PC Boot/Post niet

Pagina: 1
Acties:

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
M'n broertje kreeg een nieuwe kast (Antec) omdat z'n oude kast aan gort was en een zeer brakke voeding had. Hij zelf het spul omgebouwd, maar had er niet aan gedacht om de afstandsbusjes tussen de backplate en het mobo te gebruiken 8)7, daarnaast ook de CPU cooler niet aangesloten |:( Ging niet echt lekker dus, PC boote/poste toen al niet meer. Ook met enkel een CPU erin gaf het mobo geen kik, en geen beeld. CPU in mijn PC getest, werkte prima. Goed, ik ging er dus vanuit dat z'n mobo stuk was.

Gezien hij toch al wilde upgraden vandaag maar direct een nieuw mobo + cpu + mem gehaald:

• AMD Athlon 64 3000+ S939
• MSI K8N Neo2 Platinum nForce 3 Ultra DDR400
• 512MB DDR-RAM PC3200 (merk MDT)

Ik dit spul ingebouwd en gelet op alle standaard zaken, HDD en CD-ROM drive weer aangesloten, pc opgestart -> Alle fans draaien, mobo geeft geen kik en monitor geen beeld. Precies hetzelfde probleem als bij de vorige pc dus!

Kort samengevat:

Probleem:

PC Boot/Post niet, alle fans draaien maar er komt geen error piep oid uit het mobo.

Systeem:

• AMD Athlon 64 3000+ S939
• MSI K8N Neo2 Platinum nForce 3 Ultra DDR400
• 512MB DDR-RAM PC3200 MDT
• 256MB DDR-RAM PC2700 No-Name
• CDROM
• Maxtor 80GB
• MSI GF4
• Aldi TVkaart

Al geprobeerd:

• Andere voeding, helpt niets.
• Alle onderdelen eruit behalve CPU, helpt niets.

WTF kan hier aan de hand zijn :?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:59

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Andere voeding, helpt niets.
Alle onderdelen eruit behalve CPU, helpt niets.
Conclusie...mobo
edit:
of CPU
brak?

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 25-11-2004 15:19 ]

An Explanation of l33t Speak

• The Legend
  • Nu online
Buzz_Lightyear schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:18:
[...]

Conclusie...mobo
edit:
of CPU
brak?
Dus het nieuwe MSI mobo en CPU zijn kapot én het oude mobo en CPU zijn kapot? Z'n oude CPU draait momenteel in mijn systeem en die werkt nog prima.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alstie alles zonder afstandsbusjes heeft gemonteerd, lijkt het mij dattie nu de meest vreselijke kortsluitingen veroorzaakt heeft...

Verwijderd

Define andere voeding eens?

Je kan natuurlijk 10 voedingen proberen, maar als het allemaal B-merk dingen zijn (als als Q-tek spullen) schiet het ook niet op.

Wat voor voeding gebruik je, merk en wattage please..

Onderschat de voeding niet he!.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 15:23 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Levert MSI geen D-Leds meer bij hun moederborden? Dan kan je tenminste zien wat de foutmelding is ;)
Probeer anders een pci videokaart en de rest van de aanwijzingen in de hangen en opstarten troubleshooter

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

hij heeft toch onboard sound?
probeer 's speakers eraan te hangen, misschien dat je dan wat krijgt (piepje) of zo.

(zonder geheugen zou ie moeten piepen volgens mij)

Probeer anders gewoon cpu+mem+graka, zonder schijven etc. zie je i.i.g. of ie aangaat.

[edit]
traaaaaaaaag

[ Voor 6% gewijzigd door J2pc op 25-11-2004 15:25 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• The Legend
  • Nu online
MikeyMan schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:20:
Alstie alles zonder afstandsbusjes heeft gemonteerd, lijkt het mij dattie nu de meest vreselijke kortsluitingen veroorzaakt heeft...
Lees het topic, er zit inmiddels een nieuw mobo + CPU + mem in dat ik heb ingebouwd (op de goede manier).
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:21:
Define andere voeding eens?

