Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Patterson hefboomschakelaar (+ / -) ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pattersno hefboomschakelaar gekocht en wil die aansluiten op een parrallelle-poort.
Maar er staat bij de aansluitingen op de schakelaar alleen 1,2 en 3 (en C, N.C en N.O) Hoe kan ik weten wat + en - is?

En als je die op de parallelle poort aansluit, waar moet je dan de + en de - pool aansluiten? Welke moet op bv pinnetje 1 en welke op bv pinnetje 25?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:51:
Ik heb een pattersno hefboomschakelaar gekocht en wil die aansluiten op een parrallelle-poort.
Maar er staat bij de aansluitingen op de schakelaar alleen 1,2 en 3 (en C, N.C en N.O) Hoe kan ik weten wat + en - is?

En als je die op de parallelle poort aansluit, waar moet je dan de + en de - pool aansluiten? Welke moet op bv pinnetje 1 en welke op bv pinnetje 25?
zou zeggen google ze. der is genoeg over schakelaar+C,NC,NO te vinden

Verwijderd

De C staat voor Common of tewel midden contact
N.O staat voor Normal Open oftewel in ruststand is dit dit het pootje wat geen contact maakt met het C contacr
en N.C. voor Normal Close, die maakt in ruststand wel contact met het C contact

Als het goed is heb je nooit verbinding tussen NO en NC.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:57
Met de search kwam ik op de volgende topics:
- De Parallelle poort FAQ
- [rml][ deurbel] hoe aan te sluiten op pc?[/rml]

Met een voltmeter op de diode stand kan je heel makkelijk doormeten waneer de schakelaar stroom doorlaat en waneer niet ;)

Suc6