In deze reactie heeft de user het over "Duitse praktijken" waar op verraad wordt gedoeld. Hij bedoelt natuurlijk NSB-praktijken. Ik vind het even goed een troll, maar wat denkt de rest er van?
Troll on both counts, ajhmv.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Nou je kunt niet zomaar veronderstellen dat hij hier NSB'ers mee bedoeld, er zijn namelijk meer mogelijkheden die ik hier niet nader zal noemen.polaris schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:22:
In deze reactie heeft de user het over "Duitse praktijken" waar op verraad wordt gedoeld. Hij bedoelt natuurlijk NSB-praktijken. Ik vind het even goed een troll, maar wat denkt de rest er van?
Ergens heeft ie gewoon gelijk, ms zou zelf de technologie moeten maken om te voorkomen dat mensen illegale versies kunnnen gebruiken! inplaats van zich te bedienen door, ik citeer 'uitlokken tot verlinken'. wat slecht is voor het moreel.
Vind het wederom onterechte troll, en die $ teken, is nou ook weer niet zo ernstig, maar dat is mijn mening
Beam this message up, Scottie!
Imo vooral de combinatie "M$" met "Duitse praktijken" zonder echte inhoud in de post maken dit tot eentje voor de -1
Hij kan het natuurlijk over lekkere duitse braadworst hebben, maar daar geloof ik niet zo in
Hij kan het natuurlijk over lekkere duitse braadworst hebben, maar daar geloof ik niet zo in
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Dat is raar: je zegt dat er nog meer mogelijkheden zijn, noemt die vervolgens niet (waarom niet?) en pleit op basis van die andere mogelijkheid vervolgens voor "geen troll".Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:59:
[...]
Nou je kunt niet zomaar veronderstellen dat hij hier NSB'ers mee bedoeld, er zijn namelijk meer mogelijkheden die ik hier niet nader zal noemen.
Ergens heeft ie gewoon gelijk, ms zou zelf de technologie moeten maken om te voorkomen dat mensen illegale versies kunnnen gebruiken! inplaats van zich te bedienen door, ik citeer 'uitlokken tot verlinken'. wat slecht is voor het moreel.
Vind het wederom onterechte troll, en die $ teken, is nou ook weer niet zo ernstig, maar dat is mijn mening
Over m$: volgens mij heb ik ergens in een regelement gelezen dat het niet mag (correct me if I'm wrong)
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Wiens moreel? De enigen die hier last van hebben zijn resellers die zogenaamd legale windows-versies verkopen en zo óf oneerlijk concurreren, óf mensen geld aftroggelen; lijkt me behoorlijk terecht dat die aangepakt worden.Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:59:
ik citeer 'uitlokken tot verlinken'. wat slecht is voor het moreel.
Als ze ze nou nog gratis weg zouden geven...
Het is op het forum letterlijk verboden in een aantal faqs, zoals de wos-policy; de Tweakers.net moderatie-faq vermeldt 'm niet letterlijk maar maakt duidelijk dat ongefundeerd gebruik van pejoratieven niet gewenst is. Overigens is er nog altijd discussie over of M$ an sich reden voor een trollmoderatie is; in dit geval is er wmb geen verzachtende argumentatie te verzinnen. Ook ik hou me aanbevolen voor het bewijs van het tegendeel, maar zie dat er niet snel van komenPastinakel schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:08:
Over m$: volgens mij heb ik ergens in een regelement gelezen dat het niet mag (correct me if I'm wrong)
[ Voor 48% gewijzigd door Rataplan op 25-11-2004 16:18 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
* eensch *Yoeri schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:02:
Imo vooral de combinatie "M$" met "Duitse praktijken" zonder echte inhoud in de post maken dit tot eentje voor de -1
Met die 'duitse praktijken' word iig een sterk negatieve aktie bedoeld, en de roemruchte $ maakt het er niet beter op.
Scherpe vraag waar maar 1 eerlijk antwoord op mogelijk is.Pastinakel schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:08:
Dat is raar: je zegt dat er nog meer mogelijkheden zijn, noemt die vervolgens niet (waarom niet?)