Je kan natuurlijk 10 voedingen proberen, maar als het allemaal B-merk dingen zijn (als als Q-tek spullen) schiet het ook niet op.

Wat voor voeding gebruik je, merk en wattage please..

Onderschat de voeding niet he!.
Antec 350W, de standaard voeding uit de Antec kast (nieuw), lijkt me toch een degelijk ding. Daarnaast een 350W Q-Tec gebruikt die ik nog had liggen. Op beide voedingen hetzelfde probleem.

Verwijderd

je hebt dus alles vervangen behalve het geheugen? lijkt me duidelijk?

edit: sorry overheen gelezen 8)7

edit2: processor,mobo en geheugen zijn nieuw = in feite hele pc

Wtf is dit nou weer voor een situatie :P

oude-hardeschijf kan geouwehoer veroorzaken }:O

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 15:30 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 23:57
extra uitleg is er al....

[ Voor 96% gewijzigd door Cardinal op 25-11-2004 15:30 ]

• The Legend
  • Nu online
Ook zonder geheugen piept er niets.

Verwijderd

Graka al eens vervangen? kan misschien gewoon aan burn daar liggen?

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 15:34 ]

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Haal het moederbord eens uit de kast en leg het op een paar kranten ofzo

Kan best zijn dat een schroefje wat te strak staat en daardoor net ergens sluiting veroorzaakt

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

the legend
heb je onboard-sound? zo ja, hang er 's speakers aan

heeft msi er geen leds meer bij (heb ze wel 's bij je extra usb-bracket gezien)
daar kan je dan status etc. op zien (zoiets als asus i-panel)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• The Legend
  • Nu online
J2pc schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:33:
the legend

Onboard sound idd, ga er ff m'n speakers aanhangen. Maar de post-piep komt toch altijd gewoon door de pckast speaker?

En aan de videokaart kan het niet liggen lijkt me, dan zou je de post-piep wel horen alleen geen beeld krijgen toch?

• The Legend
  • Nu online
J2pc schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:33:
the legend

Kheb m'n eigen speakers er ff aangehangen maar ik hoor nog steeds nada. En die MSI leds heb ik niets over gelezen in de handleiding..

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:09

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Collega van mij heeft hetzelfde probleem.
Alles is net nieuw en hij heeft er niet met m'n poten aangezeten :-)

Het vreemde is dat de pc soms na een kleine periode aan gestaan te hebben het wel in eens gaat doen...???

In eerste instantie kun je vanalles doen, maar gebeurd er niets (geen piep alleen fans).

Alles eens aangedrukt en toen deed ie het wel... :-S

Probeer dat anders eens... zit AGP kaart helemaal goed diep in de socket, zit het geheugen niet scheef, zijn alle stekkers (ook voeding op mobo) goed aangedrukt enz....

Voor nu doet de computer het dus bij mijn collega, maar voor hoelang is natuurlijk de vraag.

Verwijderd

soms heb je aan de achterkant van je kast waar de usb porten komen te zitten en porten,
van die lipjes zitten die mischien ergens tegen aan drukken en zo korttsluiting veroorzaken.

want als je zeg dat alles nieuw is en je al 2 psu`s getest heb moet het zoiets wezen imo.

heb je het ook al met een andere videokaart geprobeerd?(dus alleen een videokaart zonder al dat andere geneuzel)

anders zou ik in jou geval even langs een pc boer gaan met je hardware,
weet je zeker dat het goed is en de onderzoekskosten zijn ook nooit al te hoog.
je kan beter het zekere voor het onzekere nemen nietwaar.

