Een A0 scannen

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 129929

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een stapel a0's die ik in moet scannen. Bestwel een naar werk om die allemaal a4 in te scannen en vervolgens Photoshop heel precies te roteren en te verschuiven om ze aan elkaar te plakken. Wat iemand of hier niet een programma voor is die automatisch die plaatjes goed aan elkaar plakt??

Of is er een andere handige manier om een a0 in te scannen (op een scanner van 12000 e na dan)

Thanks

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Money for nothin' and your chicks for free

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:18
Foto maken?

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Als een nagevraagd bij de repro shops bij jou in de buurt?

Sommige doen dit wel zeker als ze ook voor tekenbureaus werken.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Yeah, hier een topic van iemand die dat al es gedaan heeft: Foto van poster :)

LinkedIn
Instagram

Topicstarter
Dank je voor de tip, gaat hier alleen om een technische tekening dus eventuele vervormingen mogen er niet in voorkomen. Je zou toch zeggen dat het niet heel moeilijk is voor een compu om een paar scans aan elkaar te plakken? Volgens mij moet het dus wel kunnen met mijn a3 flatbed scanner.
Een handheld scanner doet dat aan elkaar plakken volgens mij in principe altijd al zelf, hoop dat er ook een softwareoplossing voor is.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2024

random

Lost his marbles

Mocht je geen mogelijkheid hebben om hem helemaal in te scannen, dan is het programma Photo Stitch van Canon misschien wel handig voor je.

Deze heb ik gebruikt om panaromafoto's en 360° foto's aan elkaar te plakken. Het zoekt zelf uit waar welk gedeelte hoort, en maakt daar dan een stretched jpg van. Ik neem aan dat hetzelfde ook mogelijk is met ingescande documenten.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

Topicstarter
Kijk, dat begint er op te lijken

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-07 15:49

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Even een paar goede copyshops aflopen, er zal er toch wel minstens een een A0 scanner hebben? Anders even in Venlo bij de showroom van het hoofdkantoor van Oce langsgaan. Even een flesje wijn of wat lekkers meenemen voor de moeite, dan willen ze je vast wel helpen (wel even van te voren bellen).
Disclaimer: ik heb er lang geleden gewerkt en ik ken de mensen (misschien niet meer), weet echter niet hoe ze reageren op een totale onbekende.

Signatures zijn voor boomers.

Anoniem: 28844

Pas op met photostitching, daarbij worden de beelden namelijk vervormd zodat ze goed aansluiten.

Misschien als je goed kunt ingeven dat er alleen geroteerd mag worden dat het wel kan.

Ik zou het resultaat niet zomaar vertrouwen - misschien moet je eens proberen met ruitjespapier?

En een dienst met A0 scanner is natuurlijk ideaal.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 15:12

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

plakken en knippen is een pleuriswerk wat meer tijd en geld kost dan even een copyshop of reprografisch bedrijf te zoeken die het voor een paar euro per scan in een paar minuten doen.
Dat bij Oce is ook een goed idee ;) ze zijn bij Oce niet zo moeilijk dus je zult best kunnen slagen bij de showroom in Venlo :)

[ Voor 5% gewijzigd door NijntjeRocks op 25-11-2004 19:06 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ik zou ook even voor de copyshop/Oce gaan.

Ik heb een A0 en A1 over moeten tekenen, wordt je ook niet vrolijk van.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Pagina: 1