Toon posts:

Pingen lukt, maar de rest....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb 2 PC's allebei met een realtek en in 1 een 3Com extra voor het internet. Naar elkaar pingen gaat gewoon.

In PC1 (win98) kan hij het netwerk niet doorzoeken, soms weer wel maar meestal niet. Als ik computers zoek en dan z'n eigen naam dan kan ie hem wel gewoon vinden.

PC2 (winME) Kan het netwerk wel doorzoeken maar ziet niks. Als ik hier naar z'n eigen naam zoek vind ie hem ook. Als ik met rechts op de naam klik en dan "Naar bovenliggende map" dan kom ik in de map "Groep" (de groep die bij alle comps staat ingesteld) en dan ziet ie zichzelf ook weer wel en kan ik er gewoon op komen.

Ik heb bij beide PC's TCP/IP staan en verder niks...
Ik snap er niks meer van (Ben niet iemand die veel van netwerken af weet) maar wat zou ik nog kunnen proberen?

tnx

Verwijderd

je zou eerst de search kunnen proberen natuurlijk....

en als dat te veel werk is kan je proberen om naast je tcp/ip ook 'client voor microsoft netwerken' en 'bestands en printerdeling' te installeren... :)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:45

Metzie

Nyaano !

Dat heeft met browser elections te maken.
da's een duur woord voor het bepalen wie de netwerkbaas wordt, (jaja, heel eenvoudig uitgelegd).
dat duurt eenmaal een tijdje, als workaround zou je de pc's gewoon op naam kunnen zoeken/benaderen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik computers ga zoeken en dan de naam van de andere computer gebruik vind ie niks :( (dat bedoelde je toch?)

Verwijderd

welke protocollen heb je geinstalled?