• The Legend
  • Nu online
Sow, kheb de MSI led indicators gevonden :)

Er branden 4 rode lampjes, volgens de manual betekend dat CPU Not installed properly or damaged :X

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

The Legend schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:50:
Sow, kheb de MSI led indicators gevonden :)

Er branden 4 rode lampjes, volgens de manual betekend dat CPU Not installed properly or damaged :X
Dat zou kunnen, maar de ervaring leert dat een biosreset in dit geval wonderen doet ;)

...en anders heb jij of je broertje een probleem :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

bios reset
cpu eruit erin

• The Legend
  • Nu online
Bios reset is in dit geval gewoon ff CMOS batterijtje eruit? Dat gedaan en helpt niet, PC start ook op zonder dat ding trouwens, is dat normaal?

Ergens vertrouw ik dat hele MSI indicator ding niet, met het andere mobo en cpu had ik precies hetzelfde probleem en die CPU werkt dus gewoon nog.

[edit]

CPU eruit en er weer in ook net gedaan, helpt ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door The Legend op 25-11-2004 16:02 ]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:18

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik heb ook een probleem gehad met dit moederbord en een maxtor hdd. Kwam ook niet door het post scherm heen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/972052/ Kijk hier anders even.

Wat ik heb gedaan is mijn maxtor vervangen door een WD en alles werkt. Dit is trouwens een probleem dat op super veel topics te lezen is.

• The Legend
  • Nu online
LoeiOrdinair schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:02:
Ik heb ook een probleem gehad met dit moederbord en een maxtor hdd. Kwam ook niet door het post scherm heen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/972052/ Kijk hier anders even.

Wat ik heb gedaan is mijn maxtor vervangen door een WD en alles werkt. Dit is trouwens een probleem dat op super veel topics te lezen is.
Euh jah, maar jou probleem is totaal anders. Ik heb de maxtor hdd niet eens aangesloten :)

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

hmm,
ja, het is normaal dat hij opstart zonder batterij (die is alleen maar om de bios-instellingen vast te houden als je pc uit staat.
had je bij die andere ook een error dat de cpu 't niet deed?

heb je nu al geprobeert te booten met alleen cpu+mem+graka?

• The Legend
  • Nu online
OMG, lees net het K8N Neo2 topic :X
Koop geen Antec 350w
Wat er nu precies met dit type voeding aan de hand is dat het niet goed werkt met de neo 2, misschien de atx stekker (als je die aandrukt doet het systeem het), maar het is in ieder geval niet aan te raden deze voeding te kopen. Er zijn al 4 gevallen bekend onder de gotters hier met problemen.
|:(

Zo ff m'n eigen voeding proberen (Tagan 480W).

• The Legend
  • Nu online
J2pc schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:04:
hmm,
ja, het is normaal dat hij opstart zonder batterij (die is alleen maar om de bios-instellingen vast te houden als je pc uit staat.
had je bij die andere ook een error dat de cpu 't niet deed?

heb je nu al geprobeert te booten met alleen cpu+mem+graka?
Yup, werkt ook niet. Bij de andere PC kreeg ik totaal geen melding (was een gygabite mobo), geen flauw idee wat er kapot was dus..ging uit van het mobo aangezien de CPU in mijn pc het wel deed.

[ Voor 19% gewijzigd door The Legend op 25-11-2004 16:07 ]

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

* J2pc wacht in spanning op 't resultaat van de voeding-wissel

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:19
om je CMOS te resetten hoeft je batterij eruit te halen niet te helpen, er zit soms nog een condensator tussen die genoeg lading kan bevatten om je CMOS een week onder spanning te houden zonder batterij. Gebruik dus de jumper op je moederbord. Zet de computer uit, zoek de jumper op om je CMOS te resetten en verbindt de twee pinnetjes voor min 5 sec met de jumper, verwijder daarna de jumper weer en start je PC opnieuw op.

Niet aanzetten met de jumper erop, want dan kun je je mobo slopen.

• The Legend
  • Nu online
Ok, dat ga ik ook ff opzoeken.