* botoo gaat ook voor troll.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ja maar ik doel hier echt niet op de resellers or whatsoever, ik bedoel verlinken werd in de nsb tijd ook veelvuldig gedaan, tegenwoordig wordt dat door de overheid ook weer gestimuleerd doormiddel van menig kliklijntje en dat vind ik slecht voor het moreel, als je om moet gaan kijken, of je naaste medemensen niet meer kunt vertrouwen dan verloederd de maatschappij nog verder dan ie al is.Rataplan schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:08:
[...]
Wiens moreel? De enigen die hier last van hebben zijn resellers die zogenaamd legale windows-versies verkopen en zo óf oneerlijk concurreren, óf mensen geld aftroggelen; lijkt me behoorlijk terecht dat die aangepakt worden.
Als ze ze nou nog gratis weg zouden geven...
En daarom zei schreef ik 'ms zou zelf de technologie moeten maken om te voorkomen dat mensen illegale versies kunnnen gebruiken!'
maar niet eigen rechtertje gaan spelen middels verlink methode. ms heeft nog geen interpol in dienst mag ik hopen.
En hiermee is de vraag van Pastinakel ook meteen mee beantwoordt.
En dan nog iets wat ik totaal vergeet te schrijven door alle reacties hier:
Het zou in principe niet mogelijk moeten zijn om anoniem 1 troll/flamebait uit te kunnen delen, maar verplicht moeten worden met een reply incl. argumentatie en onderbouwing.
[ Voor 11% gewijzigd door Mauridia op 25-11-2004 16:30 ]
OK, dus jij hebt een probleem met het verlinken op zich. Daar kan ik idd goed inkomen; dat had ik er niet uitgehaald - juist vanwege dat "Duits" waar de gewraakte poster van spreekt. Als ik mezelf even mag quoten:Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:26:
maar niet eigen rechtertje gaan spelen middels verlink methode. ms heeft nog geen interpol in dienst mag ik hopen.
En hiermee is de vraag van Pastinakel ook meteen mee beantwoordt.
De relaties met de nazi's ligt er in de gewraakte post duimendik bovenop; daar kan wmb geen twijfel over bestaan. Als poster dus iets van dat verlinken wil zeggen kan dat uitstekend zonder MS met dat afschuwelijke regime te vergelijken.Hitler (...) staat niet bekend om zijn vegetarisme of zijn niet-roken (ik zie de postbus 51-spotjes al: "Neemt een voorbeeld aan deeze man!"), hij is niet bekend geworden vanwege die fijne Autobahnen - hij staat bekend vanwege de Endlösung der Judenfrage en vanwege de diverse moordcommando's (Gestapo, SA, SS, SD) die blindelings medemensen voor hem afschoten - en erger. Over Hitler spreken impliceert, tenzij het tegendeel nadrukkelijk gemotiveerd wordt, een context van onmenselijkheid. Dat kan je van weinig andere mensen (...) zeggen - en dat moet je dus waar mogelijk vermijden.
Jouw punt is op zich wel valide (al ben ik het er niet mee eens: als je voor een illegale Windows hebt betaald ben je gewoon opgelicht; wees blij dat er iemand voor je opkomt, al doet MS dat uit eigenbelang), maar de manier waarop de poster het verwoordt kan écht niet door de beugel.
