M'n broertje kreeg een nieuwe kast (Antec) omdat z'n oude kast aan gort was en een zeer brakke voeding had. Hij zelf het spul omgebouwd, maar had er niet aan gedacht om de afstandsbusjes tussen de backplate en het mobo te gebruiken
, daarnaast ook de CPU cooler niet aangesloten
Ging niet echt lekker dus, PC boote/poste toen al niet meer. Ook met enkel een CPU erin gaf het mobo geen kik, en geen beeld. CPU in mijn PC getest, werkte prima. Goed, ik ging er dus vanuit dat z'n mobo stuk was.
Gezien hij toch al wilde upgraden vandaag maar direct een nieuw mobo + cpu + mem gehaald:
• AMD Athlon 64 3000+ S939
• MSI K8N Neo2 Platinum nForce 3 Ultra DDR400
• 512MB DDR-RAM PC3200 (merk MDT)
Ik dit spul ingebouwd en gelet op alle standaard zaken, HDD en CD-ROM drive weer aangesloten, pc opgestart -> Alle fans draaien, mobo geeft geen kik en monitor geen beeld. Precies hetzelfde probleem als bij de vorige pc dus!
Kort samengevat:
Probleem:
PC Boot/Post niet, alle fans draaien maar er komt geen error piep oid uit het mobo.
Systeem:
• 512MB DDR-RAM PC3200 MDT
• 256MB DDR-RAM PC2700 No-Name
• CDROM
• Maxtor 80GB
• MSI GF4
• Aldi TVkaart
Al geprobeerd:
• Andere voeding, helpt niets.
• Alle onderdelen eruit behalve CPU, helpt niets.
WTF kan hier aan de hand zijn

Gezien hij toch al wilde upgraden vandaag maar direct een nieuw mobo + cpu + mem gehaald:
• 512MB DDR-RAM PC3200 (merk MDT)
Ik dit spul ingebouwd en gelet op alle standaard zaken, HDD en CD-ROM drive weer aangesloten, pc opgestart -> Alle fans draaien, mobo geeft geen kik en monitor geen beeld. Precies hetzelfde probleem als bij de vorige pc dus!
Kort samengevat:
Probleem:
PC Boot/Post niet, alle fans draaien maar er komt geen error piep oid uit het mobo.
Systeem:
• 512MB DDR-RAM PC3200 MDT
• 256MB DDR-RAM PC2700 No-Name
• CDROM
• Maxtor 80GB
• MSI GF4
• Aldi TVkaart
Al geprobeerd:
• Andere voeding, helpt niets.
• Alle onderdelen eruit behalve CPU, helpt niets.
WTF kan hier aan de hand zijn
Ik ben toch malle pietje niet!