Resultaat van de voeding test:

• Tagan 480W --> No Go
• Q-Tec 350W --> No Go
• Antec 350W --> No Go

;(

CMOS Reset via jumper helpt ook nix :'(

[ Voor 17% gewijzigd door The Legend op 25-11-2004 16:26 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heb je al de cpu eruit gehaald, en opnieuw geinstalleerd ?

Probeer ook eens bij het aanzetten als een gek op [insert] te rammen.

Heb je misschien ook een usb TB in de buurt, of een ander toetsenbord. PS/2 kan wel eens probs geven.

Je hebt dus al getest door alleen mobo+cpu+mem+graka te doen. Je had toen ook geen kabeltje aangesloten voor ide/fdd etc ?

In welk slot doe je het geheugen ?

Daarnaast even een opmerking over de configuratie: Waarom 1x512 MB ... nu heb je het voordeel niet van de Dual Channel op s939.. scheelt gewoon helft kwa geheugen bandbreedte.

[ Voor 27% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-11-2004 16:47 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

heb je de cpu fan goed aangesloten (linkerkant mobo)
dus op de cpu-aansluiting?

niet de aansluiting bij je ide-controllers

oh, en ik zag in de manual dat als je je de rear-uitgang wilt gebruiken voor sound, dat je een paar jumpertjes moet zetten, moet je ff in je manual kijken. (pag 2-19/2-20)

[ Voor 42% gewijzigd door J2pc op 25-11-2004 16:48 ]

Verwijderd

PC moet booten met alleen cpu, graka en ram. Je moet dan een piep krijgen en beeld en in de bios kunnen. Ook als je cpu kapot is of ram moet die gaan piepen.
Als ie geen pieptoon geeft, dan is de kans groot dat die kapot is.
Je had hem zelf ingebouwd, haal hem toch ff uit de kast zodat je zeker weet dat er niet ergens kortsluiting is. Ik heb zelf ook een Antec 350W smartpower en geen probl.

Ik heb dit probleem ook gehad bij mij eerste mobo. Fans gaan draaien, harde schijven, etc. maar geen piep en geen beeld. Heb hem na twee dagen ergernis RMA gestuurd en een andere gekregen die het gelukkig wel meteen deed maar volgens mij hadden ze me ook een andere cpucooler ( misschien dat het er iets me te maken heeft ) derop gezet.

Bij je bios resetten moet jumper op de bovenste twee pinnen doen, dan pc aanzetten, ff wachten, uitzetten, en dan weer jumper op de onderste twee van de drie pinnetjes ( staat ook inhandleiding )

Ik neem aan dat je niets bent vergeten of verkeerd hebt gedaan met kabels, neem voor de zekerheid de handleiding GOED door, je weet maar nooit.

Oh ja, je kan ff het Topic ervaringen msi k8n neo2 vanaf deel 3 lezen, om te kijken welke oplossingen men daar mij aanbood, er was trouwens ook iemand ( Keavie of zo iets) die ook dit probl had en bij hem had het iets met zijn biosbatterij te maken.

En dat met die sound, pieptoon gaat alleen maar door dat kleine speakertje en heeft helemaal niks met die audiouitgangen of geluidskaart te maken

Verwijderd

__fred__ schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:14:
om je CMOS te resetten hoeft je batterij eruit te halen niet te helpen, er zit soms nog een condensator tussen die genoeg lading kan bevatten om je CMOS een week onder spanning te houden zonder batterij. Gebruik dus de jumper op je moederbord. Zet de computer uit, zoek de jumper op om je CMOS te resetten en verbindt de twee pinnetjes voor min 5 sec met de jumper, verwijder daarna de jumper weer en start je PC opnieuw op.

