordt dus testen geblazen kwa verschillende merken cd's en wachten op de volgende firmware update/hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook de externe versie van de Samsung TS-522U.
De witte Princo`s DVD-R 4speed (had er nog een paar liggen) brand de mijne ook op 2speed..... maar de Philips DVD-R 8-speed brand deze netjes op 8-speed.... Zelf denk ik dat het aan je dvd-tje ligt, Princo is echt van bagger kwaliteit.

Heb deze brander op USB2 lopen maar branden en printen via USB viind de brander niet echt TOP, krijg me dvd er onleesbaar is, is een min puntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even de laatste firmware update voor de Samsung erin flashen. Dat zal denk ik een hoop problemen oplossen. En jah, betere media blijft gewoon een must.

Kan even niet gauw een site vinden voor de firmware update, maar deze link hielp me daarbij :)

http://www.cdrinfo.com/Se...ific.aspx?ArticleId=11318

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
Ik heb ook problemen met de Mapower H51C1G waarin ik een NEC 4571 dvd-rw heb gestopt.
Nu lijkt het alsof hij helemaal niks wilt branden. Ik heb een nieuwe firmware er op gegooid, de 102bt_rpc1.bin, en Nero geupdate maar het lijkt niet uit te halen.
Ik zit voornamelijk te testen met Sony en Verbatim cd-rw en Sony dvd-rw.

Zou het nou aan de media liggen of aan de Mapower?
Hij is aangesloten via firewire.
Het probleem dat ik doorgaans heb, hoewel er ook variaties zijn, is dat hij blijft hangen in het brandproces. Hij loopt niet vast of zo, maar hij maakt de sessie niet af (ook al laat ik hem de hele nacht aanstaan).

Nou ja, ik ga weer verder wat testen, maar als iemand ideeen heeft hoor ik het graag ;)

Mijn firmware had ik trouwens van: http://liggydee.cdfreaks.com/page/4570/

[ Voor 5% gewijzigd door Shadow_Zero op 22-11-2006 17:34 ]

• Shadow_Zero
Wat aanvullende info.
Ik probeer een image op een Sony dvd- rw te branden. Nero staat in "dvd" mode, maar toch zegt hij:
Sorry, your compilation cannot be written on this kind of disc. Please insert a disc of the correct type or modify the settings of your compilation to make it compatible with the currect disc.
Disc required for the compilation: CD-R/CD-RW
Disc type in the recorder: DVD-RW
Ik zou niet weten waarom die om een cd-rw vraagt en waar ik dat op dat moment kan veranderen... :?

Voor de grap gooide ik er toen een Verbatim cd-rw in en die pakte die wel, alleen het branden faalde met het bericht:
Could not perform end of Disc-at-once
Device not available
Could not perform EndSession
Burn process failed at 24x (3.600 KB/s)
M'n writer loopt dan nog als een gek die schijf te draaien en met DiscInfo zegt Nero dan dat het station niet gereed is of dat er geen schijf inzit. "Uitwerpen" werkt dan niet, alsmede de ejectbutton drukken, ik moet echt de power uitzetten. Hierna kan ik het station 'gewoon' ejecten.

Wat is er allemaal aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Het blijft rommelen met dat ding.
Als ik nu naar Disc Info ga in Nero blijft hij hangen.
Als ik een dvd wil branden, begint hij wel, maar blijft na een aantal % tot in de eeuwigheid op een bepaald percentage hangen.

Niemand een idee? :'(
Pagina: 1