edit:
Over je edit: het eisen van een motivatie is onhaalbaar: flames en uitlokkingen daartoe zijn vaak niet met feiten te weerleggen. Stel dat ik iemand een eikel noem, moet hij dan uitleggen waarom dat een flame is? Lijkt me omgekeerde wereld. Ter geruststelling: geen enkele moderatie is anoniem, structurele mismodders - waarbij vooral jacht wordt gemaakt op mensen die onterecht trollen en flamebaits uitdelen - kunnen dan ook prima worden aangepakt. Mocht je misbruik vermoeden, dan wordt melding in TMF op prijs gesteld - - maar ik moet je waarschuwen, dat is wel een soort verlinken
[ Voor 26% gewijzigd door Rataplan op 25-11-2004 16:55 ]
Exact daarom begrijp ik ook niet dat ms naar zo'n soortgelijke methode grijpt om haar doel te bereiken (ipv nog beter beveiligen), je kunt het mss wel geen 'duitse praktijken' noemen, maar het is toch wel iets wat er oplijkt n.l. het verlinken! (dus 'k heb niet over de andere slechte dingen die je uit dat citaat kunt halen, puur het verlinken. Daarom denk ik ook dat de poster het tussen aanhalingstekens heeft geplaatst.Rataplan schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:35:
[...]
De relaties met de nazi's ligt er in de gewraakte post duimendik bovenop; daar kan wmb geen twijfel over bestaan. Als poster dus iets van dat verlinken wil zeggen kan dat uitstekend zonder MS met dat afschuwelijke regime te vergelijken.
Voor de rest kan ik in jouw eigen quote citaat meegaan
[ Voor 7% gewijzigd door Mauridia op 25-11-2004 17:17 ]
Maar hoe moet je dan ooit misdrijven aan het licht brengen? Nogmaals: deze maatregel treft Pietje en zijn illegale kopietje *niet*, alleen mensen die zichzelf ten koste van of MS, of diens klanten *moedwillig verrijken* gaan hier last van hebben, dieven dus. Dat is toch niet onterecht? En dan zal iemand toch aan de bel moeten trekken; anders gebeurd er niks.Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:06:
Exact daarom begrijp ik ook niet dat ms naar zo'n soortgelijke methode grijpt om haar doel te bereiken, je kunt het mss wel geen 'duitse praktijken' noemen, maar het is toch wel iets wat er oplijkt n.l. het verlinken!
Dat "verlinken" iets typisch nazistisch is is flauwekul. Nazi's haalden adem, net als jij en ik - maar je zou (terecht) boos worden als ik je daarom een nazi zou noemen. Ik zou het iig niet goed kunnen hebben en dan druk ik me heel voorzichtig uit.
Die quote van mij komt trouwens uit een draadje waar wel meer relevante dingen in gezegd worden; misschien werpt ook deze post van RM-rf wat meer licht op de situatie.
[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 25-11-2004 17:19 ]
Daar heb je overheids instanties voor: fbi, interpol etc... en is niet voorbehouden aan msRataplan schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:18:
[...]
Maar hoe moet je dan ooit misdrijven aan het licht brengen?
Dat hoor je mij ook helemaal niet zeggen dat dat typisch nazistisch is, ik haalde dat 'verlinken' er alleen uit als een van de vele slechte dingen die je uit de opmerking 'duitse praktijken' kunt halen, omdat ms op dat verlink en beloon systeem inspeelt.Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:06:
Dat "verlinken" iets typisch nazistisch is is flauwekul.
[ Voor 63% gewijzigd door Mauridia op 25-11-2004 17:44 ]
Dus MS mag van jou geen mensen vragen om te helpen bij het aangifte doen van diefstal, terwijl iedereen weet dat die diefstal plaatsvindt en er blijkbaar nog niks mee is gebeurd?Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:43:
Daar heb je overheids instanties voor: fbi, interpol etc... en is niet voorbehouden aan ms
Dan heb je mijn quote niet begrepen en is het wellicht handig om de hele post even te lezen, het linkje staat erboven.Dat hoor je mij ook helemaal niet zeggen dat dat typisch nazistisch is, ik haalde dat 'verlinken' er alleen uit als een van de vele slechte dingen die je uit de opmerking 'duitse praktijken' kunt halen, omdat ms op dat verlink en beloon systeem inspeelt.