Niet aanzetten met de jumper erop, want dan kun je je mobo slopen.
Niet aanzetten met de jumper erop?? 8)7
Uit de handleiding:
MSI Reminds You...
You can clear CMOS by shorting 2-3 pin while the system is off.
Then return to 1-2 pin position. Avoid clearing the CMOS while the
system is on; it will damage the mainboard.

• The Legend
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:43:
Heb je al de cpu eruit gehaald, en opnieuw geinstalleerd ?

Probeer ook eens bij het aanzetten als een gek op [insert] te rammen.

Heb je misschien ook een usb TB in de buurt, of een ander toetsenbord. PS/2 kan wel eens probs geven.

Je hebt dus al getest door alleen mobo+cpu+mem+graka te doen. Je had toen ook geen kabeltje aangesloten voor ide/fdd etc ?

In welk slot doe je het geheugen ?

Daarnaast even een opmerking over de configuratie: Waarom 1x512 MB ... nu heb je het voordeel niet van de Dual Channel op s939.. scheelt gewoon helft kwa geheugen bandbreedte.
Al je opties geprobeerd, is niet eens een tb of muis aangesloten, ook geen enkel IDE apparaat alleen een monitor. Mem gaat in 1e slot. En wegens upgrade mogelijkheden naar 2x 512 voor dualchannel hebben we voor 1e 512 gekozen ipv 2x 256. Dan kun je nl. niet meer upgraden voor dual channel.
J2pc schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:43:
heb je de cpu fan goed aangesloten (linkerkant mobo)
dus op de cpu-aansluiting?

niet de aansluiting bij je ide-controllers

oh, en ik zag in de manual dat als je je de rear-uitgang wilt gebruiken voor sound, dat je een paar jumpertjes moet zetten, moet je ff in je manual kijken. (pag 2-19/2-20)
CPU Fan is goed aangesloten, en de sound hoef ik nog niet eens te gebruiken, ik wil gewoon een piep uit mn kast speakertje :P
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:39:
PC moet booten met alleen cpu, graka en ram. Je moet dan een piep krijgen en beeld en in de bios kunnen. Ook als je cpu kapot is of ram moet die gaan piepen.
Als ie geen pieptoon geeft, dan is de kans groot dat die kapot is.
Je had hem zelf ingebouwd, haal hem toch ff uit de kast zodat je zeker weet dat er niet ergens kortsluiting is. Ik heb zelf ook een Antec 350W smartpower en geen probl.
Hij gaf dus geen enkele piep, uit de kast niet geprobeerd maar hij ligt nu weer bij paradigit die hem gingen testen, haal 'm morgen weer op.
Ik heb dit probleem ook gehad bij mij eerste mobo. Fans gaan draaien, harde schijven, etc. maar geen piep en geen beeld. Heb hem na twee dagen ergernis RMA gestuurd en een andere gekregen die het gelukkig wel meteen deed maar volgens mij hadden ze me ook een andere cpucooler ( misschien dat het er iets me te maken heeft ) derop gezet.
Andere CPU cooler lijkt me sterk maar goed :P
Bij je bios resetten moet jumper op de bovenste twee pinnen doen, dan pc aanzetten, ff wachten, uitzetten, en dan weer jumper op de onderste twee van de drie pinnetjes ( staat ook inhandleiding )
Bios reset idd al geprobeerd met die jumper, hielp niet.
Ik neem aan dat je niets bent vergeten of verkeerd hebt gedaan met kabels, neem voor de zekerheid de handleiding GOED door, je weet maar nooit.

