Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wake on lan (WOL) maar geen ondersteuning door moederbord

Pagina: 1
Acties:

• Genius2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 13:36
Hallo

Ik heb een MSI moederboard (KT6 Delta-FISR) die helaas geen WOL ondersteunt.

Daarentegen kan de computer wel booten op basis van een vooraf ingestelde tijd in de BIOS.

Is het dan niet mogelijk om de NIC kaart die wel WOL ondersteunt toch een event te geven aan het moederbord zodat de computer opstart?!?

Het eenvoudigste is natuurlijk een nieuw moederbord, maar volgens mij moet zoiets mogelijk zijn, alleen ik weet niet hoe. De nic moet in elk geval energie krijgen en moet een signaal aan moederbord of misschien aan power supply kunnen geven.

Alvast bedankt voor de tips.
Genius

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Je zou eens moeten kijken of je precies kan ontdekken wat voor signaal je netwerkkaart uitstuurt op de WOL connector.

Dan zou je kunnen kijken of je een schakeling kan bedenken waarin dit signaal simpelweg een pulsje geeft aan je powerswitch zodat de pc opstart (ben geen electronicus, maar zou in principe mogenlijk moeten kunnen zijn)

Verwijderd

Dan zou je kunnen kijken of je een schakeling kan bedenken waarin dit signaal simpelweg een pulsje geeft aan je powerswitch zodat de pc opstart (ben geen electronicus, maar zou in principe mogenlijk moeten kunnen zijn)
Het mobo ondersteund wel wake on PS/2, wellicht dat dit handiger is ;)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:48

SA007

Moderator Tweaking
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/sky50985/WOLb_connection.jpg

Volgens mij is het gewoon dat je gewoon die woldraad via een transistor aan je aan/uit knop kan gooien:

code:
1
2
3
4
               ___
WOL   ___     /
-----|___|---|     pwrbtn
              \___

en dan de ground en 5v standby direct uit je voeding lussen, toch?

Verwijderd

Moderne nic's hebben dat kabeltje niet nodig.
Zet je pc uit en kijk of er nog een led brand op je nic.
Zoja dan zijn er allerlei tooltjes te vinden waarmee je een magic packet naar die pc kunt sturen.

Maar je bios moet wel wol ondersteunen, alleen het kabeltje is tegenwoordig niet echt meer nodig.

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 19:47

Fox2

Spanning!

Heet het dan ook niet 'wake on PCI device' of zoiets? Windows {2000,XP} bijvoorbeeld heeft bij apparaatbeheer de mogelijkheid om aan te geven 'dit apparaat toestaan om de computer uit stand-by te halen'. Dit werkt via de PCI-bus zelf, daar is geen WOL-kabeltje voor nodig.
Met deze instelling werkte WOL bij mijn PC ook zonder WOL-kabeltje, alleen ging de computer bij elke broadcast op het netwerk weer aan... Ik gebruik nu dus weer WOL...
Pagina: 1