Nogmaals: ook TMF werkt op basis van verlinken, op die basis zitten er Europese parlementariers, djeez, 112 bellen als er wordt ingebroken is ook verlinken. Arbitrair? Wellicht. Maar dat je het willen doen van aangifte van diefstal (MS) gelijk stelt met de wanpraktijken van de nazi's wil er bij mij niet in. Als je al iemand met nazi's wil vergelijken kan je wmb maar beter zorgen dat 'ie massamoord op z'n geweten heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 25-11-2004 17:57 ]
Hier is een misverstand: wat betrefd dat verlinken hierboven dat haalde ik niet uit jouw quote maar uit de originele poster die schreef over 'duitse praktijken' ik heb hier boven nergens maar ook nergens de vergelijking naar de nazi's gemaakt.Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:43:
[...]
Dat hoor je mij ook helemaal niet zeggen dat dat typisch nazistisch is, ik haalde dat 'verlinken' er alleen uit als een van de vele slechte dingen die je uit de opmerking 'duitse praktijken' kunt halen, omdat ms op dat verlink en beloon systeem inspeelt.
Jij citeert: 'Als je al iemand met nazi's wil vergelijken kan je wmb maar beter zorgen dat 'ie massamoord op z'n geweten heeft.'
Je legt me hiermee woorden in de mond, die ik niet hebt gebruikt, dus ik zou zeggen lees dit topic zelf nog even goed door (zonder bijbedoelingen).
En op deze manier laat ik me echt niet verleiden om nog te reageren in deze, en zeg ik maar afsluiten dit topic, zoals ik in een vorige topic ook heb gezegd en woord gehouden heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Mauridia op 25-11-2004 18:23 ]
De vraag die Pastinakel al opwierp (welke andere mogelijkheden zijn er dan om dat "duitse" te plaatsen?) negeer je, vervolgens probeer je hier het verband tussen "verlinken en belonen" en "duitse" als relevant te betitelen, en dan zouden we het niet over nazi's hebben? En als ik daar wat van zeg hol je hard weg?Mauridia schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:22:
En op deze manier laat ik me echt niet verleiden om nog te reageren in deze, en zeg ik maar afsluiten dit topic, zoals ik in een vorige topic ook heb gezegd en woord gehouden heb.
Constructieve discussie is dat zo

In feite zegt de schrijver niet zo heel veel. Hij zegt iets over Duitse praktijken en over uitlokken tot verlinken. Daar kun je twee kanten mee op. Of je gaat terug in de geschiedenis en je vergelijkt met iets uit de tweede wereldoorlog, of je zegt dat de hedendaagse Duitser een verlinkert is. (tsja gebrekkige info doet speculeren). Linksom of rechtsom is het weinig positief. Vergelijkgebeuzel met nazi's is niet echt gewenst op T.net (en waar dan ook op internet: Godwin's Law) en definiëren van "Duitse praktijken" als de uitlokking tot verlinking is een troll per definitie. whappa. 
Bovenstaande allemaal los van wat het met MS te maken zou kunnen hebben.
Bovenstaande allemaal los van wat het met MS te maken zou kunnen hebben.
* Delerium denkt dat je bij zo'n vergelijking meestal wel de hoek in kan gaan waar je als eerste aan denkt.
Beetje steekproef bij je familie doet je iig niet denken aan de tijd dat de Berlijnse muur viel of dat je bij Goodbye Lenin een traan wegplinkte.
-1 troll that is, voor het merk kan je bijna alle bedrijven invullen, dat veranderd niets.
Beetje steekproef bij je familie doet je iig niet denken aan de tijd dat de Berlijnse muur viel of dat je bij Goodbye Lenin een traan wegplinkte.
-1 troll that is, voor het merk kan je bijna alle bedrijven invullen, dat veranderd niets.
Gek, hij staat op nul, terwijl -0.54 afgerond toch -1 moet zijn.Gepost door makaman - donderdag 25 november 2004 - 12:13 Score: 0 (Troll)
Beetje Duitse praktijken van M$.
Gewoon uitlokken tot verlinken.
Beoordelingen: , +1, +1: Inzichtvol, -1: Troll, +1: Inzichtvol, -1: Troll, -0,80: Troll, -0,67: Troll, -0,57: Troll, 0,50: Ondergewaardeerd, Som: -0.54 / 9x
Pagina: 1