Oh ja, je kan ff het Topic ervaringen msi k8n neo2 vanaf deel 3 lezen, om te kijken welke oplossingen men daar mij aanbood, er was trouwens ook iemand ( Keavie of zo iets) die ook dit probl had en bij hem had het iets met zijn biosbatterij te maken.
Als het het bios batt'je is dan vinden ze dat bij paradigit wel neem ik aan. Mijn grootste angst is dat het bij hun wel werkt en straks hier thuis weer niet :/
En dat met die sound, pieptoon gaat alleen maar door dat kleine speakertje en heeft helemaal niks met die audiouitgangen of geluidskaart te maken
Idd, en die piept dus niet :p

Maar goed, hij ligt dus nu bij Paradigit. Tot zover bedankt voor jullie advies! En we gaan morgen weer kijken of er verbetering is :Y)

• The Legend
  • Nu online
Update :P

Net nog ff het Gygabite mobo uit de kast getest zeg maar, kijken of hij in de kast miss sluiting had en buiten de kast wel zou werken. Cooler gemonteerd, valt mijn oog ineens op het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/46110/full.jpg

Die 2 condensatoren zijn 'bol' en eentje lekt zelfs.. dit mobo kan sowieso wel in de prullenbak lijkt me? Dit is ook gewoon het resultaat van kortsluiting :?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

The Legend schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:37:
Update :P

Net nog ff het Gygabite mobo uit de kast getest zeg maar, kijken of hij in de kast miss sluiting had en buiten de kast wel zou werken. Cooler gemonteerd, valt mijn oog ineens op het volgende:

[afbeelding]

Die 2 condensatoren zijn 'bol' en eentje lekt zelfs.. dit mobo kan sowieso wel in de prullenbak lijkt me? Dit is ook gewoon het resultaat van kortsluiting :?
Ik wil dat mobo wel overkopen hoor ;) Hoeven alleen 2 nieuwe condensatortjes op.

Maar heb je het nog niet getest zonder kast ? Dus gewoon in labaratorium-modus.

Btw, ik denk niet dat het door kortsluiting gekomen is, de condensators.

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 25-11-2004 23:09 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• The Legend
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op donderdag 25 november 2004 @ 23:08:
[...]

Ik wil dat mobo wel overkopen hoor ;) Hoeven alleen 2 nieuwe condensatortjes op.

Maar heb je het nog niet getest zonder kast ? Dus gewoon in labaratorium-modus.

Btw, ik denk niet dat het door kortsluiting gekomen is, de condensators.
Nope, de MSI + AMD64 niet.. die ligt nu ook bij Paradigit. Magoed, het mobo is wel overleden tijdens het ombouwen naar een nieuwe kast, hoe zouden die condensatortjes ontploft kunnen zijn zonder kortsluiting dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trash die K7 plank, of fix er 2 nieuwe condensators op. Crappy kwaliteit dingetjes, katalyserende reactie uitgewerkt, stof wordt zowaar gebruikt, gaat reageren, uitzetten: poef. En STINKEN dat ze kunnen. WHooohoohooo.

En die K8 939 plank:

Uitbouwen, op een houten tafel of de moederborddoos leggen. Voeding aansluiten (ATX20p en extra "P4" 4p aansluiten).

AGP kaart waarvan je 100% zeker weet dat hij werkt erin. Zonder AGP kaart doet die plank niet veel.

Mem erin, maakt niet uit wat voor mem, zolang het maar minimaal PC2100 is. Begin met één reepje in slot 1.

CPU erin. Loop de pinnen van te voren nog even na!!!

Boxed cooler erop, en aansluiten op de fan aansluiting ongeveer rechtsonder het socket.

Monitor Muis Toetsenbord eraan

Stekker in stopcontact.

ATXPWR kortsluiten met schroevendraaier.

Kijken oftie het doet. Ga spelen in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ja... je kan het zomaar vergeten zijn, de 4pin (12v) connecter. Die had je wel aangesloten he :)?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:10:
Ja... je kan het zomaar vergeten zijn, de 4pin (12v) connecter. Die had je wel aangesloten he :)?
Hm.... 4pin 12v connecter.. ?

* The Legend voelt zich erg dom op het moment :X

Ok die ben ik dus echt vergeten |:( Ook nog nooit gewerkt met meerdere voedingsconnectors op 1 mobo? Zal wel aan mij liggen :+ Maar goed, ga over een uurtje naar school en haal daarna gelijk het mobo op, ze zullen wel niets gevonden hebben 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door The Legend op 26-11-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:54
The Legend schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:37:
[...]

