Voor school moet ik een opdracht doen met authenticatie van inlogegevens uit een LDAP server(NDS) van Novell.
De gebruikers die ik wil laten inloggen zijn gekoppeld aan een group.
De naam van een group haal ik uit een mysql database. Dit lukt allemaal wel.
Met deze naam wil ik de members van het group halen in NDS. vb Klas
Ik heb een php script gevonden (Active Directory) deze heb ik aangepast. Ik heb "memberof=CN=memberof=cn=Klas,ou=Studenten,o=Org"; als filter binnen een ldap_search gebruikt. $dn= "ou=Studenten,o=Org"; De gebruikers zitten dus in ou Studenten.
Als attribuut die ik mee heb gegeven in het ldap_search is: array("member"). Ik krijg helemaal geen foutmeldingen. Alleen een leeg scherm. Wanneer ik ldap_count_entries($ldapconn, $result); gebruik krijg ik waarde 0 terug.
Ik heb daarna nog geprobeerd om filter aan te passen:ik heb
objectclass=person gecombineerd met memberof=cn maar dan krijg ik waarde 6 terug. (Totaal aantal studenten in ou studenten)
$filter = '(objectclass=person)(member=cn=Klas 1A,"ou=Studenten,o=Org)';
Eigenlijk zou ik dus een waarde 2 moeten krijgen omdat twee studenten members zijn van group Klas. Is mijn filter of mij attribuut die ik gebruik soms verkeerd?
Want ik krijg 6 nullen terug wanneer door mijn array loop met "member".
Alvast bedankt.
De gebruikers die ik wil laten inloggen zijn gekoppeld aan een group.
De naam van een group haal ik uit een mysql database. Dit lukt allemaal wel.
Met deze naam wil ik de members van het group halen in NDS. vb Klas
Ik heb een php script gevonden (Active Directory) deze heb ik aangepast. Ik heb "memberof=CN=memberof=cn=Klas,ou=Studenten,o=Org"; als filter binnen een ldap_search gebruikt. $dn= "ou=Studenten,o=Org"; De gebruikers zitten dus in ou Studenten.
Als attribuut die ik mee heb gegeven in het ldap_search is: array("member"). Ik krijg helemaal geen foutmeldingen. Alleen een leeg scherm. Wanneer ik ldap_count_entries($ldapconn, $result); gebruik krijg ik waarde 0 terug.
Ik heb daarna nog geprobeerd om filter aan te passen:ik heb
objectclass=person gecombineerd met memberof=cn maar dan krijg ik waarde 6 terug. (Totaal aantal studenten in ou studenten)
$filter = '(objectclass=person)(member=cn=Klas 1A,"ou=Studenten,o=Org)';
Eigenlijk zou ik dus een waarde 2 moeten krijgen omdat twee studenten members zijn van group Klas. Is mijn filter of mij attribuut die ik gebruik soms verkeerd?
Want ik krijg 6 nullen terug wanneer door mijn array loop met "member".
Alvast bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 15:22 . Reden: correctie ned ]