[Novell Linux Desktop] NDS, groupwise wel/niet ondersteund?

Pagina: 1
Acties:

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Gotiniens

Fairly odd Tim

Topicstarter
Ik heb gister Novell Linux Desktop gedownload om te kijken wat je ermee kan. Nou heb ik het geinstaleerd en ik zie geen mogelijkheid om gebruik te maken van onze novell services (NDS, groupwise).

NDS: Lijkt me toch dat je moet kunnen inloggen via NDS, je kan wel via LDAP inloggen maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt.

Groupwise: Evolution 2 zou groupwise moeten ondersteunen, als ik echter een account probeer aantemaken staat in het lijstje met server-types geen groupwise.

Hebben jullie ook deze ervaringen met NLD of heb ik iets ongelooflijk fout gedaan tijdens install?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Gotiniens schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:26:
Ik heb gister Novell Linux Desktop gedownload om te kijken wat je ermee kan. Nou heb ik het geinstaleerd en ik zie geen mogelijkheid om gebruik te maken van onze novell services (NDS, groupwise).

NDS: Lijkt me toch dat je moet kunnen inloggen via NDS, je kan wel via LDAP inloggen maar dat is me tot nu toe nog niet gelukt.

Groupwise: Evolution 2 zou groupwise moeten ondersteunen, als ik echter een account probeer aantemaken staat in het lijstje met server-types geen groupwise.

Hebben jullie ook deze ervaringen met NLD of heb ik iets ongelooflijk fout gedaan tijdens install?
Om met een Novell server to connecten moet je NCPFS installeren. DGTL_Magician heeft een goed artikel hierover geschreven: NetWare Authentication on Linux.

Voor GroupWIse kan je ook de Linux GroupWise Client gebruiken, deze kan je gewoon downloaden als je de NetWare versie gebruikt.

Verder is het misschien handig om in het [rml][ Novell] Nieuwe producten: NLD en OES[/rml] topic verder te gaan.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:25
De topictitel '[novell] Linux Desktop ervaringen, en wat kan je ermee?' beschrijft het probleem niet echt. Verder zitten we niet speciaal te wachten op grote topics waarin iedereen vragen gaat stellen over (bijna) hetzelfde probleem.

Daarom maak ik er maar iets van wat je probleem beschrijft (hopelijk ;) )
Dat hangt er van af, als je algemeen wilt ouwehoeren over Novell Linux Desktop etc. dan zeker, als het om een specifiek probleem gaat dan graag in een apart topic houden (zoals dit).

Maar je had gelijk, met die topictitel was het gewoon een 2e algemeen topic geweest over dit onderwerp.

[ Voor 47% gewijzigd door Wilke op 25-11-2004 15:54 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Gotiniens schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:26:Groupwise: Evolution 2 zou groupwise moeten ondersteunen, als ik echter een account probeer aantemaken staat in het lijstje met server-types geen groupwise.
Nog even een update, Evolution ondersteund GroupWise alleen met de Calendar en Addressbook. Voor mail zal je een IMAP connectie aan moeten maken. Bovendien werkt de connectie op GroupWise 6.5SP2 voor Linux en GroupWise 6.5SP3 for NetWare/Windows. SP3 komt deze week uit, als het goed is vandaag zelfs :-)

Evolution maakt gebruik van het SOAP protocol, mocht je erin geintereseerd zijn.
Wilke schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:51:
Dat hangt er van af, als je algemeen wilt ouwehoeren over Novell Linux Desktop etc. dan zeker, als het om een specifiek probleem gaat dan graag in een apart topic houden (zoals dit).

Maar je had gelijk, met die topictitel was het gewoon een 2e algemeen topic geweest over dit onderwerp.
Je hebt gelijk :) Ik denk dat ik de war raakte met de algemene vraagstelling en de topic titel, zoals je al aangaf. Bovendien dacht ik dat dit ook al in het 'grote' NLD/OES topic aangekaart was.

[ Voor 32% gewijzigd door JoetjeF op 30-11-2004 11:25 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem net ook gehad. Ik vond echter nog een CD van Groupwise 6.5 Linux Client. Die geinstalleerd, toen werkt alles uitstekend.

Naar een NDS client ben ik ook nog op zoek

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik heb het even nagevraagd, maar de GroupWise connector is nog steeds under development. De laatste versie kan je downloaden vanaf ftp.ximian.com/pub/evolution-snapshot/nld-9-i586. Hier staan ook de dependancies die je eventueel nodig hebt.

Ik heb het zelf echter nog niet uitgeprobeerd.

Verwijderd

Voor Revolution in NLD moet je gewoon POP server aangeven. ALs je vervolgens de juiste IP adresjes even opgeeft, krijg je gewoon je Groupwise mailaccount te zien.

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:04:
Voor Revolution in NLD moet je gewoon POP server aangeven. ALs je vervolgens de juiste IP adresjes even opgeeft, krijg je gewoon je Groupwise mailaccount te zien.
Dat klopt, maar de GroupWise Connector geeft je native toegang tot de Calendar en Tasks. Mail moet je inderdaad via een POP3/IMAP connectie binnenhalen.
Pagina: 1