Hm.... 4pin 12v connecter.. ?

* The Legend voelt zich erg dom op het moment :X

Ok die ben ik dus echt vergeten |:( Ook nog nooit gewerkt met meerdere voedingsconnectors op 1 mobo? Zal wel aan mij liggen :+ Maar goed, ga over een uurtje naar school en haal daarna gelijk het mobo op, ze zullen wel niets gevonden hebben 8)7
als je deze niet aansluit werkt het niet, geeft geen kik

ik had op de HCC een S754 gekocht, ook met een MSI bord
Alles aangesloten, werkt ie niet, ik bedenk me opeens, omfg de P4 stekker, ja hij werkt :D kreeg et er eerst benauwd van, van kutt het is toch niet kapot :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online
NoepZor schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:55:
[...]

als je deze niet aansluit werkt het niet, geeft geen kik

ik had op de HCC een S754 gekocht, ook met een MSI bord
Alles aangesloten, werkt ie niet, ik bedenk me opeens, omfg de P4 stekker, ja hij werkt :D kreeg et er eerst benauwd van, van kutt het is toch niet kapot :P
Vaag, maar hij kreeg wel stroom aangezien de fans wel draaiden, dat kan ook wel zonder P4 stekker?

Waarom gebruiken ze uberhaupt zo'n exte 12v stekker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die extra 12V stekker is om de CPU effectiefer en stabieler van spanning te voorzien, de lijnen over het moederbord liggen d'r wat beter voor, en zijn korter daar.

Zonder boot hij idd niet, maar de fans gaan wel draaien, je sluit de ATXPwr op de ATX stekker door op de knop te drukken, zelfde kun je ook doen met een paperclip ín de stekker zelf. Fans en HDD's spinnen wel up, maar je CPU krijgt doodleuk geen spanning, equivalent voor je plank: hij is-ternie, of hij is dood. Vandaar. Vandaar trouwens ook dat een 12V lijn érg belangrijk is om stabiel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:12:
Die extra 12V stekker is om de CPU effectiefer en stabieler van spanning te voorzien, de lijnen over het moederbord liggen d'r wat beter voor, en zijn korter daar.

Zonder boot hij idd niet, maar de fans gaan wel draaien, je sluit de ATXPwr op de ATX stekker door op de knop te drukken, zelfde kun je ook doen met een paperclip ín de stekker zelf. Fans en HDD's spinnen wel up, maar je CPU krijgt doodleuk geen spanning, equivalent voor je plank: hij is-ternie, of hij is dood. Vandaar. Vandaar trouwens ook dat een 12V lijn érg belangrijk is om stabiel te hebben.
Hmm ok, weer wat geleerd :) Ik dacht altijd dat de CPU op 3V liep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online
Nou, PC weer opgehaald en 't lag idd aan dat P4 stekkertje. Hij geeft echter nog geen beeld, hij piept wel :P Lang-kort-kort, volgens de MSI led indicator is hij bezig m'n floppy drive te zoeken, maar die zit er niet in :/

[edit]

Ok was de videokaart, eruit en er weer in deed wonderen. We hebben beeld Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Durden/cheer.gif

[edit2]

Nu staat de HDD (Maxtor) op primary Slave, terwijl hij op cable select staat op IDE1 aangesloten met een enkele IDE kabel, dan moet hij toch automatisch op Master komen te staan :?

[edit3]

Ook gefixt, hij mag nu lekker Windows opnieuw gaan installeren :Y)

Eindelijk klaar met 't gezeik, bedankt voor jullie ondersteuning en hulp ;)

Topic Closed.

[ Voor 64% gewijzigd door The Legend op 26-11-2004 13:45 ]

Pagina: 1